سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پر ارزش ترین مردم، دانشمندترین و کم ارزش ترین مردم، نادان ترینایشان اند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :28
بازدید دیروز :28
کل بازدید :553134
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/17
11:52 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
 
     شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت بر همه عزیزان تسلیت عرض می نمایم
 
 
 
تراکتور سازی ایران :
کاهش قیمت محصولات فولادی و فلزی موجب شده بهای تمام شده محصول نهایی شرکت نیز با کاهش مواجه باشد و این نکته ای مثبت برای سهام شرکت محسوب می شود . شرکت بیشتر پوشش عایدی خود را در ماه های پایانی سال محقق می سازد .با توجه به پوشش پایین شرکت در گزارش 6 ماهه که ناشی از عدم تناسب در ترکیب فروش محصولات بوده است و در صورت تداوم ثبات قیمت های محصولات فلزی در محدوده های کنونی ، امکان افزایش عایدی شرکت نیز دور از انتظار نیست . پیش بینی می شود قیمت سهام شرکت در این مقطع در محدوده 1650 تا 1850 ریال در نوسان باشد

کاغذ سازی کاوه :

آخرین بررسی ها نشان می دهد که شرکت توانایی تعدیل عایدی در گزارش 6 ماهه خود را دارد . کارشناسان اعتقا د دارند شرکت احتمالاً عایدی خود را تا 2000ریال تعدیل نماید .پیش بینی می شود قیمت سهم در میان مدت تا محدوده 7000ریال در مرحله اول با رشد مواجه باشد .

سیمان ارومیه

شرکت سیمان ارومیه پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30/12/87 با سرمایه 233 میلیارد و 574 میلیون ریال را مبلغ یکهزار و 36 ریال اعلام کرد.
شرکت سیمان ارومیه «سهامی عام» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب، 29 درصد افزایش فروش، 10 درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته ، 49 درصد افزایش سود عملیاتی و 39 درصد افزایش سود پس از کسر مالیات را نشان می‌دهد.
هئیت‌مدیره این شرکت در نظر دارد برای سال مالی 87 به ازای هر سهم 930ریال سود را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

شرکت سیمان ارومیه «سهامی عام» با نماد «ساروم» ، درگروه سیمان،آهک وگچ و با یکهزار و 562 سهامدار در بازار اول فعالیت می‌کند
 
نگاه تکنیکال به تایدواتر :

با شکسته شدن خط گردن در محدوده مرز روانی 800 تومان، هدف قیمت الگوی سر و شانه در محدوده 600 - 615 تومان ارزیابی می شود. در حد فاصل خط گردن و هدف الگوی سر و شانه حمایت های دیگری نیز وجود دارند که می توانند به استراحت های کوتاه مدت قیمت در راه نزول تا محدوده 600 – 615 تومان منجر شوند. بنابراین برگشت های قیمت در محدوده بالای هدف الگوی سر و شانه نمی تواند محل مناسبی برای سرمایه گذاری باشد چراکه احتمالا می توان خرید هایی در قیمت های پایین تر انجام داد. با شکسته شدن 800 تومان، حمایت های 138.2، 150 و 161.8 درصد فیبوناچی به ترتیب در محدوده های 769، 756 و 744 تومان قرار دارند.
کالسیمین و امکان تعدیل :

با توجه به کاهش اخیر قیمت های جهانی و فروش شرکت ، پیش بینی می شود در صورت ثبات شرایط کنونی ، با تعدیل منفی عایدی تا محدوده 1200 ریال مواجه گردد و قیمت سهام شرکت نیز تا محدوده 3200 ریال با کاهش مواجه باشد .

«کشتیرانی» به 500میلیارد تومان سود دست یافت


شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی (سهامی عام) در صورت انجام ندادن افزایش سرمایه، 400میلیارد تومان سود به سهامداران خود می‌پردازد.
**البته ناگفته نماند که اعلام این خبر از سوی مدیر عامل کشتیرانی بیشتر میتواند به خاطر جلوگیری از پایین قیمت خوردن سهم هنگام بازگشایی نماد باشد**

مدیرعامل کشتیرانی :  ما سود 51تومانی به ازای هر سهم را براساس چند عامل کاهش دهنده و افزایش دهنده اعلام کرده‌ایم.
داجمر سپس به برخی از مزیت‌های شرکت اشاره کرد و گفت: منابع کشتیرانی در سه یا چهار بازار تقسیم شده است و فعالیت شرکت در بخش‌های فله، کانتینری، تانکر، جنرال کارگو و ... انجام می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر در سال گذشته، هزینه سوخت شرکت، 700دلار بوده و امسال به حدود 400دلار رسیده است. همچنین ارزش واقعی کشتی‌های شرکت بیشتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد و ما معمولا در این زمینه 15درصد استهلاک نزولی داریم.
مدیرعامل کشتیرانی افزایش کرایه حمل‌و‌نقل در دنیا، حمل گندم وارداتی و شناخته شدن شرکت به ‌عنوان ناوگان ملی کشور را از دیگر مزیت‌های شرکت دانست و درباره اثر تحریم‌ها بر شرکت گفت: ما از اوایل انقلاب، تشکیلات شرکت در آمریکا را تعطیل و جمع‌آوری کردیم و نمی‌توانیم با آمریکا مبادلات داشته باشیم و حتی با شهروندان آمریکایی معامله یا قرارداد نسیه نداریم، بنابراین تحریم‌ها تاثیری بر شرکت ندارد.

وی افزود: آنچه که بر شرکت تاثیر می‌گذارد، تحریم‌های بانکی است که شامل مقوله تجارت می‌شود و سیستم بانکی برای آن چاره اندیشیده و مبادلات دلاری را به سایر ارزها تبدیل کرده است، البته تحریم‌های بانکی به کاهش eps منجر می‌شود. وی درباره کشتی آزاد شده «ایران دیانت» گفت: ما به منظور تامین جانی پرسنل خود در این کشتی با دزدان وارد مذاکره شدیم و مبلغی را به آنها پرداختیم که این مبلغ از طریق پوشش بیمه‌ای تامین خواهد شد.
مدیرعامل کشتیرانی درباره سیاست تقسیم سود و افزایش سرمایه شرکت گفت: گزارش‌های توجیهی افزایش سرمایه در دست تهیه است و پس از آماده شدن، سرمایه شرکت حدود 200 تا 300میلیارد تومان، افزایش خواهد یافت.
وی افزود: سود شرکت اصلی 500میلیارد تومان است و در صورتی که 300میلیارد تومان به سرمایه شرکت افزوده شود، مبلغ 100میلیارد تومان به سهامداران پرداخت خواهد شد.
داجمر خاطرنشان کرد: اگر شرکت نتواند طی مهلت قانونی، افزایش سرمایه بدهد، احتمال دارد که 400میلیارد تومان سود بین سهامداران تقسیم شود.

سیمان دشتستان

شرکت سیمان دشتستان پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30/12/87 با سرمایه 300 میلیارد ریال را مبلغ 731 ریال اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه اداره نظارت بر ناشران بورسی، شرکت سیمان دشتستان «سهامی عام» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب، 26 درصد افزایش فروش، 17 درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته ، 41 درصد افزایش سود عملیاتی و 34 درصد افزایش سود پس از کسر مالیات را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش هئیت‌مدیره این شرکت در نظر دارد برای سال مالی 87 به ازای هر سهم 585 ریال سود را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

شرکت سیمان دشتستان «سهامی عام» با نماد «سدشت» ، درگروه سیمان، آهک وگچ و با 43 سهامدار در بازار دوم فعالیت می‌کند

سرمایه‌گذاران خارجی وارد بورس ایران می‌شوند

در پی افزایش شاخص بورس اوراق بهادار تهران در فدراسیون جهانی بورس‌ها (wfe)، بازدهی مطلوب شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس تهران و بحران‌های اخیر مالی در بازارهای اروپا، آمریکا و کشورهای شرق آسیا، سرمایه‌گذاران خارجی وارد این بورس می‌شوند.

سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوارق بهادار با تایید افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در بورس اوراق بهادار تهران گفت: سرمایه‌گذاران خارجی در شش ماهه نخست امسال، بیش از 572 میلیارد ریال سرمایه وارد بورس اوراق بهادار تهران کردند.

"ایوب باقرتبار" افزود : در شش ماهه نخست امسال 572 میلیارد و 386 میلیون ریال (معادل پنج میلیون و 809 هزار دلار، 36 میلیون و 152 هزار یورو و چهار میلیون و 617 هزار درهم امارات ) سرمایه خارجی وارد بورس تهران شده است.

وی ارزش کل معاملات (خرید و فروش) سرمایه‌گذاران خارجی در نیمه نخست امسال را مبلغ 219 میلیارد و 634 میلیون ریال اعلام کرد.

باقرتبار اظهار داشت : سرمایه‌گذاران خارجی در سال گذشته نیز 389 میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد کردند.

باقرتبار به تغییر آیین‌نامه اجرایی مربوط به سرمایه‌گذاران خارجی در بورس اشاره کرد و افزود : امیدواریم با تصویب و رفع برخی از محدودیت‌ها، حجم معاملات روزانه سرمایه‌گذاران خارجی در بورس افزایش چشمگیری یابد

کمباین ...

روند ناامید کننده در سود کمباین سازی به وجود امد ه به طوری که این شرکت در گزارش 6 ماهه زیان 205 ریالی شناسایی کرده است . این درحالی است که سود شرکت تنها 195 ریال است .

خشکسالی شدید و تعویق طلب های این شرکت از دولت و عدم پرداخت انها یکی از مهم ترین دلایل زیان ده شدن این سهم است .

شرکت امیدوار است که مطالبات خود را ازدولت دریافت کند و به این وضعیت خاتمه دهد اما در صورت عدم تحقق این امر تعدیل منفی بسیار جدی در انتظار شرکت خواهد بود .

نیرو کلر

نیرو کلر که این روز ها یکی از مثبت ترین شرکت های بازار است صورت های مالی 6 ماه خود را منتشر کرد که در آن موفق به پوشش 55% از یپش بینی سود 900 ریالی خود شده است .

این شرکت با وجود چنین اعلام سود و تحقق آن می تواند مورد توجه قرار گیرد اما نکته قابل توجه در مورد حجم مبنا و سهام شناور این سهم است که به دلیل پایئن بودن به راحتی در صدر مثبت های بازارقرار میگرد . شرکت قطعاً در تحقق سود خود موفق خواهد بود حتی باید انتظار تعدیل را در گزارش 9 ماه داشت اما روند قیمتی آن از این تغییرات کمتر تبعیت می کند و بیشتر ناشی از نوسان گیری عده ای خاص و جو بازار است

تراکتور سازی

گزارش 6 ماه تراکتور سازی ایران منتشر شد و مطابق پیش بینی های قبلی که چندین بار در این ستون در مورد تحلیل شایعه تعدیل مثبت تراکتور سازی درج شده بود ، این شرکت در گزارش 6 ماه خود هیچ تعدیل مثبتی را نداشته و حتی با پوشش ضعیف سود مواجه شده است .

تایرا در گزارش 6 ماه تنها 38% از سود 600 ریالی خود را پوشش داده است . این بار و برخلاف دوره های گذشته سود غیرعملیاتی شرکت به داد تراکتور رسیده و باعث شده تا این سهم از یک پوشش ضعیف فاصله بگیرد . در صورتی که سود غیر عملیاتی تایرا وجود نداشت پوشش این شرکت در حد 25% باقی می ماند .

اما نکته ای که در مورد تایرا با اهمیت است و آینده این سهم ر ا روشن می سازد این است که روند تولید در این شرکت ماه به ماه بهتر می شود . در حالی که در 3 ماه ابتدای سال میانگین تولید تراکتور 285 که عمده فروش شرکت را تشکیل می دهد به صورت ماهانه 770 دستگاه بوده ، این رقم برار 3 ماه دوم دو برابر شده و به بیش از 1500 دستگاه در ماه رسیده است . ادامه این روندمی تواندتایرا را درپوشش سود عملیاتی خود موفق سازد .

تراکتور 399 نیز که از دیگر محصولات پر فروش شرکت است همین وضعیت را داشته و در حالی که در 3 ماه قبل متوسط تولید ماهیانه ان حدود 45 دستگاه بوده این رقم در 3 ماه دوم به بیش از 300 دستگاه می رسد .

شاید تنها نقطه قوت تراکتور همین موضوع باشد که روند تولید محصولات آن رشدی شتابان داشته که در صورتی که بتوانداین روند را ادامه دهد موفق به تحقق سود خود خواهد شد
 
داروسازی ابوریحان :
با توجه عدم بهره برداری از طرح توسعه شرکت تا کنون پیش بینی می شود عایدی شرکت در سال جاری در صورت عدم دریافت افزایش نرخ در گروه نهایتاً تا محدوده 730ریال با افزایش مواجه باشد. پیش بینی می شود به دلیل نسبت p/e بالا قیمت سهام شرکت با رشد قابل توجهی در میان مدت همراه نباشد