سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و شنید که مردى مى‏گوید « إنّا لِلَّهِ وَ إنّا إلَیْهِ راجِعُونَ » فرمود : ] گفته ما « ما از آن خداییم » اقرار ما است به بندگى و گفته ما که « به سوى او باز مى‏گردیم » اقرار است به تباهى و ناپایندگى . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :26
بازدید دیروز :32
کل بازدید :553209
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/19
3:27 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

ملی صنایع مس:

با توجه به ثبات قیمتی مس در محدوده 7000 دلار و در نظر گیری قیمت مس در محدوده قیمتی 6500 دلار، در صورت های مالی شرکت و پوشش مناسب 83 درصدی پیش بینی می شود شرکت توانایی شناسایی عایدی تا محدوده 1700 ریال را تا پایان سال داشته باشد. هدف قیمتی برآورد شده با توجه به شرایط کنونی رسیدن به محدوده 8500 ریال تا مجمع می باشد. برخی کارشناسان اعتقاد دارند سهامداران در صورت شناسایی سود در قیمت های بالاتر از 7700 ریال می توانند فرصت ورود در قیمت های مناسبتر را برای خود فراهم آورند.

از نظر تکنیکی در محدوده 7360 سیگنال ورود صادر شده است .

سطوح آن به ترتیب عبارتند از : 9354 - 8377 - 8075 - 7773 - 7564 قیمت کنونی - 7400 -

 

فولاد خوزستان:

طی معاملات امروز نماد سهم با قیمت 6129 ریال پس از تعدیل مثبت 13 درصدی بازگشایی شد ولی نوسانات شدید و عدم تعادل در عرضه و تقاضا روند کاهشی را تا محدوده 5840 ریال رقم زده است. این در حالی است که شرکت 84 درصد از عایدی جدید اعلامی را پوشش داده و تا پایان سال امکان شناسایی سود تا محدوده بیش از 800 ریال را دارد. پیش بینی می شود سرمایه گذاری بر روی این سهم در قیمت های مناسب برای سرمایه گذاری میان مدت دارای بازده باشد.

_________________
پتروشیمی خارک:


با توجه به اعلام عایدی 3125 ریالی و در نظرگیری متانول در محدوده قیمتی 350 دلار و گوگرد در حدود 250 دلار، در صورت های مالی اعلامی جدید و معاملات متانول در محدوده 380 تا 390 دلار در چین و محدوده 480 دلار در کره و قیمت های جهانی گوگرد در محدوده 390 تا 500 دلار در خلیج فارس، برخی کارشناسان معتقدند این شرکت توانایی شناسایی سود بالاتر از عایدی کنونی اعلام شده و تا محدوده 3400 ریال را تا پایان سال خواهد داشت. با توجه به پوشش مناسب 79 درصدی می توان انتظار رشد را تا مجمع از این شرکت داشت.

86/11/9::: 8:32 ص
نظر()
  
  
گفته‌ها و شنیده‌های بازار
از سود 90تومانی «کف» تا برنامه «ونیکی» برای کسب یک‌درصد از بازار


گروه بورس- علیرضا باغانی: ادامه سیاست عرضه معامله‌گران در روز گذشته موجب شد که تعادل برخی از نمادهای شاخص از جمله فولاد خوزستان در هم شکسته شده و حتی این نماد معاملاتی قبل از توقف صف فروش را تجربه کند؛ اما در گروه خودرویی به ویژه نماد سایپا به دلیل بازار گردانی‌های غیرمستقیم حتی افزایش قیمت یک‌ریالی را هم شاهد بود.



در روز گذشته نماد معاملاتی شرکت‌های دارویی جابر‌ابن‌حیان و کارخانه‌های داروپخش پس از تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم، سیمان ایلام پس از اعلام پیش‌بینی درآمد هر سهم، پلاسکو کار سایپا و سرمایه‌گذاری ساختمان پس از برگزاری مجمع عادی سالانه و تقسیم سود نقدی بازگشایی شدند.
دیگر خبر بازار اینکه سهامدار خارجی سیمان اردبیل بعد از فروش 7‌‌میلیون سهم خود در هفته گذشته، بار دیگر 8‌‌میلیون از سهام این شرکت را به ارزش 7/16 میلیارد تومان چهارشنبه هفته جاری روی میز فروش می‌گذارد.
بنابراین گزارش، شرکت خارجی «هلسیم آوس لاند بتایل» که هفته گذشته 10‌درصد (معادل 7‌‌میلیون سهم) از سهام سیمان اردبیل را به ارزش 6/14‌میلیارد تومان فروخت برای دومین مرتبه 8‌‌میلیون سهم (معادل 11درصد) این شرکت سیمانی را روز چهارشنبه هفته جاری مورخ 10 بهمن روی میز فروش خواهد گذاشت.
قیمت پایه هر سهم این عرضه عمده به مانند عرضه قبلی 2هزار و 90 تومان تعیین شده که در صورت انجام معامله بر روی قیمت اعلامی ارزش این داد و ستد بیش از 7/16‌میلیارد تومان خواهد بود.
بر اساس این گزارش، این عرضه به صورت یکجا و نقد و در تابلوی فرعی انجام خواهد شد و کارگزاری بانک سامان متولی آن تعیین شده است.
سیمان اردبیل با سرمایه 7‌میلیارد تومانی به ازای هر سهم هزار و 949‌ریال سود (eps) در تاریخ 28 مهر 86 پیش‌بینی و اعلام کرده که با توجه به قیمت 2‌هزار و 97 تومانی هر سهم این شرکت، نسبت قیمت به درآمد( P/e) آن 8/10 مرتبه است.
«کف» در انتظار Epsا 90تومانی
گفته‌های بازار: در تالار شیشه‌ای شایع شده شرکت داروگر از محل فروش ملک خود در خیابان ولی‌عصر تهران، توانایی اعلام Epsا90تومانی را دارا است.
شنیده‌های ما: منابع خبری گزارش می‌دهند که قیمت تمام شده این ملک برای «کف» رقمی حدود 3میلیارد تومان است، در حالی که اکنون این ملک قرار است، با قیمت 19میلیارد تومان فروخته شود، با این وصف عایدی فروش این ملک برای شرکت 16میلیارد تومان پیش‌بینی شده که رقم Eps را تا 90 تومان افزایش می‌دهد. افزون بر این، این افزایش Eps، می‌تواند به بازگشایی نماد «کف» در قیمت 200تومان منجر شود.
«ونیکی» به دنبال یک درصد از بازار
گفته‌های بازار: سرمایه‌گذاری ملی ایران این روزها یکی از نمادهای پر خبر و شایعه‌ساز بازار است. گفته می‌شود، کاهش ذخیره ارزش‌های در نظر گرفته شده در پرتفوی «ونیکی» از محل اصلاح و تقویت پرتفوی کاهش قابل وجهی یافته و از 40میلیارد تومان به 5میلیارد تومان رسیده است. از سویی دیگر می‌گویند: این شرکت تا پایان سال تعدیل مثبت قابل توجهی خواهد داشت.
شنیده‌های ما: منابع خبری کاهش قابل توجه میزان ذخیره‌های در نظر گرفته شده را تایید می‌کنند، ضمن این که ارزش افزوده اقتصادی شرکت‌های زیر مجموعه افزایش یافته است، همچنین افزایش سود شرکت‌ها از برنامه‌های اصلی «ونیکی» است. «ونیکی» در‌حال‌حاضر سهام 350 شرکت بورسی را در اختیار دارد که از لحاظ تنوع پرتفوی منحصر به فرد است. برنامه «ونیکی» کسب یک درصد از ارزش سهام بورس تهران در آینده‌ای نزدیک است. در رابطه با شرکت در معامله‌های بزرگ نیز باید به این نکته اشاره کرد که «ونیکی» همواره در معامله‌های بلوکی از جمله مزایده مس شرکت کرده و نیم درصد از سهام این شرکت را خریداری کرده است، همچنین احتمال شرکت «ونیکی» در مزایده‌های بلوکی فولاد مبارکه و مس وجود دارد.
از این رو احتمال افزایش Eps سرمایه‌گذاری ملی ایران تا پایان سال وجود دارد.
دوده صنعتی همچنان بدون تعدیل
گفته‌های بازار: شرکت دوده صنعتی هم برای چندمین‌بار طی هفته‌های اخیر با شایعه افزایش Eps روبه‌رو است.
تاجایی که گفته می‌شود، میزان تعدیل مثبت Eps شرکت به میزان 200ریال بعید نیست.
شنیده‌های ما: اما منابع آگاه همچنان وجود هرگونه تعدیل مثبت در پیش‌بینی درآمد هر سهم دوره صنعتی پارس را رد می‌کنند.


  
  
سرمایه گذاری صنعت و معدن:

شنیده شده است این شرکت با سود اندوخته قابل ملاحظه ای مواجه شده است. برخی شنیده ها حکایت از مبلغ 30 تومان افزایش سود به ازای هر سهم در این شرکت دارد.



بین المللی توسعه ساختمان:

شنیده ها حاکی از تعدیل مثبت عایدی به میزان 30 درصد در شرکت بین المللی توسعه ساختمان دارد که تا پایان سال مالی جاری اعمال خواهد شد.



سرمایه گذاری پردیس:

اخبار و زمزمه هایی که از شرکت سرمایه گذاری پردیس به گوش می رسد حاکی از احتمال تعدیل مثبت عایدی در این شرکت می باشد.



سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران:

گفته می شود به دلیل وجود پاره ای مشکل حامیان این شرکت و سازمان بورس نماد معاملاتی این شرکت تا برطرف نشدن این مشکلات بازگشایی نخواهد شد.



صنعتی دریایی صدرا:

فعالان بازار معتقدند با توجه به نزدیک بودن آغاز به کار و نصب و به آب اندازی دکل حفاری نیمه شناور ایران _ البرز به منظور عملیات حفاری در بلوک 6 دریای خزر، به احتمال زیاد سهام این شرکت همچنان به سیر صعودی خود ادامه خواهد داد.



سرمایه گذاری غدیر:


می گویند شرکت سرمایه گذاری غدیر از محل فروش سهام برخی شرکت های زیر مجموعه خود سود مناسبی شناسایی و با تعدیل مثبت عایدی مواجه شده است.



سرمایه گذاری ملت:

شنیده شده است برخی سهامداران عمده شرکت سرمایه گذاری ملت تصمیم دارند سهام این شرکت را در بازار سرمایه عرضه نمایند.



رایان سایپا:


شنیده ها حاکی از تصمیم مدیران این شرکت جهت اعلام عایدی به میزان 1،000 ریال برای سال مالی 87 مورد افزایش قرار دهد.



گل گهر:

فعالان بازار معتقدند از دلایل ایجاد صف فروش برای سهام این شرکت و سهام برخی شرکت های دیگر به عرضه سهام پتروشیمی فناوران اشاره دارند که سهامداران جهت نقدینگی لازم برای خرید سهام این شرکت در حال تغییر پورتفوی می باشند.



فولاد خوزستان:

گفته می شود این شرکت تصمیم دارد عایدی سال مالی 87 خود را مبلغ 1،000 ریال اعلام نماید
__________________

  
  
«دفارا» بیش از 4/517میلیارد ریال فروش داشت


گروه بورس- شرکت داروسازی فارابی در دوره 9ماه منتهی به پایان آذرماه 86، بیش از 4/517میلیارد ریال فروش داشت. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق‌بهادار، «دفارا» درآمد حاصل از فروش امسال خود را مبلغ 683میلیارد و یک‌میلیون ریال پیش‌بینی کرده است که طی دوره مزبور 76درصد از این رقم را نسبت به بودجه سال‌جاری پوشش داد.


این شرکت در همین دوره مبلغ 710ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت.
«دفارا» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 86 را با سرمایه 150میلیارد ریال، مبلغ یک‌هزار و 216ریال پیش‌بینی کرده است.
همچنین پیش‌بینی عملکرد «دفارا» برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل، به ترتیب فروش 5درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 11درصد افزایش، سود عملیاتی 10درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 9درصد کاهش داشت.
به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ 18اردیبهشت ماه 86، سرمایه شرکت از مبلغ 100میلیارد ریال به مبلغ 150میلیارد ریال (معادل 50درصد) از محل سود انباشته افزایش یافته و در تاریخ 22خرداد ماه 86 به ثبت رسید.
براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ یک‌هزار و 100ریال خالص برای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی 86 پیشنهاد کند.
این شرکت در تاریخ 22آبان ماه 86 پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را مبلغ یک‌هزار و 210ریال اعلام کرده است که به‌رغم عدم تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم، جزئیات آن تغییر کرده است که شرکت دلایل آن را به طور عمده تغییر ترکیب تولید و فروش محصولات، استفاده از مواد ارزان‌قیمت، کاهش هزینه سربار، زیان تسعیر ارز و کاهش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت وابسته عنوان کرده است. شرکت در تاریخ دوم مرداد ماه 86 اعلام کرده بود به دلیل کمتر بودن نسبت سرمایه به بدهی از سقف تعیین شده در آیین‌نامه اجرایی ماده 4 قانون تسهیل و نوسازی صنایع کشور، امکان استفاده از معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه اخیر برای شرکت میسر نخواهد بود.
__________________
نسبت به بودجه سال‌مالی جاری

«شپترو» 68درصد سود سالانه را پوشش داد


گروه بورس – شرکت پتروشیمی آبادان طی دوره 9ماه منتهی به پایان آذرماه 86، توانست 68درصد از سود سالانه را نسبت به بودجه پوشش دهد.
براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «شپترو» درآمد هر سهم سال‌مالی جاری را با سرمایه 160میلیارد ریالی مبلغ یک هزار ریال پیش‌بینی کرده است که طی دوره مزبور مبلغ 676ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت.


این شرکت در حالی که فروش امسال خود را مبلغ 671میلیارد و 156میلیون ریال پیش‌بینی کرده است، در دوره 9ماه مورد گزارش از فروش محصولات خود مبلغ 483میلیارد و 822میلیون ریال درآمد کسب کرد.
این شرکت اعلام کرده است طرح‌های توسعه واحد 700?A (میناماتا) با ظرفیت 50هزار تن PVC در سال، (ABB Lummus)اOlefin به ظرفیت 28هزار تن پروپیلن و 60هزار تن اتیلن در سال، Chloralkail به ظرفیت 74هزار تن کلر و 84هزار تن کاستیک در سال، EDC-VCM به ظرفیت 130هزار تن وی‌سی‌ام در سال، (PVC (Chisso به ظرفیت 70هزار تن پی‌وی‌سی در سال، Utility و Orgenization Development را با برآورد سرمایه‌گذاری به ترتیب مبالغ 251میلیارد و 822، 596میلیارد و دو، 309میلیارد و 275میلیارد و 589، 149میلیارد و 464، 50میلیارد و 320، چهار میلیارد و 157میلیون ریال و هزینه‌های انجام شده به ترتیب مبالغ 195میلیارد و 804، 38میلیارد و 926، یک میلیارد و 441، 509، صفر، 424 و صفر میلیون ریال در دست اجرا دارد. تاریخ بهره‌برداری از طرح توسعه واحد 700 A (میناماتا) اواخر خرداد 1387 و مابقی طرح‌ها نیمه دوم 1388 اعلام شده است. شرکت در تاریخ نهم آبان‌ماه 86 تاریخ بهره‌برداری از طرح واحد 700‌?A (میناماتا) را اواخر سال 1386 و طرح‌های PVC (Chisso)، Utility و Orgenization Development را نیمه اول 1388 اعلام کرده بود.
پیش‌بینی عملکرد «شپترو» برای سال مالی 86 نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 20درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته 22درصد افزایش، سود عملیاتی 17درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 31درصد افزایش نشان می‌دهد.
براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد سود قابل تقسیم سال 1386 بین صاحبان سهام را معادل 95درصد خالص سود به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.

86/11/8::: 10:11 ص
نظر()
  
  
گفته‌ها و شنیده‌های بازار
ایران‌خودرو در پی عرضه دوباره 30 درصد سهام پارسیان


گروه بورس- علیرضا باغانی: معامله‌گران بازار در نخستین روز معاملاتی هفته سیاست عرضه را در پیش گرفتند، اما در این میان نمادهای گروه خودرو شرایط متفاوتی داشتند.
روز شنبه برای چندمین بار طی یک سال اخیر شایعه توافق ایران‌خودرو با یک شخصیت حقوقی برای فروش حدود 30 درصد سهام بزرگ‌ترین بانک خصوصی ایران بازار را فراگرفت.



براساس این گفته‌های غیررسمی، ایران‌خودرو طی توافقی با سرمایه‌گذاری تدبیر حدود 30 درصد از سهام بانک پارسیان را به این شرکت می‌فروشد.
ایران‌خودرو به همراه زیرمجموعه‌های خود بیش از 29درصد سهام «وپارس» را در اختیار دارد که در این بین گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خورو با دارا بودن 2/8درصد و سرمایه‌گذاری سمند با دارا بودن 6/6درصد از سهام «وپارس» بیشترین سهام این شرکت را در گروه ایران‌خودرو در اختیار دارند.
چرخشگر و تولید محور خودرو نیز کمترین میزان سهام بانک پارسیان در گروه ایران‌خودرو را در سطح بیش از یک درصد در اختیار دارند؛ ضمن اینکه در ظاهر مهرکام پارس مهرماه امسال سهام پارسیان خود را واگذار کرده است.
خبرهای غیررسمی مربوط به احتمال انجام این معامله بزرگ روز گذشته نمادهای زیرمجموعه ایران خودرو از جمله ایران‌خودرو دیزل، نیرو محرکه و ایران‌خودرو را صف خرید کرده در شرایطی که قیمت تمام شده سهام بانک پارسیان برای شرکت‌هایی همچون ایران‌خودرو دیزل زیر قیمت اسمی است. با در نظر گرفتن قیمت تمام شده 150تومانی سهام پارسیان برای کل گروه ایران‌خودرو سود قابل توجهی و در سطح 145 میلیارد تومان نصیب مجموعه‌ ایران‌خودرو می‌شود.
گفته می‌شود، سرمایه‌گذاری تدبیر برای خرید بلوک مزبور تسهیلات لازم را دریافت کرده است.
معامله عمده حدود 30درصد از سهام بانک پارسیان سال گذشته به دلیل ابهاماتی در روند اجرایی عرضه و شرایط معامله باطل و حتی منجر به برکناری مدیرعامل وقت این بانک شد.
در همین حال بهرام آکسته مدیر امور مجامع و سهام ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، فروش سهام بانک پارسیان زیرمجموعه گروه ایران‌خودرو را تایید کرد و گفت: مجموعه ایران‌خودرو برنامه فروش سهام پارسیان به صورت «یکجا» را در دستورکار خود دارد، ولی زمان این عرضه مشخص نیست.
وی دلیل عرضه حدود 30درصدی سهام بانک پارسیان را سود قابل‌توجه آن دانست و گفت: فروش سهام «وپارس» به وضعیت کلی بازار سرمایه بستگی دارد.
خبری از تکنوتار
گفته‌های بازار: تکنوتار که مدت‌ها از توجه معامله‌گران بازار بی‌بهره بود، این روزها با این شایعه مواجه است که 150 جایگاه سوخت سیار ساخته و به فروش رسانده است.
شنیده‌های ما: شرکت تکنوتار با تایید چنین خبری می‌گوید که جزئیات فروش جایگاه‌های سوخت سیار در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود.
EPS مس زیر 150تومان
گفته‌های بازار: در شرایطی که معامله‌گران بازار در انتظار اعلام گزارش تعدیل ملی مس هستند، شایعات متفاوتی در رابطه با میزان تعدیل «فملی» عنوان می‌شود.
گروهی تعدیل EPS این شرکت را بالای 150تومان عنوان کرده و عده‌ای دیگر رقم EPS جدید شرکت را 148تومان پیش‌بینی می‌کنند.
شنیده‌های ما: اما منابع موثق خبری گزارش می‌دهند که میزان پیش‌بینی سود جدید ملی مس زیر 150تومان است.
فروش «بکام» منتفی نشده است
گفته‌های بازار: در شرایطی که پس از انتشار آگهی فروش سهام کابل‌های مخابراتی شهید قندی، عرضه بلوکی سهام این شرکت انجام نگرفت، گفته می‌شود این عرضه عمده به دلیل نبود خریدار منتفی شده است.
سرمایه‌گذاری معادن و فلزات سهامدار 60درصدی کابل شهید قندی است که پیش از این قصد فروش این بلوک را داشت.
شنیده‌های ما: براساس گزارش‌های رسیده مذاکرات مربوط به فروش سهام شرکت کابل‌های شهیدقندی برقرار است و برنامه فروش این شرکت منتفی نشده است.
«فروم» تعدیلی ندارد
گفته‌های بازار: در تالار شیشه‌ای شایع کرده‌اند که فرومولیبدن کرمان از محل افزایش قیمت فروم توانایی افزایش پیش‌بینی سود از 32تومان به 36تومان را دارد.
شنیده‌های ما: شرکت «فروم» در این زمینه می‌گوید: هرچند قیمت فروم افزایش یافته، اما همزمان قیمت مواد اولیه هم افزایش پیدا کرده است و از این رو شرکت نمی‌تواند تعدیل مثبتی از این بابت داشته باشد.
«پتایر» بدون تعدیل EPS
گفته‌های بازار: انتشار آگهی مربوط به فروش 19درصد از سهام شرکت بازرگانی لاستیک سیمرغ از سوی ایران‌تایر، بار دیگر موجب بروز این شایعه شد که «پتایر» از این بابت تعدیل EPS دارد.
شنیده‌های ما: اما ظاهرا فروش این شرکت در بودجه ایران‌تایر پیش‌بینی شده و اطلاعات مربوط به آن پیش از این اعلام شده است
اشکان:اعتقاد قوی من بر عدم پیشبینی سود سیمرغ در بودجه پتایر است.با مطالعه دقیق صورتهای مالی این شرکت خواهید دید که سود این شرکت در صورتهای مالی لحاظ نشده و این خبر صرفا" زاییده دست شایعه سازان جهت تخریب سهم است
__________________

  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >