سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تفکرت برایت بینش می آورد و مایه عبرت گرفتن تو می گردد . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :92
کل بازدید :553039
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/15
12:18 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

*****

راه اندازی لینک باکس وبلاگ های بورسی

دوستانی که دارای وبلاگ بورسی (موضوع فعالیت در رابطه با بورس اوراق بهادار) هستند و مایل به ثبت وبلاگ خود در لینک باکس تخصصی بورس هستند می توانند با کپی کد لینک باکس در وبلاگ خود و ارسال آدرس وبلاگ خود نسبت به ثبت وبلاگ خود اقدام نمایند

پایین صفحه رجوع شود

http://www.justpersian.net/UsersPage/samasalehi-Linkbox.html

*****

 
نگاه تکنیکی
معادن و فلزات

علی لطفی
سطوح حمایت: 1- 4600 ریال 2- 4000 ریال 3- 3600 ریال (خطوط آبی)



از میان سطوح بالا دو سطح 4600 ریال و 4000 ریال با دو برخورد از اهمیت زیادی برخوردار هستند.
سطوح مقاومت: 1- 5300 ریال 2- 5850 ریال 3- 6200 ریال (خطوط قرمز)
از میان سطوح فوق، سطح 5300 ریال با سه برخورد از اهمیت بیشتری برخوردار است.
سطح حمایت: سطحی است که در آن به علت افزایش تقاضا احتمال برگشت روند نزولی جاری تقویت می‌شود. اگر یک سطح حمایت شکسته شود، امکان نزول سهم تا سطح حمایت بعدی وجود دارد.
سطح مقاومت: سطحی است که در آن به علت افزایش عرضه احتمال برگشت روند صعودی جاری تقویت می‌شود. اگر یک سطح مقاومت شکسته شود، امکان صعود سهم تا سطح مقاومت بعدی وجود دارد.
توجه: تحلیل تکنیکال مطالعه رفتار گذشته قیمت با هدف پیش بینی آینده است. توجه داشته باشید که کلیه مطالعات آماری و از جمله تحلیل تکنیکال همواره با نوعی عدم قطعیت سر و کار دارند.
__________________
«خصوصی‌سازی» سهام «سپاها» و «تپمپی» را می‌فروشد


میزان سهام قابل واگذاری شرکت پمپ‌سازی ایران معادل 3میلیون و 324هزار و 794است که با احتساب 174هزار و 989 سهم که مشمول سهام ترجیحی است، در مجموع برابر 3میلیون و 499هزار و 783 سهم می‌شود.


سازمان خصوصی‌سازی در توضیح قیمت پایه این سهم در روز عرضه آورده که قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به شرط آن که از مبلغ 2397ریال کمتر نباشد. نکته جالب این قیمت پایه حذف 20درصدی است که در عرضه‌ها ما قبل به قیمت پایه اضافه می‌شد.
از طرف دیگر خریدار باید حداقل 40درصد ثمن معامله را به صورت نقد و مابقی 60درصد را با احتساب سود فروش اقساطی ظرف مدت سه سال پرداخت کند.
سهامداران اصلی «تپمپی» شامل سرمایه‌گذاری سپه 12درصد، سرمایه‌گذاری امید 5درصد، سایر 25/74درصد و در نهایت سازمان خصوصی‌سازی 75/8درصد است.
عرضه روز سه‌شنبه سازمان خصوصی‌سازی واگذاری 5/2درصد «سیمان سپاهان» است که میزان سهام قابل واگذاری آن با احتساب 28میلیون و 500هزار سهام بلوکی و یک‌میلیون و 500هزار سهام ترجیحی معادل 30میلیون سهم است.
قیمت پایه 5/2درصدی «سپاها» هم این گونه تعیین شده که قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته‌شدن روز قبل از عرضه) به شرط آن که از مبلغ 3159ریال کمتر نباشد.
سهامداران اصلی این شرکت هم شامل سرمایه‌گذاری آذر 20درصد، سرمایه‌گذاری بانک مسکن 8درصد، سرمایه‌گذاری تدبیر 7درصد، سایر 5/62درصد و در آخر شرکت شهرک‌های صنعتی ایران با 5/2درصد است.
__________________
به نقل از ایران تحلیل

پیش بینی بازار شنبه :
آغاز معاملات هفته جاری با توجه به توقف احتمالی نماد شاخص ساز مخابرات به منظور برگزاری مجمع عادی سالیانه خود احتمال تداوم کاهش شاخص وجود خواهد داشت . کارشناسان پیش بینی می کنند در نبود مخابرات نمادهای گروه فولادی وظیفه حمایت از شاخص را بر عهده خواهند گرفت اما به نظر نمی رسد این نمادها نیز بتواند جلوی روند نزولی شاخص را در این مقطع بگیرند .

-----
در بازار سرمایه در اولین روز هفته و در گروه فولادی پس از افزایش تعرفه واردات محصولات فولادی شاهد افزایش اقبال بازار به سهم های این گروه در طی معاملات روز چهارشنبه بودیم . پیش بینی می شود با توجه به وجود چنین خبری و همچنین حمایت برخی حقوقی ها از جمله مهر اقتصاد از سهم های این گروه به منظور کمک به شاخص احتمال رشد مقطعی سهم های این گروه وجود دارد اما با توجه به کاهش شدید قیمت های جهانی فولاد نسبت به نیمه نخست سال انتظار رشد قیمتی قابل توجه سهم های این گروه در این مقطع را نداریم . برای نماد فولاد خوزستان محدوده قیمتی 5000 ریال اولین محدوده مقاومتی و برای نماد فولاد مبارکه محدوده 2500 ریال محدوده مقاومتی قوی سهم محسوب می شود .

-----
در گروه بانکی بررسی های اخیر برخی کارشناسان حاکی از آن است که یکسان سازی سود بانکی تاثیر چندانی بر روند حرکتی بانک های خصوصی وارد نمی کند . البته برخی دیگر از کارشناسان معتقدند شاید این یکسان سازی در کوتاه مدت تاثیر گذار نباشد اما در بلندمدت بر سودآوری بانک های خصوصی تاثیر خواهد گذاشت . در این گروه برای نماد بانک پارسیان معاملات متعادل و در درصد های مثبت را پیش بینی می کنیم . در روزهای گذشته شاهد حمایت های از سهم در محدوده 2100 ریال بودیم اما محدوده قیمتی 2000 ریال محدوده حمایتی مناسب سهم محسوب می شود . کارشناسان با توجه به شرایط بازار انتظار رشد قیمتی قابل توجه سهم های این گروه در کوتاه مدت را ندارند .

-----
در گروه پتروشیمی با توجه به تداوم افت قیمت های جهانی محصولات تولیدی کارخانجات پتروشیمی ایران از جمله متانول ، کارشناسان انتظار خاصی از سهم های این گروه در این مقطع را ندارند و معتقدند تداوم روند کنونی موجب کاهش عایدی این شرکت ها خواهد شد . در این گروه برای نماد پتروشیمی فن آوران محدوده قیمتی 5000 ریال اولین محدوده حمایتی سهم محسوب می شود و در صورت تداوم روند کنونی احتمال کاهش قیمت سهم تا این محدوده نیز وجود دارد .

===
برای نماد مخابرات با توجه به اینکه احتمالا نماد این سهم در پایان معاملات روز شنبه برای برگزاری مجمع متوقف شود احتمال افزایش تقاضا برای سهم وجود دارد اما کارشناسان با توجه به اطلاعات ضد و نقیض موجود در بازار در خصوص این سهم همچنان سهم را با ریسک بالا ارزیابی می کنند و اختصاص بیش از 10 درصد سبد به این سهم را به ریسک پذیری سهامداران مرتبط می دانند .

----------
برای نماد کاغذ سازی کاوه با توجه به اینکه شرکت محصولات تولیدی خود را با رقمی بالاتر از مبلغ پیش بینی شده در بودجه خود به فروش می رساند و همینطور با توجه به پوشش مناسب عایدی در گزارش شش ماهه ، کارشناسان احتمال تعدیل عایدی در گزارش بعدی شرکت را بسیار بالا می دانند و معتقدند شرکت توانایی افزایش عایدی تا محدوده 2100 ریال را دارد (برخی کارشناسان نیز محدوده 2500 ریال را نیز بعید نمی دانند ). با توجه به مطالب ذکر شده در بالا انتظار رشد قیمتی سهم تا محدوده قیمتی 9000 ریال و حتی 10000 ریال در یک بازه میان مدت را داریم . برای این نماد در طی معاملات روز شنبه پیش بینی می شود با توجه به افزایش صف خرید سهم در طی معاملات روز چهارشنبه احتمالا این سهم صف خرید بالای 500 هزار سهمی را تجربه نماید . کارشناسان با توجه به وضعیت مطلوب این سهم ورود به سهم را مناسب ارزیابی می کنند .

-----
برلی نماد لعابیران با توجه به مطالبی که در خصوص این شرکت در روزهای گذشته ذکر کردیم همچنان این سهم جزء سهم های پر پتانسیل بازار در این مقطع محسوب می شود . کارشناسان انتظار رشد قیمتی سهم تا محدوده 4000 ریال در این مقطع را دارند . در صورت عبور سهم از این محدوده ، محدوده قیمتی 4400 ریال محدوده مقاومتی سهم محسوب می شود که در صورت عبور از این محدوده نیز احتمال رشد قیمتی سهم تا محدوده 5000 ریال را داریم . در خصوص این شرکت کارشناسان معتقدند شرکت توانایی افزایش عایدی خود تا محدوده 1100 ریال را دارا می باشد . کارشناسان احتمال رسیدن سهم به محدوده های قیمتی 5000 ریال در یک بازه میان مدت را نیز بعید نمی دانند .

---------
برای نماد نیرو کلر محدوده قیمتی 4000 ریال را اولین محدوده مقاومتی سهم محسوب می شود اما احتمال عبور قیمتی سهم از محدوده ذکر شده نیز وجود دارد کارشناسان معتقدند در صورت عبور سهم از محدوده قیمتی 4000 ریال ، محدوده قیمتی 4500 ریال هدف بعدی سهم خواهد بود . کارشناسان با توجه به وضعیت شرکت ورود به سهم با دیدگاه میان مدت را مناسب می دانند .

-------
برای نماد جوشکاب یزد با توجه به نزدیک بودن مجمع و همینطور وضعیت مطلوب شرکت ، تداوم روند افزایشی سهم را پیش بینی می کنیم و معتقدیم سهم تا زمان برگزرای مجمع محدوده های 5000 تا 5200 ریال را تجربه نماید . کارشناسان احتمال رشد قیمتی سهم در یک بازه میان مدت تا محدوده 7000 ریال را نیز بعید نمی دانند .

------
برای دو نماد گلتاش و کاشی الوند کارشناسان با توجه به وضعیت مناسب هر دو شرکت و پوشش قابل توجه عایدی در گزارش شش ماهه ، هر دو سهم را با دیدگاه میان مدت مناسب می دانند . انتظار رشد قیمتی هر دو سهم در کوتاه مدت را نیز داریم . تنها نکته منفی هر دو سهم نقد شوندگی نه چندان مناسب این دو سهم می باشد البته به نظر می رسد رفته رفته این نقد شوندگی بهبود یابد . برای نماد کنتور سازی نیز تداوم صف خرید را انتظار داریم . احتمال عرضه های سنگین بر روی نماد را نداریم . محدوده قیمتی 4000 ریال محدوده مقاومتی سهم محسوب می شود و انتظار رشد قیمتی سهم تا این محدوه را داریم .

-------
برای نماد ایران ترانسفو تداوم عرضه های سنگین بر روی نماد در طی معاملات روز شنبه را داریم . کارشناسان محدوده قیمتی 5200 ریال را محدوده مهمی برای سهم محسوب می کنند و پیش بینی می کنند در صورت حمایت برخی سهامداران عمده سهم ، سهم توانایی عبور از این محدوده و رشد قیمتی تا محدوده 6000 ریال را نیز دارد . البته با توجه به شناوری بالای سهم ، سهم های چکاوه ، شلعاب و شکلر را برای ورود مناسب تر ارزیابی می کنند .

-------
برای نماد باما با توجه به کاهش شدید قیمت های جهانی محصولات روی و احتمال کاهش عایدی شرکت کارشناسان صف خرید این سهم را غیر منطقی ارزیابی می کنند . با توجه به وضعیت شرکت توصیه ای برای ورود به سهم حتی با دیدگاه میان مدت نیز نداریم . کارشناسان در خصوص نماد کالسیمین نیز چنین عقیده ای دارند .

------

برای نماد گالوانیزه فجر با توجه به کاهش قیمت محصولات و افزایش هزینه های شرکت ( مواد اولیه موجود در انبار با قیمت بالایی برای شرکت تمام شده است ). کارشناسان محدوده قیمتی 900 ریال را محدوده مقاومتی سهم محسوب می کنند و احتمال عبور از این محدوده در این مقطع را بسیار مشکل می دانند . با توجه به وضعیت شرکت توصیه ای برای ورود به این سهم نیز نداریم .

برای نماد تایدواتر محدوه قیمتی 8000 ریال محدوده حمایتی و محدوده قیمتی 8500 ریال محدوده مقاومتی سهم محسوب می شود . با توجه به اینکه سهامداران عمده سهم تمایلی برای رشد قیمتی سهم در این مقطع از خود نشان نمی دهند توصیه ای نیز برای ورود به سهم نداریم .
---
برای نماد ذغال سنگ نگین طبس با توجه به کاهش قیمتی محصولات تولیدی این شرکت کارشناسان انتظار خاصی از سهم در این مقطع ندارند .محدوده قیمتی 5400 ریال محدوده حمایتی بعدی سهم محسوب می شود و احتمال کاهش قیمتی سهم تا این محدوده نیز وجود دارد .کارشناسان برای ورود به این سهم نیز توصیه ای ارائه نمی کنند