سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] آنجا که گفتن باید خاموشى نشاید ، و آنجا که ندانند ، به که خاموش مانند . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :37
بازدید دیروز :92
کل بازدید :553076
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/15
10:2 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
تحلیل بنیادی «گل‌گهر»


لطفا تحلیلی از سهام شرکت گل‌گهر و ارزش ذاتی آن ارائه دهید.

پاسخ: منطقه گل‌گهر سیرجان دربردارنده یکی از بزرگترین ذخایر سنگ آهن کشور است که امتیاز بهره برداری از بخشی از این معدن عظیم در حال حاضر در اختیار شرکت گل‌گهر قرار دارد.
«کگل» برای استفاده از این منابع غنی معدنی، سرمایه‌گذاری قابل توجهی را در زمینه استخراج و تحصیل انواع محصولات انجام داده است که بخش عمده ای از این سرمایه‌گذاری‌ها (نظیر طرح گندله‌سازی) نتایج نهایی خود را در سال‌‌‌های آتی بر بازدهی اقتصادی شرکت آشکار خواهد کرد.
برای ارزش‌گذاری و تخمین سودآوری شرکت در سال آینده، باید بر محاسبه درآمد حاصل از فروش متمرکز شویم. فروش « کگل » از دو بخش داخلی و صادراتی تشکیل می‌‌‌‌شود. تخصیص تولیدات شرکت به صادرات، باید پس ازتامین اولویت رفع نیاز داخلی (با نظر ایمیدرو) صورت پذیرد.
با توجه به عدم پیش‌بینی افزایش ظرفیت تولید کنسانتره شرکت در سال آینده، میزان تولید این محصول را معادل سال جاری (75/5‌میلیون تن) در نظر می‌‌‌‌گیریم که 2/4‌میلیون تن از آن به فروش داخلی، یک‌میلیون تن به صادرات و 550 هزار تن به پروژه ساخت گندله اختصاص یابد.
در خصوص ظرفیت مورد پیش‌بینی برای تولید و فروش گندله؛ با توجه به تجربه شرکت چادرملو در راه اندازی کارخانه مشابه و ضرورت بهره برداری آزمایشی در چند ماه آغازین، دستیابی به ظرفیت 500 هزار تنی برای سال نخست فعالیت منطقی خواهد بود.
حجم فروش هماتیت نیز در سال آینده معادل تولید سال جاری فرض شده است.

در محاسبه فوق ، در بخش فروش داخلی به منظور رعایت جانب احتیاط با توجه به وضعیت فولاد سازان هیچ گونه افزایش نرخ نسبت به سال جاری در نظر گرفته نشده است.
قیمت کنسانتره و هماتیت صادراتی معادل قیمت اعلام شده توسط شرکت در گزارش 9 ماهه به ترتیب برابر 58 یورو و 34 یورو لحاظ شده است ( نرخ تبدیل یورو 1300 تومان).
قیمت فروش گندله نیز معادل 100 هزار تومان در هر تن فرض شده است.

در خصوص ارقام جدول فوق باید به چند نکته توجه داشت‌:
1 - بهای تمام شده کالای فروش رفته با افزایش 15 درصدی نسبت به سال جاری (مطابق رویه تاریخی) مورد محاسبه قرار گرفته است. به رقم حاصله، هزینه تبدیل کنسانتره به گندله
(معادل 27400 تومان در هر تن- استخراج شده از صورت‌‌‌های مالی چادرملو) اضافه شده است.
2 - هزینه‌‌‌‌های عملیاتی با 20 درصد رشد نسبت به امسال و هزینه مالی و درآمد متفرقه معادل برآورد بودجه سال جاری در نظر گرفته شده اند.
3 - مالیات شرکت با توجه به معافیت مالیاتی صادرات، مورد محاسبه قرار گرفته است.
بدین ترتیب مشاهده می‌‌‌‌شود که گل‌گهر در صورت تحقق مفروضات این برآورد، توانایی دستیابی به حدود 197 تومان سود خالص به ازای هر سهم خود در سال آینده را خواهد داشت. بدیهی است کارشناسان با تغییر هر یک از مفروضات می‌‌‌‌توانند به ارقام متفاوتی در زمینه تخمین سودآوری شرکت در سال آینده دست یابند.
__________________