سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش بی عمل مانند درخت بی ثمر است . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :22
کل بازدید :552849
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/10
3:58 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

صادق و با صفا کسی است که مانع عزل شما از خبرگان شد نه سران فتنه

علی محمد دستغیب که بعد از ماجرای فتنه 88، همواره جانب آشوب طلبان را گرفته بود، در جدیدترین اظهارنظر خود بیان کرد که سران فتنه، افراد صادق و باصفایی هستند!

آقای علی محمد دستغیب که در جریان آشوب های بعد از انتخابات 88 به عنوان یکی از مراجع تقلید جماعت سبز و البته رسانه های بیگانه مطرح شد، کار را بدان‌جا رساند که با نامه‌نگاری‌های خود به مجلس خبرگان، موجبات شاد شدن دشمنان کشور را نیز فراهم کرده بود.

اقدامات هنجارشکنانه وی تا آنجا ادامه پیدا کرد که برخی از اعضاء مجلس خبرگان درصدد جمع آوری امضاء برای استیضاح و اخراج وی شدند.

آیت الله کعبی، یکی از اعضاء مجلس خبرگان در این باره گفت: بنده خواهان عزل این نماینده بر اساس تبصره ماده 83 شدم، که با تحسین و تأیید اکثریت خبرگان روبه‌رو شد و به دنبال نطقم، طرح سلب صلاحیت ایشان را تهیه و کمتر از نیم ساعت امضاها را در این رابطه جمع‌آوری کردم.

وی ادامه داد: ‌از سعه صدر نظام نباید سوء‌استفاده شود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اختلاف سلیقه و دیدگاه و تنوع برداشت‌ها در چارچوب اسلام، نظام، خط امام و ولایت فقیه قابل تحمل و پذیرش است اما اختلاف در مبانی پذیرفته نیست.

در حالی که براساس آیین‌نامه، تعداد 20 امضا برای بررسی مجدد صلاحیت دستغیب کافی بود، 26 امضا در این زمینه جمع‌آوری شد و مساله با رهبر انقلاب در میان گذاشته شد. با این حال، رهبر انقلاب با بزرگواری خویش از اعضای خبرگان خواستند این کار را انجام ندهند و مخالف را تحمل کنند، در حالی که در صورت عدم توصیه ایشان، احتمال اخراج دستغیب از این مجلس قطعی بود.

متن فرمایش رهبر انقلاب که همان ایام در خبرگزاری فارس منتشر شد بدین شرح بود: راجع به این مطلبی هم که جناب آقای شاهرودی نقل کردند، به نظر من خبرگان اقدام نباید بکنند به اینکه کسی را که حالا عقیده‌ی مخالفی در بین خودشان دارد، اعلام کنند. این به نظر من اقدام خیلی مناسبی نیست. حالا من البته نمی‌خواهم به خبرگان تکلیفی بکنم یا چیزی را به عنوان تکلیف بگویم؛ سلیقه‌ی من این است. بالاخره یک نفر عقیده‌ دیگری در یک مسئله‌ خاصی دارد؛ اینجور نیست که در مبانی و اصول اختلافی وجود داشته باشد و به نظرم نمی‌آید اینجوری باشد.

اما این موضوعات نیز موجب نشد که آقای علی محمد دستغیب، دست از اقدامات ناهنجار خود بردارد. در همین حال، وی چند روز پیش در دیدار با جمعی از اصلاح طلبان شیراز، به حمایت مجدد از سران فتنه پرداخت و آنان را افرادی صادق و دلسوز معرفی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: "در همین کشور ما هم انسانهای صادقی هستند که واقعا برای خدا کار می کنند و نظری غیر از پیاده شدن دستورات اسلام و عمل بر طبق قانون اساسی ندارند. آقایان حضرت حجة الاسلام خاتمی، مهندس میر حسین موسوی و حجة الاسلام کروبی، واقعاً انسانهای صادقی هستند و دم از اسلام و اجرای قانون اساسی می زنند. بنده این مطلب را بارها در مجلس خبرگان به سمع اعضا رسانده ام که آقای خاتمی شخص صادقی است و خلاف صدق عمل نکرده است؛... بنده از آقای میر حسین موسوی جز صداقت سراغ ندارم."

ادعای آقای دستغیب در حالی است که بر اساس شواهد موجود در انتخابات 88، همین سه نفری که وی نام برده، تمامی مراحل براندازی انقلاب را که توسط سرویس های جاسوسی غرب دیکته شده بود، در ایران پیاده سازی کردند. معلوم نیست این آقایان از نظر آقای دستغیب چگونه پایبند به قانون اساسی بودند در حالی که اساسی ترین شروط قانون اساسی، یعنی تمکین از نتیجه انتخابات و در صورت داشتن اعتراض، طی نمودن مکانیسم طراحی شده برای آن را نیز رعایت نکردند و با دعوت طرفداران خود به آشوب، چندین ماه اوضاع کشور را ناامن جلوه دادند.

وی در بخش دیگری از حرف های خود، نکات جالب تری نیز بیان کرده است:

"این بزرگواران آدمهای با صدق و صفایی هستند و نمی خواستند که جمهوری اسلامی از بین برود؛ این ها می خواستند زحماتی را که امام با کمک مردم متحمل شد به هدر نرود و آنطوری که نظر امام و بر طبق مصالح اسلام و قانون اساسی بود باشد و تمام هدفشان این بود که مردم دنیا و آخرت خوبی داشته باشند."

آقای دستغیب گویا فراموش کردند در جریان حوادث بعد از انتخابات دو شعار اساسی حامیان سران فتنه، مخالفت صریح با جمهوری اسلامی و مهم‌ترین رکن آن یعنی ولایت فقیه بوده است. مگر شعار "جمهوری ایرانی" از سوی طرفداران این جریان داده نشد؟ مگر شعار دشمن‌شاد کن مخالفت با "اصل ولایت فقیه" توسط همین افراد داده نشد؟ و مگر امام خمینی این دو (صیانت از جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه) را به عنوان مهم‌ترین اجزاء انقلاب اسلامی بیان نفرمودند که در صورت نبود آنها، کشور بار دیگر به سمت دیکتاتوری سوق خواهد کرد؟! پس چگونه آقای دستغیب این افراد را انسان های دلسوز برای جمهوری اسلامی معرفی می کند؟! آیا ایشان می توانند جوابی منطقی، برای این رفتارهای براندازانه و ضد جمهوری اسلامی سران فتنه داشته باشند؟