سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شما را به دوری از هوس سفارش می کنم که هوس به کوری فرا می خواند و آن گمراهی آخرت و دنیاست [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :38
بازدید دیروز :92
کل بازدید :553077
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/15
10:9 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
تحلیل آخرین گزارش فخوز


فولاد خوزستان به همراه ارائه گزارش عملکرد 9 ماهه نخست سال جاری، سود سال 87 خود خود را نیز کاهش داده است. این سود با افت 32 درصدی از 1821 به 1255 ریال تقلیل یافته است. شرکت در 9 ماهه ابتدایی سال نیز 1115 ریال سود پوشش داده که این تحقق 89 درصدی حاصل پوشش 70 درصدی درآمد فروش و 63 درصدی بهای تمام شده تولید بوده است. فخوز کاهش نرخ فروش محصولات در 4 ماهه آخر سال، کاهش 65 درصدی صادرات و عدم استفاده از معافیت مالیاتی را از جمله دلایل تعدیل عایدی خود عنوان کرده است.

فولاد خوزستان در 9 ماهه نخست سال جاری موفق به تحقق 50 درصد از فروش محصول اسلب و 73 درصد از عرضه محصول بلوم، بیلت شده است. قیمت فروش این دو محصول در 9 ماه سپری شده به ترتیب 7204 و 7589 هزار ریال به طور متوسط در هر تن بوده است. نرخ های میانگین فروش برای بودجه سالانه در آخرین گزارش 6487 و 7169 هزار ریال پیش بینی شده است. به این ترتیب افت شدید قیمت های جهانی محصولات فولادی، اثر قابل توجهی بر درآمدهای شرکت داشته است.

شرکت همچنین برنامه های تولیدی خود را نیز به خوبی پیش نبرده است. پیش بینی شده که از 4/2 میلیون تن ظرفیت موجود تولیدی به میزان 2/357 میلیون تن در سال جاری استفاده شود. فولاد خوزستان دو پروژه افزایش ظرفیت فولادسازی به 2/3 میلیون تن و زمزم 2 را نیز در دست اجرا داشته که با پیشرفت فیزیکی 89 و 100 درصدی، پایان سال جاری را به عنوان تاریخ بهره برداری آن ها پیش بینی کرده است. از دیگر نکات قابل ذکر اطلاعیه اخیر، اعلام کاهش نرخ خرید سنگ آهن از منابع داخلی است که در کاهش نسبت بهای تمام شده به تولید بسیار موثر بوده است.

به این ترتیب فولاد خوزستان در حالی در آستانه بازگشایی نماد قرار گرفته که قیمت 485 تومان را در آخرین معامله به خود دیده اما افت 32 درصدی سود می تواند به کاهش قیمت این سهم بیانجامد. البته نکته قابل توجه در مورد این نماد آن است که سهام شناور بسیار اندکی در بازار دارد و در هر شرایطی با فشار فروش چندانی روبرو نخواهد بود. افزایش ظرفیت تولیدی این شرکت در کنار بازار بسیار راکد فولاد، تناقض موجود در پیش بینی عملکرد سال آینده شرکت را می رساند: آن جایی که قیمت های فروش بسیار پایین تر از متوسط امسال می تواند در کنار افزایش ظرفیت تولیدی (در صورت کشش بازار فولاد) رقم بخورد!