سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شخص راستگو با راستگویی خود، سه چیز را بهدست می آورد : اعتماد، دوستی و شکوه [در دل ها] . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :88
کل بازدید :552825
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/9
4:8 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

بررسی آخرین اطلاعیه شرکت ایران ترانسفو :

گروه ایران ترانسفو مجموعه ای از شرکت های فعال در زمینه صنعت برق را شامل می شودکه از ترانسفورماتورهای کوچک توزیع گرفته تا ترانسفورماتورهای بزرگ قدرت، تجهیزاتآنها و انواع مختلف پست ها را شامل می شود.
شرکت ایران ترانسفو دارای 5 شرکت فرعی و 3 شرکت وابسته میباشد که عبارتند از : ایران ترانسفوی ری ،ایران ترانسفوی زنگان، عایق های الکتریکی پارس، موسسه تحقیقات ترانسفورماتور، ترانس پست پارس، ترانسفورماتورسازی کوشکن و تجهیزنیروی زنگان .
سرمایه گذاران عمده شرکت نیز شرکت ساتکاب (35.48درصد)، شرکت مدیریت سرمایه گذاری بانک ملی ایران (7.53 درصد)، شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین (5.02 درصد ) وشرکت زیمنس آلمان (4.89درصد) میباشند.
روند قیمتیسهام شرکت در طی یک ماهه اخیر درمجموع یک روند نزولی بوده است به طوری که از 7945 ریال درتاریخ 2/3/88 به 6841 ریال درتاریخ 2/4/88 رسیده است . ازتاریخ 2/4 تا به حال نیز نماد شرکت به دلیل تعدیل مثبت سهم شرکت متوقف میباشد که قطعاً سهم با قیمت بالایی گشایش خواهد شد.
محصولات اصلی شرکت را ترانس ها و بوشینگ ها تشکیل میدهند.
شرکت دارای طرح های توسعه نیز میباشد که طرح های دردست اقدام آن عبارتنداز: طرح توسعه سالن تولید، طرح توسعه آزمایشگاه و طرح افزایش تولید دو نوع محصول. طرح توسعه سالن تولید با هدف افزایش فضای تولید به میزان 1940 متر مربع و طرح افزایش تولید دو نوع ترانس اندازه گیری 245 و 420 کیلو است. لازم به ذکر است تاریخ بهره برداری از این طرح ها سال 1388 میباشد.
مشتریان عمده شرکت نیز شامل شرکت های برق منطقه ای، سازمان توسعه برق ایران فرآب مپنا، خریداران خارجی (صادرات ) و خریداران متفرقه میباشد. ترکیب این مشتریان برای سال مالی 87 به ترتیب 47 ،23، 19.5 و 10.5 درصد بوده است .
مرجع قیمت گذاری محصولات شرکت نیز هیأت مدیره میباشد که برای شرکتهای برق منطقه ای و شرکت های توزیع، قیمت تمام شده به علاوه سود متعارف و برای سایرخریداران، قیمت تمام شده با احتساب نرخ روز مواد وسایر هزینه ها درزمان انعقاد قرارداد را درنظر می گیرد.
ازجمله نکات مثبت این شرکت نیزمیتوان به موارد زیراشاره نمود :
_در کشور هیچگونه رقیبی برای تولید ترانسفورماتورهای قدرت و فوق توزیع وجود ندارد ولی شرکت برای محصولات قدرت و فوق توزیع با کمپانی های بین المللی مانند زیمنس آلمان و آنسالدو ایتالیا و .. در مناقصات داخلی رقابت میکند.
_تعرفه ورود ترانسفورماتورهای خارجی 15% است و با توجه به هزینه حمل ترانسفورماتورهای قدرت که بیش از 300 تن وزن دارند و مشکلات تخلیه و بارگیری و حمل آنها محصولات ایران ترانسفو قابلیت رقابت خوبی در مقابل کمپانی های خارجی دارند.
_ترانسفورماتورهای توزیع که عمدتا توسط شرکت های زیر مجموعه ترانسفورماتور ری، کوشکن و توزیع زنگان تولید می شوند توسط هیئت مدیره قیمت گذاری می شوند و متناسب با افزایش قیمت مواد اولیه قیمت آنها تغییر میکند. به همین دلیل این گروه از ترانسفورماتورها حاشیه سود حدود 25% و بالاتر دارند و تقریبا 30% -50% فروش گروه را تشکیل می دهند.
_همچنین کیفیت محصولات تولیدی منطبق با زیمنس آلمان بوده و این شرکت تنها تولید کننده ترانسفورماتور قدرت و فوق توزیع در منطقه خاورمیانه است
نکات مربوط به آخرین اطلاعیه شرکت درتاریخ 7/4/1388 :
شرکت ایران ترانسفو درتاریخ 7/4/1388 صورت های مالی 12 ماهه حسابرسی نشده منتهی به 30/12/87 را ارائه داده است .
این شرکت در اولین پیش بینی درآمد هرسهم سال مالی 87 را میلغ 1191 ریال و درتاریخ 21/11/87 مبلغ 1822 ریال اعلام نموده بود که درنهایت طبق عمکرد واقعی سالیانه مبلغ 1862 ریال محقق گردیده است .
فروش خالص شرکت نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش و بهای تمام شده نیز 13 درصد افزایش داشته است. درنتیجه سود خالص شرکت نیز 47 درصد رشد داشته است .
نکته ای که باید درمورد این شرکت به آن توجه کرد سهم مواد مستقیم مصرفی دربهای تمام شده محصولات شرکت میباشد و از آنجایی که عمده مواد اولیه مصرفی شرکت شامل ورق هسته و مس میباشد باید تغییرات قیمت این مواد را به خوبی تحت نظر داشت . منابع تأمین ورق هسته کشورهای روسیه، آلمان، انگلستان، کره و ژاپن میباشد که باید این مسئله را نیز در نظر گرفت. زیرا با وضع موجود ادامه روابط تجاری با کشورهای انگلستان و آلمان نامعلوم میباشد.
پیشنهاد هیئت مدیره برای تقسیم سود سال 87 نیز مبلغ 270،000 میلیون ریال میباشد که 900 ریال برای هرسهم میباشد.
ارزشیابی سهام شرکت :
پیش بینی درآمدهرسهم سال مالی 88 نیز 2223 ریال میباشد که نسبت به سال 87 به میزان 17 درصد رشد نشان میدهد. ازجمله عوامل اثرگذار بر روی قیمت محصولات شرکت بهای مواد اولیه مانند مس، فولاد، ورق هسته و نفت میباشد . بدون توجه به مسائل به وجود آمده کنونی و وضعیت نا معلوم ادامه روابط تجاری، به نظر میرسد قیمت این فلزات و نفت به قیمت واقعی خود رسیده و تا پایان سال تغییر چندانی نداشته باشند. هرچندانتظار میرود با رونق یافتن اقتصاد جهانی در اواخر سال 2009، قیمت ها درسال 2010 افزایش یابد اما درکوتاه مدت و دوره یکساله تغییر قیمت چندانی صورت نمی گیرد. اما برای سرمایه گذاری بلند مدت باید به این عوامل توجه کرد.
سناریو اول : قیمت مواد اولیه شرکت به طور متوسط تغییر چندانی نداشته باشد و با توجه به طرح توسعه شرکت که میزان فروش شرکت را به طور متوسط حدود 6 درصد افزایش خواهد داد درنتیجه سود هرسهم شرکت حدود 600 ریال افزایش خواهد داشت که درنتیجه سود هرسهم سال 88 به مبلغ 2817 ریال خواهد رسید .با توجه این مبلغ و نسبت p/e شرکت که 3.7 میباشد ، قیمت سهام شرکت 10،423 ریال پیش بینی میشود .
سناریو دوم : درنتیجه طرح توسعه شرکت حدود 6 درصد فروش شرکت افزایش یابد. بهای تمام شده محصولات شرکت نیز با توجه به کاهش قیمت جهانی فلزات نسبت به بودجه پیش بینی شده حدود 10 درصد کاهش داشته باشد که درنتیجه شرکت مجبور به کاهش قیمت فروش محصولات خود خواهد شد. دراین حالت سود هر سهم شرکت 3060 ریال پیش بینی میشود که با توجه به نسبت p/eشرکت که 3.7 میباشد، قیمت سهام شرکت 11،323 ریال پیش بینی میشود.
نکات قابل توجه :
شرکت ایران ترانسفو از جمله شرکتهایی می باشد که طی ماه های اخیر از نوسانات مثبت قابل توجهی در بورس برخوردار شده است و پیش بینی میشود با توجه به اجرای طرح توسعه جدید این شرکت در خصوص راکتور شانت سود این شرکت با تغییرات افزایشی قابل توجهی مواجه شود.
با توجه به رشد متوسط سالیانه حداقل 7 درصد در صنعت برق کشور و همچنین توسعه صادرات که با نفوذ در بازارهای صادراتی در سالهای گذشته شروع شده است ، این شرکت از نظر بازار در وضعیت مناسبی قرار دارد و با برنامه هایی که تدوین شده (اهداف استراتژیک تنظیمی) قصد دارد بازار صادراتی خود را توسعه دهد.
در مورد بازار داخلی در مورد ترانسفورماتورهای ،ظرفیت تولید فعلی تا 3 سال آینده تکمیل است و در طول 3 سال گذشته، شرکت فراتر از ظرفیت اسمی خود عمل نموده و توانسته مجموع تولید خود را به بالغ بر 23000 مگاولت آمپر در سال برساند.
از استراتژیهای اصلی شرکت برای حفظ و ارتقای سهم بازار داخلی ، افزایش ظرفیت تولید و کاهش زمان تحویل محصول جهت پاسخگویی به موقع به تقاضاست که طی چند سال گذشته به شدت افزایش یافته است. در این راستا شرکت اقدام به اجرای طرح توسعه ترانسفورماتورهای قدرت نموده که مشخصات آن بدین صورت است:
• محصول تولیدی : انواع ترانسفورماتورهای قدرت
• ظرفیت سالانه : 12000 مگا ولت آمپر
با شروع بهره برداری از این واحد جدید، ظرفیت تولید ترانسهای قدرت تقریباً به دو برابر خواهد رسید که امکان تکمیل نیاز داخل و حتی صادرات را به راحتی فراهم خواهد نمود. با اجرا و بهره برداری از این طرح که تقریباً 50 درصد ظرفیت آن برای صادرات در نظر گرفته شده و با توجه به کیفیت و سابقه درخشان اینگونه ترانسها در منطقه و کشورهایی که قبلاً نیز سابقه استفاده از این ترانسها را داشته اند ، مطمناً فروش مطلوبی ایجاد خواهد شد که نهایتاً در سود آوری شرکت مؤثر می باشد . ضمناً پیش بینی ها برای بازگشت سرمایه این طرح حدود 5/2 تا 3 سال است.
در سالهای گذشته صادرات شرکت شامل انواع ترانسفورماتورهای تولیدی تا حدود زیادی مطابق برنامه و پیش بینی بوده وشرکت توانسته در بازارهای صادراتی ورود نموده و در حضور رقبای توانمند خارجی نظیر ABB و زیمنس کسب بازار نماید. برای نمونه یکی از موفقیتهای شرکت در زمینه صادرات ، احراز شایستگی (Qualify) و عقد قرارداد در کشور آفریقای جنوبی بوده که فرایندی بسیار سخت گیرانه و در حضور رقبای تراز اول جهان صورت پذیرفت .
صادرات شرکت که در چند سال گذشته به حدود 40 میلیون دلار در سال رسیده عمدتاً به کشورهای آفریقای جنوبی، پاکستان، یمن، آذربایجان، ارمنستان، کنیا، نیجریه، نیجر، عراق، الجزایر، افغانستان و ... بوده است. از برنامه های شرکت جهت حفظ و ارتقای بازار صادراتی ورود به بازارهای جدید و حفظ بازارهای فعلی است . برای حضور فعال نیاز به تولید بیشتر و کاهش زمان تحویل بود که، با راه اندازی کارخانه جدید این امکان هرچه بهتر فراهم خواهد شد.
--------------------------------------------------------

سفیانی کیست ؟

چرا سهم ارث زن کمتر از مرد است؟

آیا پیامبر گناه ما را می بیند؟

اثرات سر و صدا بر جسم و روان

زردآلو باعث جوان شدن پوست...

راه به دست آوردن دل خانم ها!

10 توصیه برای مانکن شدن

توطئه مقابله با قرآن