سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند می فرماید : گفتگوی علمی در میان بندگانم دلهای مرده را حیات می بخشد؛ آن گاه که در آن به امر من برسند [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :28
کل بازدید :553119
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/17
5:53 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

شاخص کل در معاملات امروز با رشد 189 واحدی خود به رقم 38394 واحدی رسید و توانست رکود قبلی خود یعنی 38343 واحد را نیز پشت سر بگذارد و به قله جدیدی در تاریخ بازار سرمایه برسد.نماد معاملاتی شرکت فولاد مبارکه با 91 و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با 21 واحد بیشترین تاثیر مثبت و مخابرات ایران نیز با 19 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

ارزش کل معاملات امروز نیز به 120.4 میلیارد تومان رسید که بیشترین ارزش به معاملات وپارس با 26.4 میلیارد تومان و اخابر با 16.3 میلیارد تومان تعلق داشت.البته 16 میلیارد تومان معاملات اخابر و 26 میلیارد تومان معاملات وپارس به صورت بلوکی بود.

شاخص کل در حالی به کمک بازگشایی شپنا در روز 21 بهمن به کانال 38 هزار واحدی دست یافته بود که امروز نیز به کمک معاملات مثبت فولاد مبارکه به قله جدیدی دست یافت.

بازار امروز نیز همانند روزهای گذشته تحت تاثیر اخبار مختلف از حوزه های سیاسی و اقتصادی بود که خبر افزایش نرخ محصولات فلزی در بورس کالا در صدر اخبار مهم و تاثیرگذار بر بازار بود.

در اخبار اقتصادی ،طبق گفته مسئولین تلاش می شود تا بودجه 92 تا اوایل اسفند به مجلس ارائه شود.نرخ دلار در بودجه نیز طبق گفته همین مسئولین 2000 تومان می باشد.
گروه نفت و پالایشگاهی

این گروههمچنان گروه مورد توجه بازار هستند و مهمان جدیدی نیز روز چهارشنبه به این گروه اضافه خواهد شد.

در معاملات امروز شپنا هر چند که گفته می شد با افزایش عرضه های زیادی روبرو خواهد شد ، اما تا محدوده های بیش از 1720 تومان نیز رشد کرد.با توجه به شرایط پالایشگاهی ها اصلاح زیادی را برای سهم متصور نیستیم و به نظر می رسد در حال حاضر بیش 1650 تا 1800 تومان نوسان داشته باشد.

روز چهارشنبه نفت ایرانول فرابورسی می شود.50 میلیون سهم این شرکت 100 میلیارد تومانی با سود انباشته 110 میلیارد تومان و با نماد معاملاتی شرانل عرضه اولیه خواهد شد.سود سال 90 شرکت 76 تومان می باشد و در شش ماهه نخست امسال 755 ریال به ازای هر سهم محقق کرده است.گزارش 9 ماهه و هیچ پیش بینی از سود سال جاری شرکت منتشر نشده است و پس فردا قرار است وارد فرابورس شود.ظاهرا سود سال جاری شرکت 130 تومان می باشد که اگر گزارش 6 و 9 ماهه خود را منتشر کند شاید با افزایش نیز مواجه شود.

گروه پتروشیمی ها

این گروه امروز را با معاملات منفی و مثبت به پایان رساندند. تحریم های جدید معاملات این گروه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

با شرایط فعلی شرکت های پتروشیمی ،علیرغم اعلام ورود ارز آنها به اتاق مبادلات ارزی توسط رئیس کل بانک مرکزی، به نظر می‌رسد با توجه به کاهش شدید صادرات محصولات و همچنین مصارف گوناگون جدید ارز آنها، عملا ارز چندانی برای عرضه در اتاق مبادلات در کیسه این صنایع باقی نمانده است

کاهش اندک نرخ دلار و نگرانی هایی از جنس تحریم سبب افزایش عرضه در نمادهای زاگرس، شاراک،

شفن، مارون و خارک و کرمانشا شد. در گروه پتروشیمی فقط شپدیس ، آبادان و شیراز در درصدهای

مثبت معامله شدند. در این گروه ،ارزی شدن نرخ خوراک سد موقت رشد قیمت سهام برخی

پتروشیمی ها شده است .در حالیکه بسیاری از شرکت های پتروشیمی با احتمال رشد سود مواجه

هستند.

پارسان که تعدیل سود سال 92 خود را اعلام کرده و مجامع خود را نیز برگزار کرده امروز بازگشایی نشد. شرکتسود هر سهم سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 92 خود را با سرمایه جدید یعنی 1000 میلیارد تومان مبلغ 1414 ریال به ازای هر سهم اعلام کرده است.بنابراین شاهد تعدیل مثبت حدودا 7 درصدی شرکت هستیم.

گروه فلزات اساسی

در گروه فلزی نیز فعلا مهمترین محرک مثبت برای رشد، افزایش نرخ فروش محصولات در بورس کالاست که تداوم آن باعث افزایش سودآوری سال آتی آنها خواهد شد.

فولاد مبارکه به دلیل افزایش نرخ فروش محصولات به سمت 500 تومان در حال حرکت است که احتمالا فردا این قیمت ها را لمس خواهد کرد. سود شرکت در حالی با توجه به اینکه نرخ سه ماهه چهارم فروش محصولاتش نیز مشخص شده بین 80 تا 87 تومان خواهد بود که با نرخ های فعلی فروش سود شرکت به بیش از 130 تومان خواهد رسید.افزایش نرخ محصولات سود بیش از 150 تومانی را نیز برای شرکت رقم خواهد زد

شایان ذکر است افزایش نرخ فعلی محصولات فولاد مبارکه برای سال آتی محسوب خواهد شد.

فملی نیز امروز افزایش نرخ گرفت 1500 تن مس مفتول شرکت عرضه شد که با مازاد تقاضای 3240 تنی روبرو شد.قیمت پایه عرضه 22424 تومان در هر کیلو بود که افزایش تقاضا آن را به 23546 تومان نیز افزایش داد.قیمت قبلی معامله مفتول مس در تاریخ 15 بهمن ماه 23252 تومان در هر کیلو بوده است.

همچنین امروز 2500 تن مس کاتد شرکت نیز عرضه شد که 4340 تن تقاضا برای آن تشکیل شد و نرخ پایه عرضه یعنی 21847 تومان به 22939 تومان در هر کیلو افزایش یافت.نرخ قبلی معامله کاتد نی زدر تاریخ 15 بهمن 22646 تومان درهر کیلو بوده است.

فخوز هم فعلا شمش خود را در بورس کالا 1743 تومان عرضه می کند و اگر فرض کنیم با همین نرخ نیز تمام محصولات خود در سال 92 را بفروشد می تواند سود هر سهم سال آتی خود را حداقل به 700 تومان برساند.البته اگر هزینه های سربار شرکت را 50 درصد رشد دهیم!

ظرفیت تولیدی شرکت فعلا 3.3 میلیون تن می باشد که با به نظر می رسد تا پایان امسال به 3.6 میلیون تن نیز دست یابد.بنابر این و با این ظرفیت ، سود بیش از 500 تومانی شرکت قطعی است.

فردا نیز 98400 تن شمش بلوم شرکت با نرخ پایه 1743 تومان عرضه خواهد شد.تختال شرکت هم با نرخ پایه 1447 تومان در هر گیلو عرضه می شود

ذوب و فخاس نیز به دلیل احتمال افزایش نرخ میلگرد در بورس کالا با معاملات مثبتی روبرو شدند.

گروه سنگ آهنی ها

امروز شاهد استقبال بازار از دوقلوهای سنگ آهنی بودیم .کنور ، ومعادن و امید نیز در درصدهای مثبت معامله شدند.اما وسپه در درصدهای منفی معامله شد. ومعادن با پشت سرگذاشتن قیمت 627 تومان با توجه به احتمال تعدیل عایدی ، خود را برای رسیدن به سطح 660 تومان آماده می کند.


گروه خدمات رایانه

رتاب با شایعه تعدیل مواجه است . امروز رانفور نیز در درصدهای مثبت معامله شد


گروه غذایی

این گروه نیز با افزایش رسیک سیاسی بازار مورد توجه قرار گرفته اند.مارگارین، صنعتی بهشهر ، وصنا با رشد تقاضا مواجه شدند. شنیده می شود غبهشهر با تعدیل عایدی همراه است . اما قندی ها بهحاشیه رانده شدند البته خبر نرخ دلار 2000 تومانی برای بودجه سال 92 می تواند محرک این گروه درروزهای آینده باشد


تجهیزاتی ها

حفاری شمالبا خبرهایی از تعدیل مثبت برای سودسالبعد باعث شده تاشرایط خوبی را در بازارداشتهباشد .البته پیش بینی می شودقیمت های 3200ریالبرای شرکت عرضه های جدی را در پیش داشته باشد

در گروه تجهیزاتی ها، حفاری ، مپنا، فاراک با رشد قیمت مواجه شدند


 

گروه خودرو

امروز برای رشد مرددبود. فشار سنگینبرای کاهش قمیت خودرواز سمتاصحاب رسانه ومشکلاتی در کاهش فروش اینشرکتها می توانددر بازار و این گروه موثر باشد


حاشیه بازار

پیش فروش سکه طی هفته آتی نهایی می شود که می تواند در کنترل بازار ارز و طلا موثر باشد ونقدینگی را به سمت بازار سرمایه هدایت کند . ضمن اینکه وجه تضمین اولیه سکه اتی در بورس کالاافزایش یافته و ویژگی اهرمی آن را کاهش داده است و به نوعی ریسک بازار اتی را کاهش داده وجذابیت آن را نیز کمتر کرده است

در بازار داخلی قیمت کالاهای سرمایه ای درحال افزایش است . مسکن نیز روند صعودی دارد اماسهام ساختمانی ها هنوز کم رمق هستند.