سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، سکوت را در سه جا دوست دارد :به هنگام خوانده شدن قرآن، به هنگام پیش رفتن به سوی دشمن، و به هنگام تشییع جنازه . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :92
کل بازدید :553041
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/15
1:56 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

*****


راه اندازی لینک باکس وبلاگ های بورسی


دوستانی که دارای وبلاگ بورسی (موضوع فعالیت در رابطه با بورس اوراق بهادار) هستند و مایل به ثبت وبلاگ خود در لینک باکس تخصصی بورس هستند می توانند با کپی کد لینک باکس در وبلاگ خود و ارسال آدرس وبلاگ خود نسبت به ثبت وبلاگ خود اقدام نمایند


پایین صفحه رجوع شود


http://www.justpersian.net/UsersPage/samasalehi-Linkbox.html


*****

آقای اشکان
با عرض سلامی دوباره خدمت سروران عزیز
مطالب ذیل عینا" از مذاکره امروزم با یکی از مدیران ارشد مخابرات است(نام محفوظ) که خدمتتان عرض مینمایم:
اخابر توانایی تقسیم سود خالص تا 25 تومان را دارد و مدیران این شرکت در مجمع فردا پیشنهاد تقسیم 25 تومان را به مجمع ارائه خواهند داد.
ترکیب سهامداری اخابر تاکنون عبارتند است از:5% سهام در دست مردم.5%سهام ترجیهی به 40هزار نفر از کارکنان مخابرات(تماما" در وثیقه).20% سهام عدالت
وی میگفت که کارگزاری سهام عدالت هم خواهان تقسیم حداکثری سود است.چون میخواهد این سود را بین افراد تحت پوشش سهام عدالت تقسیم کند.
همچنین بیان شد که توزیع سود تقسیمی بلافاصله بعد از مجمع و از طریق یکی از بانکهای عامل که در تمام شهرها شعبه داشته باشد به صورت متمرکز انجام خواهد شد(در اینجا هم باز بحث سهام عدالت مطرح شد که اینها از توزیع سود مجامع فولاد و کچاد و کگل و... بهره لازم را هنوز نبرده اند و سودی هنوز به آنها پرداخت نشده و بنابراین الان شدیدا" نیازمند نقدینگی به منظور تقسیم سود بین دهکهای اول مشمولین سهام عدالت هستند)
سود سال 86 مبلغ 17 تومن بوده که در نهایت به مبلغ 25 تومن تعدیل مثبت پیدا کرد
سود سال 87 را 19 تومن پیشبینی کرده اند( در بدبینانه ترین حالت ممکن) که طی 6 ماه ابتدایی سال 125 ریال محقق شده که نسبت به 6ماهه ابتدایی سال 86 با کاهش مواجه است که وی این کاهش را به دلیل افزایش هزینه ها عنوان کرد.
وی اذعان نمود که سود سال 87 قطعا" تا پایان سال تعدیل مثبت بسیار مناسب خواهد داشت.وی میگفت که یکی از دلایل افزایش هزینه ها طی 6 ماهه ابتدایی امسال این بوده که دولت به منظور نفع بیشتر(بخوانید زورگویی)از سهام تحت پوشش خود هزینه هایی را به آنها تحمیل میکند که یکی از این هزینه ها مطالبه مبلغ 1300 میلیارد تومن بابت اعطای پروانه فعالیت بوده است که اخابر تا پایان این 6 ماهه مبلغ 800 میلیارد تومن را از محلهای موجودی در حسابهای خود و همچنین دریافت طلبهای خود از شرکتهای زیر مجموعه و طرف قرارداد به دولت پرداخت کرده و طی مذاکراتی فشرده با دولت موفق به تقسیط 500 میلیارد تومن الباقی این مبلغ به ازای هرسال 125 میلیارد تومن و برای 4 سال نمود .
نظر شخصی نگارنده:لازم به ذکر است که معمولا" در تقسیمات سود شرکتها (چه تراز تلفیقی و چه تراز شرکت اصلی) آن سودی را که کمتر است را ملاک قرار میدهند و تقسیم میکنند.مثلا" همین 8 تومن سود اخابر.اما از آنجا که مسبوق به سابقه است که دولت از شرکتهایی که سهامشان را خصوصی میکند حداکثر سود را از آنها میگیرد (فشردن شرکت تا آخرین قطره سود)احتمال تقسیم همان 25 تومن سود مطرح شده بسیار زیاد است
صحت و سقم این اطلاعات با خدا
شاد باشید.مجمع خوبی را برایتان آرزومندم.
دیدار در مجمع
__________________
نگاه تکنیکی
چادرملو


علی لطفی
سطوح حمایت:‌ 1- 12000 ریال 2- 11000 ریال 3 - 9400 ریال (خطوط آبی)



از میان سطوح بالا دو سطح 12000 ریال و 11000 ریال به دلیل همپوشانی با سطوح فیبوناچی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.
سطوح مقاومت: 1- 14000 ریال 2- 15800 ریال (خطوط قرمز) از میان سطوح فوق، سطح 14000 ریال به دلیل همپوشانی با سطوح فیبوناچی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
سطح حمایت: سطحی است که در آن به علت افزایش تقاضا احتمال برگشت روند نزولی جاری تقویت می‌شود. اگر یک سطح حمایت شکسته شود، امکان نزول سهم تا سطح حمایت بعدی وجود دارد.
سطح مقاومت: سطحی است که در آن به علت افزایش عرضه احتمال برگشت روند صعودی جاری تقویت می‌شود. اگر یک سطح مقاومت شکسته شود، امکان صعود سهم تا سطح مقاومت بعدی وجود دارد.
توجه: تحلیل تکنیکال مطالعه رفتار گذشته قیمت با هدف پیش‌بینی آینده است. توجه داشته باشید که کلیه مطالعات آماری و از جمله تحلیل تکنیکال همواره با نوعی عدم قطعیت سر و کار دارند.
------
تاثیر افزایش سود«ونوین» بر ساختمانی‌ها


شروین شهریاری
پرسش از آقای اوغانی از طریق تلفن: علت عدم تاثیرگذاری افزایش سودآوری و قیمت سهام بانک اقتصاد نوین بر سرمایه‌گذاری ساختمان چیست؟</B>
پاسخ: از بین مالکان اصلی بانک اقتصاد نوین که در بورس حضور دارند، «وبشهر» و «وساخت» شرکت‌های هلدینگی هستند که مالکیت «ونوین» را به صورت عمدتا غیرمستقیم در اختیار دارند؛ یعنی از طریق مالکیت شرکت‌های زیرمجموعه، مالک بانک به شمار می‌روند. بر اساس اطلاعات موجود، گروه سرمایه‌گذاری ساختمان حداقل 30درصد از مالکیت بانک اقتصاد نوین را در اختیار دارد. (حدود 750میلیون سهم)
با در نظر گرفتن قیمت 300تومانی به ازای هر سهم اقتصاد نوین، ارزش روز مالکیت «ونوین» در پرتفولیوی سرمایه‌گذاری ساختمان حدود 225میلیارد تومان خواهد بود. تفسیر این محاسبه نشان می‌دهد که ساختمان ایران به ازای هر سهم خود دارای 206تومان مالکیت اقتصاد نوین به ارزش روز است. بدین ترتیب می‌توان گفت، تاثیر نوسانات قیمتی «ونوین» در ارزش‌گذاری «وساخت» حائز اهمیت است . محاسبه نشان می‌دهد که هر 100ریال نوسان قیمت سهام بانک اقتصاد نوین، باعث تغییر 69ریالی در NAV سرمایه‌گذاری ساختمان می‌شود.
با توجه به توضیحات فوق و در نظر گرفتن سایر دارایی‌های سرمایه‌گذاری ساختمان، می‌توان نتیجه گرفت که قیمت کنونی سهم «وساخت»، همچون سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری و ساختمانی کمتر از ارزش ذاتی است. البته باید دقت کرد که محاسبات فوق در راستای ارزیابی NAV نبوده و برای محاسبهNAV باید سایر دارایی‌ها و بدهی‌ها نیز مد نظر قرار گیرد. در خصوص تاثیر تعدیل سود اخیر بانک اقتصاد نوین نیز باید توجه داشت این تعدیل تنها در صورت تحقق تقسیم سود 80درصدی، بر رشد EPS «وساخت» مؤثر خواهد بود.
گفتنی است «ونوین» اخیرا سود هر سهم خود در سال 86 را از 51تومان به 60تومان افزایش داده است. پیش‌بینی تقسیم سود قبلی هیات مدیره نوین 270ریال بوده که سیاست تقسیم سود جدید را به بازار اعلام نکرده است. این در حالی است که سرمایه‌گذاری ساختمان در بودجه سال مالی جاری
(منتهی به 31 شهریور 88) پیش‌بینی تقسیم سود هر سهم نوین را 411ریال در نظر گرفته و طبیعتا هرگونه تغییر در تقسیم سود، بر عملکرد «وساخت» تاثیرگذار است. یک محاسبه ساده نشان می‌دهد که هر 10ریال تغییر تقسیم نقدی سود اقتصاد نوین در مجمع 87 (نسبت به 411ریال)‌، 7ریال بر سود تلفیقی ساختمان ایران موثر خواهد بود.
در خصوص علت عدم تاثیرپذیری سهام سرمایه‌گذاری ساختمان از تحولات بانک اقتصاد نوین نیز باید به دو نکته توجه داشت: نخست این که «ونوین» در حال حاضر به علت تغییرات مدیریتی و شرایط بازار با رکود مواجه شده، به نحوی که پتانسیل‌های بنیادی مناسب این شرکت در قیمت سهم منعکس نشده و این مساله طبیعتا بر وضعیت مالکان بانک نیز موثر بوده است. نکته دوم اینکه بورس تهران بعد از سقوط سنگین سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری در چند سال اخیر، نسبت به لحاظ کردن رشد قیمت زیرمجموعه‌ها و به‌طور کلی رشد NAV در قیمت سهام شرکت‌های مادر دچار بدبینی شده است. بنابراین در رفتارشناسی کنونی بازار باید توجه داشت که رشد قیمتی سهام زیرمجموعه (ونوین) با تاخیر و احتیاط زیادی در نوسانات قیمت سهام شرکت مادر (وساخت) منعکس می‌شود.