سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به من فرمان داد که نوشتن یهود را یاد بگیرم . [زیدبن ثابت]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :41
کل بازدید :553234
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/20
3:55 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
معاون سازمان خصوصی‌سازی خبر داد:
سهام بلوکی مس 740 تومان قیمت خورد
سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای خرید سهام بلوکی مس به رقابت می‌پردازند
سرویس: بورس
1386/05/23
08-14-2007
09:29:45
8605-12851: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: بورس
در جلسه روز گذشته هیات عالی واگذاری، سهام بلوکی ملی صنایع مس قیمت‌گذاری شد.

سید مهدی عقدایی ـ معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره جلسه روز گذشته هیات عالی واگذاری و این‌که شرکت ملی صنایع مس در دو بلوک 20 درصدی جداگانه با قیمت پایه هر سهم 740 تومان تصویب شد گفت: در هفته آینده نیز این سهم در روزنامه‌های داخلی و خارجی آگهی خواهد شد.
وی با بیان این مطلب که پرداخت قسمت نقدی برای سهام بلوکی مس 30 روز کاری است خاطرنشان کرد: حدود 180 میلیارد تومان از این سهام باید به صورت نقدی برای هر بلوک 20 درصدی پرداخت شود.
عقدایی در ادامه تاکید کرد: خریداران باید از توان مالی مدیریتی لازم جهت ادراه بلوک خریداری شده برخوردار باشند.
به گفته معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی با توجه به این‌که سهام بلوکی مس را در سطح بین‌المللی خواهیم داشت بنابراین در صورت وجود چند خریدار آنها به رقابت پرداخته تا در نهایت خریدار مشخص شود.
عقدایی در ادامه به قیمت گذاری شرکت‌های بنیان دیزل، شرکت قند چهارمحال، نصب گستر صنعت سنگین، مهندسی بازرگانی تجهیزات، توسعه حمل ونقل ریلی گسترش، غنچه پرور در جلسه هیات عالی واگذاری اشاره کرد و گفت: قیمت‌های پیشنهادی از سوی سازمان خصوصی‌سازی برای این شرکت‌ها در جلسه روز گذشته به تصویب رسید

  
  

تحلیل‌ فنی سهام سرمایه‌گذاری توسعه معادن وفلزات

تحلیل از دید کلی:
نمودار یک، نشان‌دهنده روند کلی سهم مورد نظر است. این روند مثبت (که با رنگ آبی ترسیم شده است) از تاریخ 10/12/1381 تا به امروز تشکیل شده است، یعنی از حدود چهار سال و 5 ماه پیش این روند شروع و تاکنون شکسته نشده است. این موضوع از دید تکنیکال و در بازار سرمایه ایران بسیار مهم است که روند مثبت یک سهم توانسته است بیشتر از 4 سال تدوام پیدا کرده و شکسته نشود.

بررسی روند فرعی سهم مورد نظر:
حال برای بررسی بیشتر  از وضعیت فعلی سهم و پاسخ به این سوال که آیا این سهم برای خرید، مناسب است یا خیر؟ و اینکه توصیه به نگهداری این سهم برای صاحبان سهم می‌شود یا نه؟ به بررسی روند فرعی سهم می‌پردازیم. همانطور که ملاحظه می‌شود، روند فرعی سهم که روندی منفی بوده است که در تاریخ 16/3/1386  شکسته شد. این اولین سیگنال قابل توجه خرید، از دید تحلیل
 تکنیکالی بود.
ذکر این نکته ضروری است که قیمت 4596 ریال یک سقف تاریخی برای این سهم محسوب می‌شود و اگر معادن و فلزات بتواند در ادامه روند خود، سقف تاریخی مورد نظر را رد کند و حداقل دو روز قیمت سهم بالای این سقف تاریخی تثبیت شود، آن وقت باید شاهد ادامه رشد قیمتی سهم حداقل تا هدف قیمتی 4933 ریال باشیم که درصورت تحقق این امر و ادامه روند مثبت، متعاقبا تحلیل بعدی از طرف شرکت کیمیا سهم ارائه خواهد شد .
لازم به یادآوری است در صورتی که سهم مورد نظر نتواند از سقف تاریخی عبور کند، نهایت کاهش احتمالی آن در حرکت اول می‌تواند تا 4308 ریال و در حرکت دوم 4129 ریال خواهد بود و در صورت ادامه روند نزولی نهایت ریزش تا مبلغ 3800 ریال پیش‌بینی می‌شود.
بررسی خطوط گن:
در نمودار 3، خطوط گن از ابتدای روند ترسیم شده است. مشخص است که اکنون قیمت سهم بین دو خط زاویه‌ای گن قرار گرفته است که می‌تواند بیانگر فضا و محدوده حرکتی سهم بین دو خط زوایه باشد.
به بیان ساده‌تر سهم نهایت نزول احتمالی‌اش طبق نظریه گن تا 4250ریال  و حداقل صعود احتمالی آن تا سطح 5100 ریال خواهد بود که با توجه به توضیحات ارائه شده  در بالا نتیجه می‌گیریم که سهم مورد نظر در صورتی که نتواند از سقف تاریخی عبور کند، حداکثر تا سطح دوم می‌تواند ریزش کند. (4129 ریال)
بررسی تداوم روند مثبت سهم با استفاده از ADX:
یکی از روش‌های مطمئن برای اینکه بدانیم روند مثبت همچنان پایدار است یا خیر، استفاده از شاخص ADX است. تحلیل این شاخص بیانگر آن است که سیگنال خرید، صادر و تثبیت شده است. همچنین سهم مورد نظر دارای انرژی لازم برای حفظ روند مثبت است.
منبع: شرکت سرمایه‌گذاری کیمیا سهم



86/5/22::: 9:54 ص
نظر()
  
  

1

شنیده شده که


فولادخوزستان :
10%+تعدیل که بزودی انجام خواهد شد
فولادمبارکه اصفهان :
هدف قیمتی بعدی 280بعدی 300
ملی صنایع مس ایران )سهامی عام :
هدف قیمتی بعدی720

 

گل گهر:


شنیده شده است شرکت سرمایه گذاری معدن وفلزات در حال عرضه سهام این شرکت در بازار سرمایه می باشد این در حالی است که شرکت سهامی بیمه ایران سهام شرکت گل گهر را به طور گسترده از بازار سرمایه جمع اوری می نماید.
2توسعه معادن روی :
شنیده ها حاکی از تصمیم شرکت سرمایه گذاری اندیشه محوران جهت عرضه سهام توسعه معادن روی طی روزهای اتی در بازار سرمایه است .
3موتوژن:
گفته می شود شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشور ی در حال جمع اوری سهام شرکت موتوژن
از بازار می باشد.
4ابادگران:
فعالان بازار متعتقدند با توجه به استمرار حمایت های شرکت سرمایه گذاری صبا تامین از سهام شرکت ابادگران
در بازار سرمایه سرمایه گذاری در سهام این شرکت را مناسب ارزیابی می نمایند.
5کالسیمین:
می گویند شرکت سرمایه گذاری سایپا تصمیم دارد طی معاملات هفته جاری سهام شرکت کالسیمین را از بازار سرمایه جمع اوری نماید.
6لوله و ماشین سازی ایران:
اخبار و زمزمه هایی که از این شرکت به گوش می رسد حاکی از تصمیم صندوق حمایت و باز نشستگی اینده ساز جها جمع اوری سهام شرکت لوله و ماشین سازی ایران از بازار سرمایه می باشد.
7ملی سرب و روی :
شنیده شده است شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران تصمیم به حمایت جدی از سهام شرکت سرب و روی ایران در بازار سرمایه طی روزهای اتی گرفته است.
8ازمایش :
شنیده ها حاکیست سازمان بورس با توجه به اطلاعاتی که از شرکت مبنی بر شفاف سازی گزارشات قبلی دریافت نکرده قرار است گزارش شفافی از موارد ناقص گزارش های قبلی در سایت خدمات بورس قرار دهد.
شنیده ما از درون شرکت حاکی بر ان است که شرکت در گزارش 9 ماهه خود همان سود قبلی با پوشش
3% برای سازمان بورس می فرستد.شنیده ها حاکی از افزودن املاک تصاحب شده شرکت توسط برخی از سازمان به شرکت می باشد این شرکت قصد دارد حداکثر سود خود را در مجمع تقسیم کند
مراحل نهای اخذ مجوز برای ورود ماشین الات بروز دنیا در حال نهایی شدن می باشد شرکت از ذکر نام شرکت طرف قرارداد خودداری کرده.
فعالان بازار بر این عقیده هستند که بعد گزارش شفاف سازی نماد شرکت قبل مجمع باز می شود.
9گالوانیزه فجر سپاهان:
می گویندشرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات تصمیم دارد طی روزهای اتی سهام شرکت گالوانیزه فجر سپاهان را به طود گسترده در بازار سرمایه عرضه نماید.
10سرمایه گذاری شاهد:
فعالان بازار سرمایه گذاری در سهام این شرکت را با توجه به حمایت های گسترده ای که صندوق ذخیره شاهد از ان در بازار سرمایه به عمل می اورد گزینه مناسبی می دانند.
11نوسازی و ساختمان تهران :
شنیده ها حاکی از تصمیم شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین جهت ادامه حمایت ها از سهام شرکت نوسازی و ساختمان تهران در بازار سرمایه طی روزهای اتی می باشد.
12.دوستان خسته نباشید شب خوش


  
  

دلایل استقبال بازار سرمایه از شرکت‌های اصل 44

فارس- دلایل استقبال بازار سرمایه از سهام چهار شرکت اصل 44 و موقعیت این گروه از شرکت‌ها و کسب بازدهی و تملک 23‌درصدی بازار سهام را حداقل می‌توان در 5 عامل جستجو کرد.
بررسی روند معاملات سهام و بازدهی چهار شرکت ملی مس، فولاد مبارکه، ایرالکو و فولاد خوزستان به عنوان شرکت‌های مشمول اصل 44 و پذیرفته شده در بورس نشان می‌دهد که به دلایل درون و برون سازمانی این شرکت‌ها با استقبال فعالان بازار سرمایه مواجه شده و ضمن جذب بخشی از نقدینگی بازار سهام و خارج از آن توانسته‌اند، بازدهی مثبتی نصیب سهامداران کنند که این گزارش به عمده دلایل این وضعیت پرداخته است.

کم شدن تاثیر پرونده هسته‌ای
براساس این گزارش، دلیل اول موفقیت عرضه و قیمت‌گذاری و بازدهی و استقبال سهامداران از چهار شرکت واگذار شده در بورس را باید در مسائل برون سازمانی به خصوص مسائل مربوط به حوزه سیاست خارجی جست، چرا که بازار سهام کشور به مانند دیگر بازار سهام بخشی از تاثیرات خود را از این حوزه گرفته و می‌گیرد.
در زمان عرضه سهام ملی مس و فولاد مبارکه در 15 بهمن و 21 اسفند اثر پرونده هسته‌ای ایران در بازار سهام به دلیل ادامه مذاکرات نسبت به گذشته کاسته شده بود که این رویداد در زمان عرضه فولاد خوزستان نیز رخ داد.
این حالت منجر شد که علاوه بر سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر، گروه ریسک گریز نیز با اطمینان بیشتری نسبت به سابق اقدام به انجام معامله کنند و این باور عمومی در بازار سهام به وجود آمده که در فرصت موجود می‌‌توان به جای ترس و دلهره کاذب، اقدام به خرید سهام کرد.
از سویی دیگر بیشتر سهامداران کارکشته و قدیمی بازار که دارای سوابق عملیاتی در طول 3 سال بررسی پرونده هسته‌ای توسط آژانس و سازمان ملل بودند، به خوبی می‌دانستند و می‌دانند که تهدیدها و فشارهای اروپا و آمریکا راه به جایی نخواهد برد و فقط باعث ایجاد فرصتی برای ریسک‌پذیران در نتیجه هراس بیهوده ریسک گریزان می شود.
واقعیت این است که به دلایل نه چندان منطقی موضوع پرونده هسته‌ای بهانه و دستاویزی برای برخی از سهامداران فرصت‌طلب شده تا با استفاده از شرایط روز بهترین بهره‌گیری را به عمل آورند.
به هر ترتیب در زمان عرضه سهام چهار شرکت مشمول اصل 44 ضمن کم اثر شدن موضوع پرونده هسته‌ای ایران فعالان منطقی بازار سهام با عملکرد و تمایل به انجام معامله سهام این بخش را تا حدی کنترل و با امید به آینده در بازار سهام حرکت کردند.
کم رونقی صنایع رقیب
براساس این گزارش، دلیل دوم استقبال بازار سرمایه از سهام 4 شرکت مشمول اصل 44 را باید در کم فروغ شدن اکثر صنایع و توجه سهامداران به شرکت‌های فلزات اساسی در نتیجه رشد قیمت‌های محصولات در بازار جهانی جویا شد.
بیشتر صنایع به خصوص صنعت کانی‌ها و پتروشیمی دیگر رونق گذشته را نداشتند و سهامداران فعال در جستجوی صنعت برتر به صنعت فلزات اساسی برخوردند که با رشد قیمت‌های فولاد و مس و آلومینیوم جهش غیرمنتظره‌ای داشتند که این جهش قیمت با توجه به بودجه اعلام شرکت‌های فولادی و مس موجب جلب توجه اکثریت سهامداران شد که اوج آن در فروش 2 دقیقه‌ای حدود 100‌میلیون سهم فولاد خوزستان در هفته گذشته بود.
فعالان حرفه‌ای بازار به خوبی می‌دانند که به طور معمول نرخ جهانی محصولات در بازار LME در دو مقطع اوایل سال شمسی و اواخر سال میلادی با رشد مواجه می‌شوند به همین دلیل این گروه از قبل اقدام به خرید «نرم» سهام شرکت‌ها می‌کنند.
خریدهای بعد از عرضه اولیه فولاد مبارکه و عرضه سهامداران ملی مس (به هنگام کاهش نرخ سهام) موید این نکته است.
شرکت‌های بزرگ و سودده انتخاب شدند
در بررسی دلایل توجه ویژه بازار به سهام شرکت‌های مشول اصل 44 باید به انتخاب درست مسوولان امر و خصوصا وزارت صنایع و معادن نیز اشاره کرد که با فراهم کردن مقدمات حضور شرکت‌های بزرگ (فولاد مبارکه با سرمایه یک‌هزار و 580‌میلیارد تومانی و ملی مس با سرمایه 587‌میلیارد تومانی و فولاد خوزستان با سرمایه 219‌میلیارد تومانی) و سودده باعث جلب اعتماد عمومی شدند.
مسوولان وزارت صنایع و معادن با توجه به حساسیت اجرای اصل 44 تلاش کردند، شرکت‌هایی را انتخاب کنند که از نظر قدرت تولید، انحصار، سود ده، رقابت، مدیریت سود دهی و سرمایه از جایگاه شایسته‌ای برخوردار باشند و با اجتناب از عرضه سهام شرکت‌های زیان ده مانند ذوب‌آهن و شرکت‌های کوچک قدم اول را محکم برداشتند.
این در حالی است که با اطلاع رسانی از وضعیت شرکت‌ها، ایرج اکبریه مشاور وزیر صنایع قول خود مبنی بر تقسیم بیش از 80‌درصد از سود نقدی ملی مس و فولاد مبارکه و ایرالکو را عملی کرد که همین نکته مهم از دلایل درون سازمانی موفقیت سهام شرکت‌های اصل 44 بوده به طوری که در مجمع ملی مس 95 تومان و در مجمع فولاد مبارکه 30 تومان سود نقدی برای هر سهم به تصویب رسید.
قیمت‌گذاری مناسب شرکت‌ها
قیمت‌گذاری مناسب سهام حداقل 3شرکت از 4 شرکت نیز از دیگر دلایل استقبال سهامداران از شرکت‌ها است.
اکبریه قبل از عرضه سهام ملی مس (اولین شرکت مشول اصل 44) به اشتباه به قیمت 860 تومان هر سهم این شرکت معتقد بود اما بازار سهام به قیمت 370 - 350 و حتی 300 تومان اعتقاد داشت که در نهایت با قیمت‌گذاری اولیه 360 - 400 تومان انجام شد.
عرضه 190 تومانی سهام فولاد مبارکه نیز موجب تقویت قیمت‌گذاری مناسب سهام این گروه شد. اتفاقی که در عرضه سهام ایرالکو رخ نداد و به هنگام عرضه سهام فولاد خوزستان به دلیل جو روانی به جای قیمت کارشناسی 250 تا 300 تومان رقم 335 تومان ثبت شد.
زمزمه حضور در بورس‌های خارجی
براساس گزارش فارس دلیل پنجم استقبال و رشد قیمت سهام شرکت‌های مشمول اصل 44 به زمزمه‌های حضور شرکت‌های ملی مس و فولاد مبارکه در بورس مالزی مربوط است که این واقعه و افق آینده و نامعلوم موجب تقویت انجام معاملات و تمایل بازار به خرید سهام این دو شرکت شد. هر چند باید اذعان داشت برای پذیرش این دو شرکت در بورس مالزی راه سخت و طولانی در پیش است. اما تاکید بیش از حد واقعی بخشی از بازار سهام موجب تشدید استقبال شده و با بحث مزایده بین‌المللی و تمایل مشتریان خارجی به خرید بلوکی سهام فولاد مبارکه ملی مس و ایرالکو به اوج رسید.
رکود حاکم بر دیگر بازارها و خصوصا بخش مسکن و جذب بخشی از سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت، مدیریت و ثبات شرکت‌ها، تولید محصولات انحصاری، برگزاری جلسه معارفه مناسب و عدم عرضه این سهام و تشنه نگه داشتن‌درصدی از متقاضیان گسترده از دیگر دلایل استقبال سهامداران از عرضه سهام شرکت‌های مشمول اصل 44 قانون اساسی بود.


86/5/21::: 8:34 ع
نظر()
  
  
<      1   2   3      >