سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوهای والا را به دست آورید که خداوندـ عزّوجلّ ـ آنها را دوست دارد، و از کارهای نکوهیده بپرهیزید که خداوند ـ عزّوجلّ ـ آنها را دشمن می دارد . [امام صادق علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :91
بازدید دیروز :13
کل بازدید :553038
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/14
11:56 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

*****


راه اندازی لینک باکس وبلاگ های بورسی


دوستانی که دارای وبلاگ بورسی (موضوع فعالیت در رابطه با بورس اوراق بهادار) هستند و مایل به ثبت وبلاگ خود در لینک باکس تخصصی بورس هستند می توانند با کپی کد لینک باکس در وبلاگ خود و ارسال آدرس وبلاگ خود نسبت به ثبت وبلاگ خود اقدام نمایند

http://www.justpersian.net/UsersPage/samasalehi-Linkbox.html



*****

تحلیل تکنیکال شرکت لیزینگ ایران


بررسی روند قیمت در نمودار ماهانه: (به تصویر شماره یک توجه کنید)





قیمت سهام شرکت لیزینگ ایران، پس از افت سنگین بلند مدت، در راه تصحیح نتوانسته 23.6 درصد از کل افت قیمت را تصحیح کند. گرچه قیمت موج صعودی مناسبی در نمودار ماهانه ایجاد کرده و از محدوده 93 تومان تا 171 تومان صعود کرده است، اما در موج صعودی بعدی قله دوم نتوانسته فاصله مناسبی از قله قبلی ایجاد کند به نحوی که قله دوم قیمت در محدوده 181 تومان ایجاد شده که فاصله بسیار کمی از قله 171 تومانی دارد.
ضعف صعود باعث ایجاد موقعیت شکست غلط (False Break Out) شده که به نوبه خود سیگنالی در جهت ضعف بازار محسوب می شود.
این در حالی است که متناسب با قله های 181 و 171 تومانی، قله دوم در اندیکاتور شاخص قدرت نسبی سهام شرکت، پایین تر از قله قبل از خود قرار دارد. واگرایی ایجاد شده توسط پیکان ها رسم شده است.
همچنین روند حجم معاملات از صعود قیمت پشتیبانی نمی کند. این جمله بدان معنی است که با وجود صعود قیمت، حجم معاملات روندی کاهشی در پیش گرفته است. واگرایی حجم از قیمت در سقف بازار، سیگنال مهمی در جهت نزول آتی قیمت به شمار می رود.
قله 181 تومان در محدوده بین 100 تا 138.2 درصد فیبوناچی ایجاد شده است. ناتوانی قیمت برای رسیدن به سطوح بالاتر باعث ایجاد False Break Out شده است.
عدد اندیکاتور شاخص قدرت نسبی ماهانه، محدوده 70 را رو به پایین شکسته که سیگنالی نزولی به شمار می رود.



بررسی روند قیمت در نمودار هفتگی: (به تصویر شماره دو توجه کنید)





نوسانات قیمت که در تصویر شماره یک دیده می شود، با رویکرد هفتگی در تصویر شماره دو مشاهده می شود. در این تصویر الگوی چنگال اندرو رسم شده است.
قیمت سهام شرکت از نقطه C صعود کرده و به Median Line برخورد کرده است. پس از تصحیح قیمتی جزیی، خط میانه رو به بالا شکسته شده و قیمت تا خط مقاومتی کانال بالایی پیش رفته است که به این ترتیب نقطه D ایجاد شد.
قیمت نوساناتی در باند بالایی چنگال اندرو انجام داده و آخرین پیووت را در محل دایره سمت راست، در محدوده خط بالایی چنگال اندرو ایجاد کرده است. در این محدوده قله 181 تومانی ایجاد شده که نسبت به قله قبلی کمی بالاتر قرار دارد.
در نمودار شاخص قدرت نسبی هفتگی، متناسب با قله های قیمت که با دایره مشخص شده اند، خط روند نزولی و واگرایی واضحی مشاهده می شود.
قیمت سهام شرکت 61.8 درصد فیبوناچی در محدوده 154 تومان را رو به پایین شکسته و دوجی ایجاد کرده است. دوجی به طور کلی الگویی نزولی است و در میانه راه نزول، تاییدی بر نزول بیشتر است مگر اینکه سیگنال های اصلی تر تایید کننده این موضوع نباشند که در آن صورت می تواند Range بودن بازار را نمایش دهد.
با شکسته شدن 154 تومان، قیمت به خط روند صعودی بسیار نزدیک است. شکسته شدن این خط ، افت قیمت تا 137 تومان را در پی خواهد داشت.
احتمال شکسته شدن خط روند بالا است. چراکه نمی توان واگرایی ایجاد شده در RSI و همچنین ضعف قیمت برای ایجاد قله های مناسب را نادیده گرفت. بنابراین با شکسته شدن خط روند و پایان افت قیمت، احتمالا قله بعدی نمی تواند خیلی صعود کند و به این ترتیب احتمال ایجاد الگوی سر و شانه بزرگ بالا می رود. سناریوی ایجاد سر و شانه به زمان نیاز دارد و ممکن است هفته ها بعد محقق شود. به هر حال ضعف قیمت برای ساختن یک قله جدید با فاصله مناسب، چراغ زرد ایجاد سر و شانه در آینده را روشن می کند.
همچنین برگشت قیمت در محدوده 147 تومان و ضعف قیمت برای فتح قله 181 تومانی، می تواند به ایجاد سر و شانه با رویکردی کوتاه مدت تر نسبت به آنچه گفته شد، منجر شود.


بررسی روند و هدف قیمت در نمودار روزانه: (به تصویر شماره سه توجه کنید)





با رویکرد روزانه واگرایی واضحی در سقف بازار سهام شرکت رخ داده و سپس سهام شرکت افت قیمت را در دستور کار خود قرار داده است.
خط روند Low to Low، به رنگ آبی مشاهده می شود. الگوی ایجاد شده در بازار سهام شرکت، شبیه به سر و شانه ای است که شیبی قابل توجه دارد.

با رسم خط روند High to High به رنگ قرمز رنگ، الگوی قیمت به کنج صعودی نیز شبیه است.
به احتمال قوی الگوی ایجاد شده یک کنج صعودی نیست چراکه از پشتوانه های لازم در یک روند صعودی مناسب برخوردار نیست. با این همه شکسته شدن خط قرمز رنگ رو به بالا و به دنبال آن شکسته شدن 161 تومان به بالا، می تواند توجیه صعودی به الگوی مذکور بدهد.

اما احتمال تحقق این رویداد ضعیف است و احتمالا خط آبی رنگ در حکم خط گردن شیبدار عمل خواهد کرد.
هدف کلاسیک الگوی سر و شانه در محدوده 130 تومان قرار دارد. اما در میانه راه حمایت هایی وجود دارد که تحت شرایط خاص می توانند موقعیت را تغییر دهند.

قیمت به تلاقی خط روند صعودی (خط مشکی رنگ) و خط گردن بسیار نزدیک است. این در حالی است که در محدوده مذکور تلاقی باند 138.2 تا 161.8 درصد فیبوناچی نیز وجود دارد.
حمایت های 138.2، 150 و 161.8 درصد فیبوناچی به ترتیب در محدوده های 152، 149 و 147 تومان قرار دارند. بنابراین مهمترین حمایت در این محدوده 147 تومان است.
شکسته شدن 147 تومان در حکم شکسته شدن خط روند صعودی و خط گردن الگوی سر و شانه است. به این ترتیب قیمت تا محدوده 139 – 137 تومان افت خواهد کرد.
با توجه به اینکه هدف الگوی سر و شانه پایین تر از هدف سیگنال شکست نزولی قرار گرفته، می توان شکسته شدن 137 تومان و نزول قیمت تا 130 – 125 تومان را محتمل دانست.
عدد اندیکاتور شاخص قدرت نسبی در حال ورود به مرز هیجان فروش است و سیگنال نزولی دیگری را ایجاد خواهد کرد.
پس از شکسته شدن 147 تومان، احتمال ایجاد حرکت برگشتی وجود دارد که نباید فرصتی برای خرید تلقی شود.


بررسی باند بولینگر در سه رویکرد ماهانه، هفتگی و روزانه: (به تصویر شماره چهار توجه کنید)





در رویکرد ماهانه، کندل ها پس از برخورد به باند بالایی، به سوی میانگین متحرک 20 روزه افت می کنند. افت قیمت تا محدوده مذکور، قیمت را به محدوده 130 تومان وارد می کند.
در رویکرد هفتگی، کندل ها پس از برخورد به مقاومت خط بالایی باند بولینگر، از میانگین متحرک 20 روزه رد شده اند و خط پایینی باند بولینگر به عنوان هدف، در محدوده 130 تومان قرار دارد.
در رویکرد روزانه، قیمت نتوانسته میانگین متحرک 20 روزه را رو به بالا بشکند. به این ترتیب افت قیمت تا خط پایینی باند بولینگر انجام شده و تا حدودی از باند خارج شده است. در این شرایط باند بولینگر بازتر خواهد شد و قیمت در طی نوساناتی، بر روی خط پایینی باند بولینگر افت خواهد کرد.


بررسی میانگین متحرک 200 روزه و اسیلاتور MFI: (به تصویر شماره پنج توجه کنید)





قیمت سهام شرکت به میانگین متحرک 200 روزه برخورد کرده است. MA200 در اغلب موارد ماهیتی همچون خط روند اصلی دارد با این تفاوت که انعطاف پذیر است.
بر اساس سیگنال های متعدد نزولی، افت قیمت باعث نفوذ به میانگین متحرک 200 روزه خواهد شد. این در حالی است که در اندیکاتور شاخص جریان نقدی (MFI) سرمایه ها در حال خروج از بازار سهام شرکت است.
خرج سرمایه ها، وجود موج فروشندگی معنی می شود و رقابت فروشندگان نزول قیمت را در پی خواهد داشت. عدد MFI تحت خط روند نزولی در نوسان است و در محدوده سقف واگرایی واضحی ایجاد کرده است.
احتمالا برگشت های صعودی پس از پایان دوره افت قیمت، آنچنان قدرتمند نخواهند بود که قله 181 تومانی را رو به بالا بشکنند. همچنین خرید های آتی احتمالا ریسک بیشتری نسبت به استراتژی کلاسیک تکنیکال خواهند داشت. چراکه بر اساس این استراژی در روند های صعودی، در کف می خریم و در سقف می فروشیم.
اما در بازار سهام شرکت روند صعودی قدرتمند شناسایی نمی شود.


87/8/28::: 11:11 ص
نظر()