سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همواره بیندیشید که آن مایه زندگانی دل بینا و کلید درهای حکمت است . [امام حسن علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :22
کل بازدید :552846
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/10
2:7 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
پس از عرضه های سهمگین دیروز بر نماد پالایش نفت اصفهان، امروز نوبت به بانک کارآفرین رسید که صف خرید 15 میلیون سهمی خود را در عین ناباوری از دست بدهد. وکار در حالی با عرضه های سنگین روبرو شد و با 14 میلیون سهم معامله، به صورت متعادل به کار خود پایان داد که جو عرضه امروز پر رنگ تر بود و بسیاری نمادها را درنوردید هر چند برخی مقاومت خوبی در برابر آن داشتند. به هر صورت وکار نزدیک به 5/14 برابر حجم مبنای خود معامله شد در حالی که عبور سهم از قیمت 300 تومان را در صورت ادامه صف خربد دو نماد بانکی اقتصادنوین و پارسیان می توان انتظار داشت. سرمایه گذاری در این نماد برای یک بعد میان مدت همچنان مورد توافق بازار است.

اما نماد کنتورسازی در شرایطی که ابتدای وقت، عرضه های چشمگیری بر بانکی ها روی می داد، با از بین رفتن صف خرید مواجه شد و حتی به زیر نرخ صفر تابلو رسید. این وضعیت تنها دقایقی دوام یافت تا آکنتور باز هم با صف خرید در قیمت 761 تومان مواجه شود که این بار عرضه چندانی را شاهد نبود. خیز این شرکت برای تولید 5 میلیون کنتور الکترونیکی و طرح تعویض کنتورهای فرسوده، چنان امیدواری را به سودآوری آینده شرکت ایجاد کرده که خریداران حتی در قیمتی برابر با 10 برابر نرخ یک سال گذشته هم دست از تقاضا برنمی دارند! شواهد و قرائن حاکی از ادامه بازدهی این نماد دارد که امسال سودی برابر 171 تومان به ازای هر سهم را پیش بینی کرده و در حال گسترش تولید خود است!

اما امروز در بسیاری نمادهای مورد توجه می شد عرضه های بیشتر را سراغ گرفت که برخی چون دو بانک پارسیان و اقتصاد نوین توانستند در برابر آن مقاومت کنند اما نمادهایی چون فولاد مبارکه با تعادل مواجه شدند. فولاد در حالی صف خود را در نرخ 1843 ریال عرضه شده دید که تا نرخ 1800 ریال نیز کاهش پیدا کرد. فولاد خوزستان، هم گروهی این نماد نیز با عرضه هایی ضعیف در نرخ درصد منفی 408 تومان معامله می شد. عرضه ها بر ملی مس نیز که امروز با صعود نرخ های جهانی محصول روبرو بود، اندکی بیشتر بود اما باز هم از فردا قانون رفع گره معاملاتی در پی تلاش برای ایجاد تعادل در فملی بر خواهد آمد. 250 هزار سهم نیز بر نماد پتروشیمی خارک عرضه شد و در عین ناباوری، صف فروش حدود 10 میلیون سهمی پالایش نفت اصفهان هیچ پاسخ درخوری از سوی بازار و حامیان عمده نیافت. این در حالی بود که قیمت نفت حدود یک درصد کاهش قیمت را در بازارهای جهانی شاهد بود.

برای فردا انتظار عرضه های در دو نماد بانکی پارسیان و اقتصاد نوین را داریم و صعود قیمتی را در نماد کارآفرین محتمل می دانیم. مقاومت هر سه این نمادها در برابر عرضه ها تا حدی قابل پیش بینی است. در نماد ایران ترانسفو با وجود باقی ماندن 400 هزار سهم صف فروش در پایان وقت، تعادل را پیش بینی می کنیم که به زحمت قیمت را به کمتر از نرخ 874 تومان امروز می رساند. فولاد مبارکه شاید به نرخ های محدوده منفی برسد و کنتورسازی وضعیتی غیر قابل تخمین دارد. شتاب عرضه ها بر نماد مخابرات ایران را نیز بسیار بعید می دانیم!
__________________
*افزایش سهام شناورآزاد10شرکت

براساس این گزارش، در حالی طی سه ماه سوم سال گذشته درصد سهام شناورآزاد فقط یک شرکت بورسی یعنی لعابیران افزایش یافته بود که در پایان اسفند سال گذشته 10 شرکت با افزایش این متغیر مواجه شدند.
براین اساس ،در برابر افزایش 10 درصدی سهام شناور آزاد دو شرکت معدنی باما و نیروی زنگان، سهام شناور 8 شرکت دیگر شامل پتروشیمی شیراز،لعابیران،فجر سپاهان،جوشکاب یزد،ریخته گری تراکتور سازی، سازه پویش، دوچرخه و موتور سیکلت سازی ایران (سرمایه گذاری اعتبار) و مخابرات ایران با رشد 5 درصدی این متغیر مواجه شدند.

*کاهش سهام شناور آزاد 6 شرکت

از طرف دیگر درمیان 345 شرکت بورسی، 6 شرکت با کاهش 5 درصدی سهام شناورز آزاد در پایان سال87 روبرو شدند.
بدین ترتیب این متغیر در شرکت‌های توسعه معادن روی ایران، خوراک دام پارس ، قند پارس، لوله سدید ، توس گستر و سخت آژند کاسته شد.

88/1/25::: 8:32 ص
نظر()