سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زبان خردمند در پس دل اوست ، و دل نادان پس زبان او . [ و این از معنیهاى شگفت و شریف است و مقصود امام ( ع ) این است که : خردمند زبان خود را رها نکند تا که با دل خویش مشورت کند و با اندیشه خود رأى زند ، و نادان را آنچه بر زبان آید و گفته‏اى که بدان دهان گشاید ، بر اندیشیدن و رأى درست را بیرون کشیدن سبقت گیرد . پس چنان است که گویى زبان خردمند پیرو دل اوست و دل نادان پیرو زبان او . ] [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :48
بازدید دیروز :70
کل بازدید :553616
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/31
3:29 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
نسخه‌های جدید کامپیوتر همه‌کاره ایرانی در راه است
سخت‌افزار - همشهری آنلاین:
نسخه‌های جدید نخستین کامپیوتر همه‌کاره دنیا که به نام یک ایرانی در سازمان ثبت اختراعات جهانی ثبت شده، به‌زودی وارد بازار می‌شود.
این کامپیوتر که به همراه خود پرینتر، اسکنر، وب‌کم،فکس و کپی را دارد و قابلیت اتصال به تلویزیون را دارد، به طور کامل توسط ایرانی‌ها طراحی شده است و ساخت بخش‌های سخت‌افزاری آن با کمک شرکت‌های اروپایی و تایوانی انجام شده است.

همایون فرزانه، مدیر بازرگانی شرکت گسترش رایانه فردا، می‌گوید: «حسن این کامپیوتر به کاربری آسان آن است. این کامپیوتر به گونه‌ای طراحی شده که افراد ناآشنا با کامپیوتر که برای اولین بار با آن مواجه می‌شوند بتوانند ظرف یک ساعت وارد دنیای دیجیتال شوند و حتی ای‌میل ارسال کنند.»

بسیاری از روش‌های ارسال اطلاعات در کامپیوترها در این کامپیوتر که کلونایزر نام گرفته ساده شده است. مثلا در مرحله ارسال ای‌میل برای افرادی که به تایپ کردن علاقه‌ای ندارند گزینه‌ای در نظر گرفته شده که با نوشتن متن مورد نظرشان روی کاغذ، اسکن آن و کلیک کردن روی یک دکمه می‌توانند ای‌میل بفرستند.

فرزانه می‌گوید: «برای ای‌میل کردن عکس حداقل سه مرحله باید انجام داد. در کلونایزر تعداد این مراحل تنها یکی است. کم حجم بودن یکی دیگر از حسن‌های این کامپیوتر است. کوچکترین مادربرد دنیا با طراحی ایرانی‌ها و ساخت شرکتی تایوانی روی این کامپیوتر نصب شده است. این کامپیوتر کیس ندارد.»

در این کامپیوتر که تمامی نرم‌افزارهای آن در ایران نوشته شده است، می‌توان صفحات را روی زبان کاربر و زبان انگلیسی تنظیم کرد. فارسی، پرتغالی، عربی، تایلندی، روسی و فرانسوی زبان‌های کاربری است که تاکنون برای آن طراحی شده است.

فرزانه می‌گوید: «کلونایزر نخستین کامپیوتر همه‌کاره دنیاست که در سال 2002 اختراع آن به نام مهندس مهدی کاشانی، مدیر عامل شرکت گسترش رایانه فردا ثبت شد. نمونه دیگر این کامپیوتر را شرکت hpدر سال 2003 میلادی در نمایشگاه کامپیوتر لاس‌وگاس آمریکا ارائه داد که برنده جایزه اول نمایشگاه هم شد.»

سیستم عامل این کامپیوتر ویندوز xp است که نرم‌افزار ویژه کلونایزر به آن اضافه شده است تا مراحل کار با کامپیوتر را تا حدامکان ساده کند.

در این کامپیوتر می‌توان صفحات وب را به طور کامل به فارسی ترجمه کرد و در عین حال چیدمان صفحه را ثابت نگه داشت.

نسخه‌ آلفای این کامپیوتر از سال 2003 میلادی با مانیتورهای 15 اینچ وارد بازار شد. نسخه‌های جدید آن با مانیتورهایی در اندازه‌های 17، 19 و 32 اینچ وارد بازار خواهند شد.

قیمت مدل آلفا یک میلیون و 195 هزار تومان است که به گفته فرزانه قیمت مدل‌های جدیدتر با بالا رفتن تولید، کاهش می‌یابد. این کامپیوترها در شرکت گسترش رایانه فردا و با مشارکت بخش دولتی تولید می‌شوند.
  
  
خبرهای داغ به نقل از دیگران

کاربران محترم :

به اطلاع می رساند که کلیه خبرهای درج شده این مطلب با عنوان " خبرهای داغ به نقل از دیگران " از منابع خارج از منابع رسمی و غیر رسمی ایران تحلیل استخراج وعینا منتقل می شود. بنابراین ایران تحلیل در برابر خبرهای داغ به نقل از دیگران هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

کابل شهید قندی:
شنیده شده است شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات تصمیم دارد سهام شرکت کابل های مخابراتی شهید قندی را از بازار سرمایه جمع آوری نماید.

سرمایه گذاری شاهد:
گفته می شود شرکت ذخیره شاهد در حال حمایت و جمع آوری سهام این شرکت از بازار سرمایه می باشد.

سرمایه گذاری ملی ایران:
می گویند این شرکت در حال حمایت و جمع آوری سهام شرکت های سیمان خاش و سیمان خزر از بازار سرمایه است.

سیمان هگمتان:
شنیده ها حاکی از آن است که شرکت سیمان تهران تصمیم به جمع آوری و حمایت از سهام این شرکت در بازار سرمایه گرفته است.

پاکسان:
شنیده شده است شرکت سرمایه گذاری ملی ایران تصمیم به حمایت از سهام این شرکت در بازار سرمایه گرفته است.

ملی سرب و روی:
اخبار و زمزمه هایی که از این شرکت به گوش می رسد حاکی از تصمیم شرکت آلیاژ گستر قشم جهت حمایت از سهام این شرکت در بازار سرمایه می باشد.

ملی صنایع مس ایران:
گفته می شود شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات در حال جمع آوری گسترده سهام این شرکت از بازار سرمایه می باشد.

باما:
شنیده ها حاکی از تصمیم شرکت گروه صنعتی امیر جهت حمایت و جمع آوری سهام این شرکت طی روزهای آتی از بازار سرمایه می باشد.

ایران گچ:
فعالان بازار معتقدند با توجه به حمایت های گسترده ای که شرکت کناف گچ از سهام این شرکت در بازار سرمایه به عمل می آورد سرمایه گذاری در سهام این شرکت کم ریسک ارزیابی می شود.

سرمایه گذاری معادن و فلزات:
می گویند شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات از محل فروش سهام شرکت فولاد خوزستان مبلغ 35 میلیارد تومان سود شناسایی کرده است
  
  
مدیرعامل ایران‌خودرو در بازدید از «دنیای اقتصاد»:

مشکلات تولید تندر برطرف شد


دنیای اقتصاد- روزنامه «دنیای اقتصاد» روز گذشته میزبان مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو بود. در این دیدار سه ساعته، منوچهر منطقی ضمن بازدید از تحریریه روزنامه به سوالات برخی از خبرنگاران در مورد استراتژی صادراتی و نیز وضعیت تولید محصولات این گروه صنعتی پاسخ داد.



عکس: دنیای اقتصاد، حمید جانی‌پور
مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو همچنین در گفت‌وگوی مفصلی با گروه خودروی روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به برخی از ابهامات موجود در گزارش تحقیق و تفحص مجلس که در مورد وضعیت این گروه صنعتی مطرح شده بود، پاسخ داد.منطقی پیش از این در مورد گزارش تحقیق و تفحص از وضعیت خودروسازهای کشورمان که در مجلس شورای اسلامی نیمه تمام قرائت شد، اظهارنظری نکرده بود. وی با توجه به ابهام اعضای کمیته تحقیق و تفحص نسبت به عدم پیگیری این گروه خودروسازی در پروژه پیکان جدید یا Np تاکید کرد که ادامه پروژه Np، تجربه دوباره خودروی سمند بود که این مساله هزینه زیادی برای ایران‌خودرو در برداشت.
وی همچنین اظهار داشت که این پروژه با توجه به کسب تجربه‌های ارزشمند ایران‌خودرو از سمند و همچنین ارتقای توانمندی‌هایی که طی چند سال گذشته به دست آورده پروژه Np را با هزینه کمتری آغاز خواهد کرد. منطقی همچنین توقف تولید سمند لیموزین یا سریر را تکذیب کرد و اظهار داشت که به دنبال فرصت‌های صادراتی برای خودروی مذکور هستیم. منوچهر منطقی همچنین قرارداد تولید S21 را که به خودروی ارزان قیمت شهرت یافته است قرارداد موفقیت‌آمیزی با شرکت چری خواند و بر ا ین نکته تاکید کرد که مشکلات خودروی تندر-90 در مورد S21 تکرار نخواهد شد و این خودرو تا 15 ماه آینده وارد بازار خواهد شد. منوچهر منطقی در ادامه ضمن تایید کاهش تولیدات این شرکت در شهریور ماه گذشته عنوان کرد که کاهش تولید به دو دلیل تعطیلات تابستانی و گازسوز کردن خودروها مربوط می‌شد که در مهر ماه این مساله را جبران کردیم. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنین با آگاهی از شکایت متقاضیان تندر-90 نسبت به دیرکرد دریافت این خودرو تاکید کرد که مشکلات مرتفع شده و امسال تولید 48هزار تندر-90 را در برنامه داریم.
محرابیان شایستگی وزارت صنایع را دارد
منوچهر منطقی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص کارنامه سه ماهه محرابیان در وزارت صنایع، وی را دارای شایستگی‌های لازم برای احراز مدیریت وزارت صنایع دانست و ابراز امیدواری کرد مجلس رای اعتماد خود را نسبت به وی ابراز کند. به گفته منطقی، محرابیان در همین مدت کوتاه نشان داد که قدرت لازم را برای گره‌گشایی از مشکلات توسعه صنعتی دارد.

  
  
فولاد خوزستان :

با توجه به افزایش نرخ محصولات ، انتظار تعدیل مثبت سود شرکت تا 800 ریال تا پایان سال وجود دارد.

نفت بهران :

شایعه تعدیل مثبت سود این شرکت وجود دارد.

پتروشیمی خارک :

شایعه صادرات 15 هزار تن متانول به اروپا به قیمت 620 تا 630 دلار وجود دارد.

فارسیت دورود:

شایعه پوشش سود بالای 70 درصد در هفت ماهه اول سال وجود دارد. سود اعلامی جدید حدود 57 تومان خواهد بود.

فرآوری مواد معدنی :


سود جدید اعلامی شرکت 90 تومان خواهد بود.
فولاد خوزستان:

با توجه به اینکه قیمت های جهانی شمش بیلت برای سال 2008 میلادی در ابتدای ماه دسامبر تعیین می شود، پیش بینی می شود قیمتهای جاری تا سطح 15 الی 20 درصد رشد داشته باشد.همچنین پیش بینی تحلیلگران این است که شرکت فولاد خوزستان که محصول عمده خود را در بازارهای جهانی به فروش می رساند با تعدیل مثبت عایدی تا سطح 700 ریال به ازای هر سهم در گزارش 9 ماهه مواجه شود.
__________________
نظر به اینکه قیمتهای سنگ آهن در بازارهای جهانی رو به افزایش می باشد و در وضعیت فعلی تا سطح 170 دلار رشد نموده ( قیمتهای فروش داخلی این شرکت نیز تا حدود 20 درصد رشد خواهد داشت )، این شرکت توانایی اعلام سود تا 1100 ریال و تا پایان سال را دارد.
__________________
گل گهر:


نظر به اینکه در ماه های آبان و آذر شرکت گل گهر دو مزایده سنگ آهن را پیش رو دارد، احتمال تعدیل عایدی در گزارش های آینده این شرکت وجود دارد که احتمال این تعدیل تا سطح 600 ریال متصور می باشد...........

  
  
تحلیل بنیادی پتروشیمی اراک(بخش پایانی)



پیش بینی عایدی شاراک در سال

86

شرح
پیش بینی سالیانه
واقعی 6 ماهه
پیش بینی 12 ماهه

درآمد حاصل از فروش
5,305,019
2,478,140
6.903.477

سود خالص
1,360,210
703,550
1.794.904

درآمد هر سهم
1,134 ریال
586 ریال
1610 ریال






ارزش گذاری



قیمت گذاری با سود شرکت



محدوده
Price
P/E
EPS

حد پایین
6230 ریال
5.5
1134

متوسط
7370 ریال
6.5
1134

حد بالا
8500 ریال
7.5
1134






قیمت گذاری با پیش بینی کارشناس



محدوده
Price
P/E
EPS

حد پایین
8850 ریال
5.5
1610

متوسط
10460 ریال
6.5
1610

حد بالا
12070 ریال
7.5
1610









نتیجه گیری :

پتروشیمی اراک از شرکت های نقد شوند گروه پتروشیمی به حساب می آید که سابقه بالایی نیز در بورس دارد . این شرکت در 6 ماهه ابتدای سال به دلیل اجرای طرح های توسعه خود به مدت 60 روز فعالیت کاری نداشته اما توانسته سود خود را به صورت کامل پوشش دهد (52% ) . در واقع این شرکت می تواند با راه اندازی طرح های توسعه خود در 6 ماهه دوم ، سود خود را به صورت کامل پوشش دهد .

خرید این سهم برای افراد کوتاه مدت چندان معقول به نظر نمی رسد چرا که گروه پتروشیمی از نوسانات قابل ملاحظه ای برخوردار است .

اما پتروشیمی اراک می تواند گزینه بسیار مناسبی برای یک بازه ی میان مدت باشد ( خرید و نگهداری تا مجمع )


گروه تحلیل گری بتا سهم

آبان 86

  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >