سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که ما اهل بیت را دوست بدارد و محبّت ما در دلش تحقّق یابد، چشمه های حکمت بر زبانش جاری می شود . [امام صادق علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :70
کل بازدید :553585
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/31
6:46 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

تحلیل‌ فنی سهام سرمایه‌گذاری توسعه معادن وفلزات

تحلیل از دید کلی:
نمودار یک، نشان‌دهنده روند کلی سهم مورد نظر است. این روند مثبت (که با رنگ آبی ترسیم شده است) از تاریخ 10/12/1381 تا به امروز تشکیل شده است، یعنی از حدود چهار سال و 5 ماه پیش این روند شروع و تاکنون شکسته نشده است. این موضوع از دید تکنیکال و در بازار سرمایه ایران بسیار مهم است که روند مثبت یک سهم توانسته است بیشتر از 4 سال تدوام پیدا کرده و شکسته نشود.

بررسی روند فرعی سهم مورد نظر:
حال برای بررسی بیشتر  از وضعیت فعلی سهم و پاسخ به این سوال که آیا این سهم برای خرید، مناسب است یا خیر؟ و اینکه توصیه به نگهداری این سهم برای صاحبان سهم می‌شود یا نه؟ به بررسی روند فرعی سهم می‌پردازیم. همانطور که ملاحظه می‌شود، روند فرعی سهم که روندی منفی بوده است که در تاریخ 16/3/1386  شکسته شد. این اولین سیگنال قابل توجه خرید، از دید تحلیل
 تکنیکالی بود.
ذکر این نکته ضروری است که قیمت 4596 ریال یک سقف تاریخی برای این سهم محسوب می‌شود و اگر معادن و فلزات بتواند در ادامه روند خود، سقف تاریخی مورد نظر را رد کند و حداقل دو روز قیمت سهم بالای این سقف تاریخی تثبیت شود، آن وقت باید شاهد ادامه رشد قیمتی سهم حداقل تا هدف قیمتی 4933 ریال باشیم که درصورت تحقق این امر و ادامه روند مثبت، متعاقبا تحلیل بعدی از طرف شرکت کیمیا سهم ارائه خواهد شد .
لازم به یادآوری است در صورتی که سهم مورد نظر نتواند از سقف تاریخی عبور کند، نهایت کاهش احتمالی آن در حرکت اول می‌تواند تا 4308 ریال و در حرکت دوم 4129 ریال خواهد بود و در صورت ادامه روند نزولی نهایت ریزش تا مبلغ 3800 ریال پیش‌بینی می‌شود.
بررسی خطوط گن:
در نمودار 3، خطوط گن از ابتدای روند ترسیم شده است. مشخص است که اکنون قیمت سهم بین دو خط زاویه‌ای گن قرار گرفته است که می‌تواند بیانگر فضا و محدوده حرکتی سهم بین دو خط زوایه باشد.
به بیان ساده‌تر سهم نهایت نزول احتمالی‌اش طبق نظریه گن تا 4250ریال  و حداقل صعود احتمالی آن تا سطح 5100 ریال خواهد بود که با توجه به توضیحات ارائه شده  در بالا نتیجه می‌گیریم که سهم مورد نظر در صورتی که نتواند از سقف تاریخی عبور کند، حداکثر تا سطح دوم می‌تواند ریزش کند. (4129 ریال)
بررسی تداوم روند مثبت سهم با استفاده از ADX:
یکی از روش‌های مطمئن برای اینکه بدانیم روند مثبت همچنان پایدار است یا خیر، استفاده از شاخص ADX است. تحلیل این شاخص بیانگر آن است که سیگنال خرید، صادر و تثبیت شده است. همچنین سهم مورد نظر دارای انرژی لازم برای حفظ روند مثبت است.
منبع: شرکت سرمایه‌گذاری کیمیا سهم



86/5/22::: 9:54 ص
نظر()