سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، عبادت پیشه پاکیزه را دوست دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :31
بازدید دیروز :92
کل بازدید :553070
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/15
6:34 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

 

فرا رسیدن 22 بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  ایران و تشکیل جمهوری اسلامی ایران بر همگان  مبارک باد.

یاد و خاطره همه شهیدان گرامی باد.اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم


 

 

 

کنتور سازی ایران:

آخرین اخبار موجود از شرکت حکایت از تعدیل عایدی شرکت تا محدوده 1000 ریال برای سال آتی می باشد. کارشناسان معتقدند در صورت تحقق تولید برای سال جاری شرکت بتواند عایدی خود را تا محدوده 850 ریال تعدیل نماید. پیش بینی می شود قیمت سهام شرکت در این مرحله تا محدوده 5000 ریال رشد نماید.

داروسازی لقمان:

با تحقیقات بعمل آمده در مورد سهام داروسازی لقمان در بازار مشخص شد شرکت با شایعاتی مبنی بر تعدیل منفی عایدی تا حدود 48 ریال روبروست که در صورت صحت این امر می توان انتظار داشت که سهم تا محدوده 2640 ریال ریزش قیمتی را تجربه نماید. همچنینی شنیده شده است که شرکت قصد دارد عایدی سال آتی خود را در محدوده 500 ریال به ازای هر سهم اعلام نماید.


گلتاش:

با بررسی های انجام شده بر روی صورتهای مالی منتشره شرکت مشخص شد که شرکت موفق شده 1079 ریال از عایدی اعلامی خود را پوشش دهد . از طرفی به نظر می رسد سهامداران عمده شرکت قصد تقصیم سود بالا (حدود 900 - 1000 ریال)را در مجمع عادی سالیانه دارد. پیش بینی کارشناسان رفتن سهم به مجمع با قیمت 3100 ریال است لازم به توضیح است که مجمع عادی سالیانه شرکت در تاریخ 1 اسفند 87 می باشد. در صورت تقسیم سود مذکور انتظار باز گشایی نماد در محدوده قیمتی 2400 ریال برآورد شده است.


برآورد سود سال آینده فولاد مبارکه اصفهان :

به گزارش بورس نیوز به اعتقاد کارشناسان به دلیل بحران مالی جهانی کاهش تقاضا در بازار داخل و کاهش صادرات شرکتها و همچنین افزایش واردات فولاد در آینده شاهد کاهش تولید و فروش شرکتهای فولاد سازی در داخل خواهیم بود.

در ابعاد جهانی بسیاری از فولاد سازان پیش بینی کاهش تولید را در سال 2009 دادند. بسیاری از کارخانه های فولاد جهان بین 15 تا 40 درصد از تولید خود در سال 2009 می کاهند در حالیکه طبق برنامه تکلیفی وزارت صنایع ، تولیدکنندگان فولاد ملزم به افزایش 11 درصدی تیراژ خود هستند اما کارشناسان معتقدند قطعاً سال آینده شاهد کاهش تولید فولاد سازان خواهیم بود.

بنا بر این در صورتی که دولت سیاستهای حمایتی را از فولاد سازان با افزایش تعرفه واردات اتخاذ کند حداکثر می توان انتظار داشت که قیمتها به صورت خوشبینانه در سطح قیمتهای سال 1386 باقی بماند البته کاهش قیمت سنگ آهن بطور حتم نکته مثبتی برای شرکت فولاد مبارکه بشمار می رود.

شاید اجرای طرح تحول اقتصادی مهمترین چالش فولاد مبارکه در سال آینده باشد چراکه این صنعت یکی از صنایع انرژی بر می باشد بنابر این هر گونه تغییر تحول در قیمت حاملهای انرژی تاثیر بسزایی در سودآوری شرکت خواهد داشت.

در مجموع با در نظر گرفتن کاهش 10 درصدی در مقدار فروش شرکت و منظور کردن قیمتهای مذکور در قسمت پیش بینی فروش سال 1388 و کاهش 30 درصدی هزینه سنگ آهن و مواد اولیه بدون افزایش هزینه انرژی، eps فولاد مبارکه برای سال 1388 ، 416 ریال برآورد می شود و اما در صورتیکه افزایش هزینه انرژی را (قیمت هر متر مکعب گاز 690 ریال و هر کیلو وات ساعت برق 773 ریال) در نظر بگیریم eps این شرکت به 257 ریال کاهش می یابد که بنابر این با در نظر گرفتن p/e 4 برای این شرکت قیمت سهام فولاد مبارکه در سال آینده با سود 416 ریالی در محدوده 1664 ریال و باeps 257 ریالی 1028 ریال برآورد می شود.

 

تحلیل تکنیکی ایران خودرو

نمودار قیمت شرکت ایران خودرو در یک روند خنثی (Side Way) به سر می برد. سهام ایران خودرو به لطف بازارگردان ، در محدوده قیمتی 1315ریال مورد معامله واقع می شود و از آنجا که نوسان قیمت ندارد ، چندان مورد توجه سهامداران قرار نمی گیرد.

در نمودار قیمت بین روزی (90 دقیقه ای) قیمت طی ساعات معاملات بدون تغییر و بدون نوسان می باشد.


در نمودار خطی ایران خودرو به صورت روزانه قیمت بالای میانگین متحرک 17 روزه در حال حرکت می باشد اما همانطور که در بالا متذکر شدیم ، این سهم بدون روند در حال حرکت می باشد .

نماگر MACD روند حرکت سهم را افزایشی – خنثی پیش بینی می نماید و نماگر استوکاستیک نیز، روند افزایشی سهم را تایید می نماید. قدرت نسبی این سهم نسبت به شاخص کل 55 درصد می باشد که نسبتاً مثبت ارزیابی می شود.

حد مقاومتی 1330 ریال ، اولین حد مقاومت کننده در برابر افزایش قیمت می باشد .

 

نیروترانس

 این نماد با مشکل عبور از خط مقاومت 240 تومانی روبرو بود که این سطح سه بار مانع رشد بیشتر قیمت در هفته های اخیر شده بود اما مطابق با استانداردهای تحلیل تکنیکی، هر گاه سهمی موفق به عبور از یک سطح مقاومت شود، این سطح پس از ان به خط حمایت تبدیل خواهد شد.

بنابراین سطح 240 تومان هم اکنون در نقش حمایتی از سهم است. خریدهای پرحجم در قیمت های فعلی نیز از این زاویه توجیه پذیر است. ضمن آن که برخی تحلیل گران تکنیکی معتقدند هر گاه سهمی از یک سطح عبور کند، برای تثبیت تداوم سیر صعودی یک بار بازگشت کرده و سطح را تاچ (لمس) می کند و صعود اصلی را از آن هنگام آغاز خواهد کرد. تحولات امروز نماد را می توان با این منطق توجیه کرد ضمن آن که اعلام سود سال 88 شرکت چندان رضایت سهامداران را جلب نکرد که این امر را نیز می توان از علل تزلزل فعلی سهم دانست! بنیرو سود سال 88 خود را با افزایش 4/6 درصدی به 597 ریال رساند که از نکات جالب پیش بینی سود می توان به عدم کاهش نسبت بهای تمام شده به درآمد فروش اشاره کرد. سهامداران به کاهش هزینه های تولید برای رشد سودآوری این شرکت امید زیادی داشتند.

 

------------------------------------------------------

 

ماهواره امید و نامیدی بعضی‌ها!