سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر تو به زندگى پشت کرده‏اى و مرگ به تو روى آور است پس چه زود دیدار میسر است . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :35
بازدید دیروز :70
کل بازدید :553603
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/31
12:7 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
به نام خدا
با سلام
 
آنچه گذشت
 
همانطور که مشاهده می شود قیمت نفت به محدوده 90 دلار رسید.
اکنون برای رسیدن به قیمت 100 کارزاری سخت باید صورت گیرد
برای طی کردن این 10 دلار باید چندین مقاومت سخت را پشت سر گزارد البته اگر در موارد(1-2-3) که در پست قبلی ذکر شده است افولی حاصل نشود و ادامه داشته باشد این مقاوت ها فقط از دید روانی معنی خواهند داشت.
حال برای عبور از قیمت90 دلار باید محدوده قیمت بین 91-92 را با موفقیت پشت سر گزارد اگر توانست تازه می توان گفت که قیمت نفت از 90 دلار گذشت
 
اما حال
 
اگر نفت با موفقیت 102-104 دلار را عبور کند صعود بعدی ان 115-120 دلار است شاید کمتر از 2 هفته(بعد از عبور از 102 دلار)

  
  
 
مدیر عامل شرکت بورس خبر داد:
پیگیری بورس برای پایان دادن به مالکیت «ایمیدرو» بر معادن
فارس- مدیرعامل شرکت بورس گفت: سعی می‌شود که پروانه بهره‌برداری معادن شرکت‌های چادرملو و گل‌گهر که سال گذشته توسط «ایمیدرو» از شرکت‌های معدنی گرفته شده، بازپس گرفته شود.

علی رحمانی در رابطه با آخرین وضعیت شرکت‌های معدنی و فولادی حاضر در بورس ابراز داشت: از چند روز پیش شایعاتی در خصوص اخذ پروانه بهره‌برداری معدن دو شرکت چادر‌ملو و گل‌گهر توسط ایمیدرو شنیده شده بود که هر چند مدیرعامل چادرملو به چنین اتفاقی عقیده نداشت، اما روز یکشنبه اخبار جدیدی مبنی بر احتمال افزایش مبلغ حقوق دولتی نیز شنیده شد.
اقدام بی و سر صدای «ایمیدرو»
وی با اشاره به این مطلب که در زمان پذیرش دو شرکت چادرملو و گل‌گهر پروانه بهره‌برداری معدن به نام این دو شرکت بود، افزود: سهامداران در حالی با آگاهی از قابلیت تمدید پروانه بهره‌برداری معادن به خرید سهام این گونه شرکت‌ها اقدام کردند که از آبان سال گذشته در اقدامی بدون اطلاع و انتشار، پروانه چادرملو به نام «ایمیدرو» صادر شد که این اقدام باعث کاهش ارزش این شرکت و اقدام به فروش سهام از سوی سهامداران شده است و این نکته که چرا چادرملو این موضوع را به بورس اطلاع نداده، قابل پیگیری است.
مدیرعامل شرکت بورس با بیان این مطلب که وجود پروانه بهره‌برداری به نوبه خود ارزش است، گفت: نکته دوم و بعدی این اقدام، احتمال افزایش حقوق مالکانه از یک طرف و اجازه افزایش قیمت سنگ‌آهن با اجازه وزارت صنایع و «ایمیدرو» است، اما اینکه چگونه «ایمیدرو» و وزارت صنایع نرخ سنگ‌آهن را بالا خواهند برد، مبهم است.
سنگ‌آهن گران نمی‌شود
مدیرعامل شرکت بورس تصریح کرد: این فعل و انفعالات در شرایطی در حال شکل‌گیری است که «ایمیدرو» با 8‌درصد مالکیت از سهام چادرملو، 3 عضو هیات مدیره دارد و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه عضو هیات مدیره این شرکت است که چنین وضعیت و ترکیب هیات مدیره قانونی نیست.
رحمانی ادامه داد: از سوی دیگر همزمان شایعاتی بروز کرده است که بعد از واگذاری سهام بلوکی فولاد مبارکه، قیمت سنگ‌آهن افزایش خواهد یافت، اما در تماس تلفنی با عضو هیات عامل «ایمیدرو»
(ایرج اکبریه)، وی عنوان داشته که چنین تصمیمی گرفته نشده و این موضوع در حد طرح و ایده‌ای است که در سال 86 پیگیری نخواهد شد.
نامه‌ای با 4 سوال
مدیرعامل شرکت بورس با اشاره به برگزاری جلسه‌ای بین رییس و معاونان سازمان و شرکت بورس و مدیران عامل چند شرکت معدنی در روز دوشنبه ابراز داشت: سازمان بورس طی نامه‌ای به شرکت‌های گل‌گهر و چادرملو 4 سوال را مطرح کرده و شرکت بورس نیز به طور جداگانه به این شرکت‌ها نامه‌ای را ارسال کرده است.
وی ادامه داد: سوال اول این است که آیا پروانه به نام شرکت‌های گل‌گهر و چادر‌ملو است یا خیر و آیا این پروانه تمدید خواهد شد.
رحمانی با اشاره به این نکته که این موضوع نگرانی‌های جدی را به وجود آورده است، در رابطه با دیگر سوالات مطرح شده، گفت: وضعیت دریافت مبلغ حق بهره‌برداری توسط «ایمیدرو»، تعیین تکلیف پرداخت غرامت در صورت اخذ پروانه و چگونگی قیمت‌گذاری حقوق دولتی سه سوال دیگری بود که از شرکت‌ها خواسته شده تا در اولین فرصت به آنها پاسخ دهند.
حقوق دولتی دارای فرمول شود
وی ادامه داد: سلیقه‌ای شدن حقوق دولتی باعث ایجاد نگرانی‌هایی برای سرمایه‌گذاران شده که جا دارد با هدف رعایت منافع تمام گروه‌ها و سهامداران، حقوق دولتی از فرمول روشنی تبعیت کند، چرا که هر چند از طرفی به ثابت ماندن رقم حقوق دولتی اعتقاد نداریم اما باید به هر حال تکلیف سهامداران روشن شود.
احتمال پس گرفتن پروانه بهره‌برداری معادن
مدیرعامل شرکت بورس با بیان این مطلب که چنین وضعیت مبهمی در خصوص شرکت‌های دیگری مانند پتروشیمی‌ها وجود دارد و این مساله در اعتماد مردم موثر است، گفت: ابهامات موجود به وزیر اقتصاد منعکس شده و احتمالا با مذاکره دو وزیر صنایع و اقتصاد پروانه بهره‌برداری به شرکت‌های معدنی باز گردانده خواهد شد تا تجربه وضعیت شرکتی مانند توسعه معادن روی با 134‌هزار سهامدار رخ ندهد.
بورس پیگیری می‌کند
رحمانی سپس گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای اصل 44 و روشن شدن تکلیف تمام نکات، متاسفانه برخی مدیران میانی با کم توجهی باعث کاهش اعتماد مردم به بازار سرمایه می‌شوند و مجموعه بورس بنا به وظیفه خود در جهت احقاق حقوق دولت و مردم پیگیری‌های مربوطه را انجام خواهد داد.
بررسی عرضه مجدد سهام پتروشیمی فن‌آوران
به گزارش ایران بورس، رحمانی درباره عرضه سهام پتروشیمی فن‌آوران گفت: با توجه به تقاضاهای زیادی که برای سهام وجود دارد، اعلام کردیم که در عرضه اولیه باید 20‌درصد سهام شرکت عرضه شود ولی سهام‌داران عمده آن خواهان عرضه‌ درصد کمتری هستند.
وی تصریح کرد: امیدواریم در نشست هماهنگی هفته آینده این موضوع حل شود و پیشنهاد ما عرضه حدود 9‌درصد از سهام این شرکت است .
مدیرعامل شرکت بورس با اشاره به این که در هفته آینده عرضه اولیه نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در صورت توافق درباره ‌درصد عرضه سهام فن‌آوران، باید از هیات پذیرش در این باره اصلاحیه بگیریم و سهام این شرکت را عرضه کنیم.
وی یادآور شد: شنبه آینده بازدید از پتروشیمی تبریز انجام می‌شود و یک هفته بعد، این شرکت در نشست هیات پذیرش طرح خواهد شد، ضمن این که گزارش پذیرش بانک ملت هم آماده است و با دریافت اطلاعات جزیی که درخواست کرده‌ایم، این بانک نیز در دستور کار هیات پذیرش قرار خواهد گرفت.
واگذاری نیروگاه‌ها
مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، در پاسخ به این سوال که آیا بازار سرمایه برای عرضه سهام نیروگاه‌ها کشش دارد، گفت: هر فرصت خوب و جذاب سرمایه‌گذاری در بورس، مشتری خواهد داشت به شرط آن که شرکت‌ها به خوبی آماده‌سازی شوند و اطلاعات آنها برای مردم به طور شفاف منتشر و مشخص شود که سرمایه‌گذاران چه بهره‌ای خواهند برد.
دکتر رحمانی افزود: وقتی 1/15‌درصد از سهام شرکت مجتمع فولاد خراسان در 12 دقیقه به فروش می‌رسد، پس نمی‌توان گفت که برای سهام نیروگاه‌ها تقاضا وجود ندارد و پیشنهاد ما به وزارت نیرو این است که نیروگاه‌ها به صورت منطقه ای یا برحسب ماهیت مانند نیروهای گازی و آبی ساختاربندی، آماده‌سازی و واگذار شود. دلیل این پیشنهاد کاهش ریسک از طریق افزایش اندازه است.
وی با اشاره به این که کمیته‌های مشترک بورس و وزارت نیرو از خرداد تاکنون جلسه‌ای نداشته اند، خاطرنشان کرد: آماده‌سازی یک بحث اساسی و محوری است که گاهی از آن غفلت می‌شود و سرعت ورود بر آماده‌سازی ترجیح داده می‌شود، در حالی که به طور مثال درباره پتروشیمی فن‌آوران الزام کرده‌ایم که برای تامین خوراک باید قرارداد 25 ساله‌ای با شرکت گاز منعقد کند و اگر این موضوع مشخص نشود، ریسک سرمایه‌گذاران افزایش خواهد یافت و در آینده مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد
86/8/16::: 10:39 ص
نظر()
  
  
بازاری خالی از صف خرید


بالاخره در 13 آبان، بورس تهران خالی از صف‌های خرید شد. در حالی که در روزهای قبل تنها صف‌های خرید را فولادی‌ها تشکیل می‌دادند. دیروز با بازگشایی فولاد مبارکه و ریزش صف خرید فولاد خراسان بازار خالی از صف‌های خرید به سمت فروش سهام تمایل پیدا کرد. از نگاه روانشناسی بازار، زمانی که سهام‌دار احساس کند با ریزش صف خرید و گرهء معاملاتی روبه‌رو می‌شود، فورا به فروش سهم مبادرت می‌کند تا به دام حجم مبنا نیفتد و سهام در دستش باد نکند.

دیروز ارزش مجموع 10 صف فروش اول بازار به 64 میلیارد تومان می‌رسید که نشان می‌دهد بازار به دلیل عدم اطمینان به فروش سهام تمایل دارد. همچنین ارزش مجموع 10 صف خرید اول بازار به زیر یک میلیارد تومان رسید که حاکی از کاهش شاخص‌ها دارد. در پایان وقت معاملاتی دیروز،سهام فولاد مبارکه با 5/18 میلیارد تومان و مس_ 9/9 میلیارد تومان در رتبه‌های اول و دوم صف فروش بودند. مپنا بعد از مدت‌ها که در رتبهء اول صف فروش قرار داشت به رتبهء سوم تنزل پیدا کرد و با 1/9 میلیارد تومان صف فروش، به قیمت عرضهء اولیهء سهم نزدیک می‌شود. فولاد خراسان هم بعد از دو روز روند مثبت، نشان داد که خرید در عرضهء اولیه همیشه سودآور نیست و لازم است سهام‌داران شرایط صنعت و سود شرکت را درنظر گرفته و به یک جمع‌بندی واقعی دست یابند. شش شرکت معدنی هم تحت تاثیر کاهش نرخ جهانی قیمت فلزات و افزایش بهرهء مالکانه در رتبه‌های بعدی صف فروش هستند. این شش شرکت عبارتند از سرمایه‌گذاری توسعهء معادن و فلزات، سنگ‌آهن گل‌گهر، باما، کالسیمین، توسعهء معادن روی و چادرملو که سه شرکت در سنگ‌آهن و سه شرکت در صنعت روی فعالیت می‌کنند. شرایط معدنی‌ها نشان می‌دهد که با منطقی کردن بهرهء مالکانه و رساندن آن به استانداردهای جهانی می‌تواند به کاهش سود و قیمت این سهام منجر شود و لازم است بازار به این سهام از ابعاد مختلف بنگرد تا قیمت سهم منطبق با واقعیت‌ها شود.

دیروز شاخص قیمت با 85 واحد منفی، شاخص سود نقدی و قیمت با 301 واحد منفی، شاخص تابلوی اصلی با 66 واحد منفی، شاخص تابلوی فرعی با 109 واحد منفی و شاخص صنعت با 68 واحد منفی روبه رو شدند. همچنین فولاد مبارکه با 23 واحد، بیش‌ترین تاثیر را بر کاهش شاخص داشت و ملی مس با 18 واحد منفی، گل‌گهر و چادرملو هر کدام با هشت واحد منفی سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و سرمایه‌گذاری معادن و فلزات هر کدام با چهار واحد منفی در رتبه‌های بعدی تاثیر بر کاهش شاخص بودند.

فولاد و سرمایه‌گذاری در معادن


در مورد فولادی‌ها نکته‌ای را باید یادآورشد. برای این‌که شرکت‌های پایین‌دستی ریسک خود را کاهش دهند لازم است در صنایع بالادستی خود سرمایه‌گذاری کنند اما فولادی‌های ما (فولاد مبارکه و فولاد خوزستان و فولاد خراسان) در معادن سنگ‌آهن سرمایه‌گذاری نکردند و لازم است در این مورد مثالی از شرکت‌های بزرگ جهانی فولادی را از هفته‌نامهء معدن و توسعه بیاورم. در مقاله‌ای در این هفته‌نامه عنوان شده شرکت فولاد ایسار یک تولیدکنندهء بزرگ فولاد در هند است که کنترل کاملی بر کل فرآیند تولید از مرحلهء تولید سنگ‌آهن تا محصولات نهایی دارد. ارزش دارایی‌های شرکت تقریبا به 25‌ میلیارد دلار و گردش سرمایهء آن به 08/2 ‌میلیارد دلار می‌رسد. این شرکت اخیرا در کانادا و آمریکا و آسیای جنوب‌شرقی سرمایه‌گذاری‌های عظیمی کرده است. شرکت در حال حاضر در نظر دارد 6/1‌میلیارد دلار در کارخانهء فولادسازی مینه‌سوتا سرمایه‌گذاری کند که بیش از 4/1‌میلیارد تن ذخیرهء سنگ‌آهن آن است. هدف از خرید واحدهای فولادسازی در آمریکای شمالی دستیابی به بازارهای این منطقه است و علاوه بر این استراتژی شرکت از خرید کارخانه مینه‌سوتا دستیابی به سنگ‌آهن همجوار آن است.

با مثال عنوان شده، این سوال قابل طرح است که آیا در ایران فولادی‌ها در سنگ‌آهن سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟ اگر روزی قیمت مصوب سنگ‌آهن برداشته شود و مواد اولیه را به قیمت‌های جهانی به فولادی‌ها بدهند. وضعیت سودآوری شرکت‌های فولادی چگونه خواهد بود؟

گازلوله در بحران

دیروز نماد گازلوله باز شد و با 23 درصد کاهش قیمت روبه‌رو شد. صورت‌های مالی شرکت زیان شدید این سهام را نشان می‌دهد. هر سهم شرکت در سال 85 با 45 تومان زیان روبه‌رو شد و در سال 86، با پیش بینی 42 تومان زیان مواجه است که در 6 ماهه 9/18 تومان زیان را پوشش داد. بنابراین شرکت با وضعیت نامناسبی روبه‌رو است. صورت‌های مالی شش ماههء شرکت نشان می‌دهد که فروش ریالی شش ماههء شرکت نسبت به شش ماههء اول سال مالی قبل 23 درصد کاهش داشته است و قیمت هر تن فروش شرکت از 13 میلیون ریال بر هر تن به 18 میلیون ریال بر هر تن افزایش یافته است بنابراین شرکت با 40 درصد افزایش قیمت بر هر تن محصول روبه‌رو بوده است. به نظر می‌رسد سیاست فروش شرکت، از فروش به هر قیمتی، به فروش محدود با قیمت مناسب تغییر کرده است و شرکت سعی می‌کند در کاهش قیمت محصول مقاومت کند اما از طرفی شرکت با وضعیت بحرانی دیگری روبه‌رو هست و در 6 ماهه فقط 968ر3 تن محصول به فروش رسانده که نسبت به 569ر11 تن پیش‌بینی شده در بودجه توانسته است 34 درصد از مقدار پیش‌بینی را پوشش دهد. به نظر می‌رسد شرکت در فروش مشکل داشته باشد درنتیجه با درنظر گرفتن هزینه‌های ثابت، قیمت تمام شده محصول افزایش خواهد یافت و افزایش زیان را شاهد خواهیم بود اما این شرکت با توجه به بحرانی که دارد در ماه قبل با افزایش قیمت مواجه بوده و قیمت سهم از زیر 50 تومان به 68 تومان افزایش داشت. نگاهی به معاملات دو ماهه اخیر این شرکت نشان می‌دهد که افرادی این سهم را با قیمت زیر 50 تومان جمع‌آوری کرده و بعد با ایجاد صف‌های کاذب، مردم عادی را گمراه کرده و آن‌ها را با خود همراه کردند و در نتیجه با عرضه سهام، این مردم عادی هستند که سهام‌دار شرکتی می‌شوند که زیان آن می‌رود با سرمایهء شرکت برابری کند و صنعت تولید لوله‌های پلی‌اتیلنی چشم‌انداز مناسبی ندارد. چند سال پیش قیمت هر سهم گاز لوله 500ر4 تومان بود اما در حال حاضر به 50 تومان کاهش یافت. در آن زمان در مجامع و روزنامه‌ها هشدارهای متعدد داده می‌شد که مورد توجه قرار نمی‌گرفت. چه بسیار سهام‌هایی مانند گاز لوله هستند که سرمایه‌های مردم را به باد دادند و متاسفانه ریشه‌یابی نمی‌شوند شاید لازم است در این مورد مقالات و همایش‌ها برگزار شود و دلایل و کاستی‌های بورس مورد تحقیق و پیگیری واقع شود تا بازار سرمایه، به یک بازار مورد اعتماد مردم تبدیل شود و مهم‌ترین نکته که در هر مقاله به آن اشاره می‌کنم این که بحران بازار سرمایه نه سیاسی است و نه اقتصادی بلکه این بحران صف‌های فروش و خرید هستند که ناشی از حجم مبنا و دو درصد تغییر قیمت روزانه است که با ایجاد صف‌های کاذب مردم را به هیجان می‌آورد و با خرید‌های غیرتحلیلی آن‌ها را به اشتباه می‌اندازد. مسوولیت صف‌های خرید و فروش به عهده سیستم حجم مبنا است که بزرگ‌ترین تحلیل گران را به اشتباه می‌اندازد که شاید در پشت این صف‌های خرید اطلاعات محرمانه‌ای باشد که بازار در جریان نیست،آن گاه سلب اعتماد عمومی است که بازار سرمایه را در رکود فرومی‌برد
__________________

  
  

سیمان شمال با 50 درصد افزایش سرمایه روبرو شده است که طی هفته آینده اعمال خواهد شد.سود سال آینده این شرکت از محل بهره برداری از طرحهای افزایش ظرفیت آن و زیرمجموعه ها تا بیش از 150٪ تعدیل مثبت خواهد یافت.

سرمایه گذاری ملی با 100درصد افزایش سرمایه روبرو گشته است .سهامداران عمده قصد بالا بردن تدریجی قیمت سهم تا 125 تومان را دارند

تقریبا همهء شرکت‌هایی که در ماه‌های اخیر قیمت سهام آن‌ها رشد نسبتا خوبی داشته است با صف فروش مواجه شده‌اند.شرکت‌های چادرملو، گل‌گهر و معادن و فلزات از گروه سنگ‌آهن، فولاد خراسان و فولاد مبارکه از گروه فولاد ملی مس و همهء شرکت‌های تولیدکنندهء روی از گروه فلزات رنگین و ... باعث شده است تا شاخص بورس (سود نقدی و قیمت) بیش از 300 واحد کاهش یابد.


فولاد

همان‌طور که روز گذشته عنوان شد در صورت جمع نشدن صف فروش فولاد خراسان سایر شرکت‌های فولادی نیز متاثر از آن خواهند بود، به طوری که برای فولاد نیز صف فروشی تشکیل شده است.


گروه سنگ‌آهن

با این‌که تصمیم ایمیدرو مبنی بر افزایش 5/2 برابری بهرهء مالکانه از سال گذشته مطرح بوده است، برای فعالان بازار مشخص نیست که چرا در شرایط فعلی این موضوع مطرح می‌شود. شفاف‌سازی این شرکت‌ها می‌تواند مانع از ایجاد هیجان و ضرر و زیان سهام‌داران شود.

مپنا و ضابطه رفع گره معاملاتی

براساس این قانون در روزهای یکشنبه و دوشنبه (دیروز و امروز) حجم مبنای سهام این شرکت به تعداد یک سهم بوده است و قیمت آن به میزان روزانه دو درصد کاهش می‌یابد. سوال کارشناسان و فعالان بازار از مسوولان سازمان بورس این است که «چرا قانون رعایت نمی‌شود و در این خصوص تبعیض وجود دارد؟» سرمایه‌گذاران توان تحمل انواع ریسک‌های موجود در بازار را دارند اما ابهام و عدم اجرای قانون بحث دیگری است.

گاز لوله

قیمت سهام این شرکت که سال 83 در مرز 50 هزار ریال نوسانات زیادی داشت امسال نیز در قیمت 500 ریال همچنان ‌پرنوسان است. شایان ذکر است سرمایهء این شرکت از آن تاریخ تاکنون فقط سه برابر شده است.


توسعه معادن روی

گزارش شش ماههء این شرکت حاکی از این است که وضعیت شرکت به‌گونه‌ای است که نسبت P/E آن می‌تواند به عدد سه برسد.» «کروی» 39 درصد از سود خود را پوشش داده است. چندی پیش خبری مبنی بر خرید سهام این شرکت توسط «وتوسا» منتشر شد. این شرکت سرمایه‌گذاری همچنان میزان سهام خود را در «کروی» افزایش می‌دهد.شرکت سرمایه‌گذاری مهر نیز به جمع سهام‌داران این شرکت پیوسته است.

مالی و اعتباری سینا

قیمت سهام این شرکت از زمان ورود به بورس، تاکنون تقریباً 15 درصد کاهش یافته است. شایسته است مسوولان سازمان بورس با سهام‌داران عمدهء شرکت‌ها در زمان عرضهء اولیه تصمیماتی اتخاذ کنند که مانع از گران‌فروشی سهام شود

  
  
معرفی چند سهم با دیدگاه مثبت، نقد شوندگی بالا با دید بلند مدت:
1- شخارگ که دوستان مستحضر هستند.

2- سفارود با سابقه یکی دو ساله که تعدیل منفی رو نمی شناسه.

3- وپارس با P/e پایین نسبت به بانک های دیگر به خصوص با ورود 4 بانک در یکی دو ماه آینده به بورس.

4- ولیز با پوشش 37% در گزارش 3 ماهه و تقریبا همیشه دنباله رو مثبت پارسیان بوده درضمن باید منتظر گزارش 6 ماهه هم بود.

5- ختراک که احتمالا کف خریده و شاید هم کمی پایین تر.

6- خشرق که گزارش و پوشش 6 ماهه خوبی رو ارائه کرده
(در صد اندکی مصرف مس داره) که تاثیر آنچنانی روی سهم نداره مخصوصا حالا که جهانی مس هم در حال سقوطه
و مورد دیگر متاسفانه خ خودرویی را باخود یدک می کشد.

7-تراک که دوستان اطلاعیه جدید آن را مشاهده کرده اند.

دو سهم مشکوک، وملت، خزامیا:

8- وملت با توجه به اینکه سال مالی اش 30/ 9 و گزارش 3 ماهه آن با پوشش 87% می باشد و گزارش 6 ماهه را ارائه نداده و باید به زودی گزارش 9 ماهه را ارائه کند، ممکن است تغییراتی در پرتفوی شرکت رخ داده باشد.
تا آنجا که من مطلع ام 50 ریال ضرر و زیان از سال قبل داشته
فعلا هم از نظر قیمت جای مناسبی دارد.
تا ارائه گزارش 9 ماهه بنده پیشنهاد خرید نمی کنم و در صف فروش بودن را اشتباه محض می دانم.

9- خزامیا در گزارش 3 ماهه وعده های خوبی رو به سهامدارانش داده از قبیل فروش زمین 48000 متری در غرب کار خانه (غیر عملیاتی) ، معافیت مالیاتی به دلیل به موقع به ثبت رساندن حق تقدم (غیر عملیاتی)، راه اندازی زامیاد2 پروژه کاشان که Eps عملیاتی آن مربوط می شود به سال های 87 به بعد و فعلا هم با P/e پایین 9/1 مورد معامله قرار گرفته
مشکوک نیست؟!!
به هر حال این مورد را هم باید منتظر گزارش 6 ماهه اش بود.

10- به قول دوستان مسئول خرید و فروش هر کس...
86/8/12::: 12:56 ع
نظر()
  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >