سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تندخویى گونه‏اى دیوانگى است ، چرا که تندخو پشیمان شود و اگر پشیمان نشد دیوانگى او استوار بود . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :70
کل بازدید :553576
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/31
3:27 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
گفته‌ها و شنیده‌های بازار
از سود 90تومانی «کف» تا برنامه «ونیکی» برای کسب یک‌درصد از بازار


گروه بورس- علیرضا باغانی: ادامه سیاست عرضه معامله‌گران در روز گذشته موجب شد که تعادل برخی از نمادهای شاخص از جمله فولاد خوزستان در هم شکسته شده و حتی این نماد معاملاتی قبل از توقف صف فروش را تجربه کند؛ اما در گروه خودرویی به ویژه نماد سایپا به دلیل بازار گردانی‌های غیرمستقیم حتی افزایش قیمت یک‌ریالی را هم شاهد بود.



در روز گذشته نماد معاملاتی شرکت‌های دارویی جابر‌ابن‌حیان و کارخانه‌های داروپخش پس از تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم، سیمان ایلام پس از اعلام پیش‌بینی درآمد هر سهم، پلاسکو کار سایپا و سرمایه‌گذاری ساختمان پس از برگزاری مجمع عادی سالانه و تقسیم سود نقدی بازگشایی شدند.
دیگر خبر بازار اینکه سهامدار خارجی سیمان اردبیل بعد از فروش 7‌‌میلیون سهم خود در هفته گذشته، بار دیگر 8‌‌میلیون از سهام این شرکت را به ارزش 7/16 میلیارد تومان چهارشنبه هفته جاری روی میز فروش می‌گذارد.
بنابراین گزارش، شرکت خارجی «هلسیم آوس لاند بتایل» که هفته گذشته 10‌درصد (معادل 7‌‌میلیون سهم) از سهام سیمان اردبیل را به ارزش 6/14‌میلیارد تومان فروخت برای دومین مرتبه 8‌‌میلیون سهم (معادل 11درصد) این شرکت سیمانی را روز چهارشنبه هفته جاری مورخ 10 بهمن روی میز فروش خواهد گذاشت.
قیمت پایه هر سهم این عرضه عمده به مانند عرضه قبلی 2هزار و 90 تومان تعیین شده که در صورت انجام معامله بر روی قیمت اعلامی ارزش این داد و ستد بیش از 7/16‌میلیارد تومان خواهد بود.
بر اساس این گزارش، این عرضه به صورت یکجا و نقد و در تابلوی فرعی انجام خواهد شد و کارگزاری بانک سامان متولی آن تعیین شده است.
سیمان اردبیل با سرمایه 7‌میلیارد تومانی به ازای هر سهم هزار و 949‌ریال سود (eps) در تاریخ 28 مهر 86 پیش‌بینی و اعلام کرده که با توجه به قیمت 2‌هزار و 97 تومانی هر سهم این شرکت، نسبت قیمت به درآمد( P/e) آن 8/10 مرتبه است.
«کف» در انتظار Epsا 90تومانی
گفته‌های بازار: در تالار شیشه‌ای شایع شده شرکت داروگر از محل فروش ملک خود در خیابان ولی‌عصر تهران، توانایی اعلام Epsا90تومانی را دارا است.
شنیده‌های ما: منابع خبری گزارش می‌دهند که قیمت تمام شده این ملک برای «کف» رقمی حدود 3میلیارد تومان است، در حالی که اکنون این ملک قرار است، با قیمت 19میلیارد تومان فروخته شود، با این وصف عایدی فروش این ملک برای شرکت 16میلیارد تومان پیش‌بینی شده که رقم Eps را تا 90 تومان افزایش می‌دهد. افزون بر این، این افزایش Eps، می‌تواند به بازگشایی نماد «کف» در قیمت 200تومان منجر شود.
«ونیکی» به دنبال یک درصد از بازار
گفته‌های بازار: سرمایه‌گذاری ملی ایران این روزها یکی از نمادهای پر خبر و شایعه‌ساز بازار است. گفته می‌شود، کاهش ذخیره ارزش‌های در نظر گرفته شده در پرتفوی «ونیکی» از محل اصلاح و تقویت پرتفوی کاهش قابل وجهی یافته و از 40میلیارد تومان به 5میلیارد تومان رسیده است. از سویی دیگر می‌گویند: این شرکت تا پایان سال تعدیل مثبت قابل توجهی خواهد داشت.
شنیده‌های ما: منابع خبری کاهش قابل توجه میزان ذخیره‌های در نظر گرفته شده را تایید می‌کنند، ضمن این که ارزش افزوده اقتصادی شرکت‌های زیر مجموعه افزایش یافته است، همچنین افزایش سود شرکت‌ها از برنامه‌های اصلی «ونیکی» است. «ونیکی» در‌حال‌حاضر سهام 350 شرکت بورسی را در اختیار دارد که از لحاظ تنوع پرتفوی منحصر به فرد است. برنامه «ونیکی» کسب یک درصد از ارزش سهام بورس تهران در آینده‌ای نزدیک است. در رابطه با شرکت در معامله‌های بزرگ نیز باید به این نکته اشاره کرد که «ونیکی» همواره در معامله‌های بلوکی از جمله مزایده مس شرکت کرده و نیم درصد از سهام این شرکت را خریداری کرده است، همچنین احتمال شرکت «ونیکی» در مزایده‌های بلوکی فولاد مبارکه و مس وجود دارد.
از این رو احتمال افزایش Eps سرمایه‌گذاری ملی ایران تا پایان سال وجود دارد.
دوده صنعتی همچنان بدون تعدیل
گفته‌های بازار: شرکت دوده صنعتی هم برای چندمین‌بار طی هفته‌های اخیر با شایعه افزایش Eps روبه‌رو است.
تاجایی که گفته می‌شود، میزان تعدیل مثبت Eps شرکت به میزان 200ریال بعید نیست.
شنیده‌های ما: اما منابع آگاه همچنان وجود هرگونه تعدیل مثبت در پیش‌بینی درآمد هر سهم دوره صنعتی پارس را رد می‌کنند.