سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای انس! بر شمار دوستان بیفزا، که آنان شفیع یکدیگرند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :38
بازدید دیروز :28
کل بازدید :553144
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/17
6:33 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
تحلیل تکنیکال شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تحلیل تکنیکی


??/?/?? (??:??)







تحلیل تکنیکال شرکت معدنی و صنعتی چادرملو





تحلیل روند بلند مدت در نمودار ماهانه لگاریتمی چادرملو: (به تصویر شماره یک توجه کنید)







در نمودار لگاریتمی ماهانه قیمت سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، کانال صعودی و موثقی مشاهده می شود. نقاط A تا C مهمترین پیووت های ایجاد شده بر روی خطوط بالایی و پایینی کانال هستند. قیمت در حال تکمیل حرکتی صعودی برای ایجاد پیووت پنجم است که در تصویر شماره یک به صورت علامت سوال مشخص گردیده است.

با نگاهی ساده و گذرا می توان محل احتمالی پیووت پنجم را بر اساس شیب صعود و خط بالایی کانال در محدوده 1900 تومان تخمین زد.

معمولا خطوط یک چهارم کانال های قیمت، اطلاعاتی از روند قیمت ارائه می دهند. به طور مثال به محل دایره قرمز رنگ در تصویر شماره یک توجه کنید. این پیووت داخلی کانال بر روی خط یک چهارم ایجاد شده است. ایجاد چنین پیووتی دلایل دیگری نیز داشته است. به طور مثال پیووت مذکور در محدوده راس مثلث ایجاد شده که محدوده مقاومتی حمایتی مهمی است.

بر اساس کانال قیمتی بزرگ، پس از رسیدن قیمت به سطوح بالایی کانال، تصحیح قیمتی مهمی انجام خواهد شد. چنانچه مدیریت شرکت تصمیم به اعمال افزایش سرمایه داشته باشد، احتمالا پس از برخورد قیمت به سقف کانال، افزایش سرمایه را اعمال خواهد کرد. در تاریخ معاملات سهام شرکت، نمونه چنین تصمیمی وجود دارد.



بررسی اندیکاتور RSI ماهانه: (به تصویر شماره دو توجه کنید)








روند صعودی در اندیکاتور شاخص قدرت نسبی به وضوح دیده می شود. شیب صعود کمی تند تر شده است به طوری که عدد اندیکاتور درون کانال کوچکی در حال صعود است. کانال مذکور به رنگ سبز رنگ در تصویر شماره دو مشاهده می شود.

عدد اندیکاتور به کف بسیار نزدیک است و برگشت ماهانه RSI می تواند تا قله اخیر در محدوده بالای مقاومت 70 صعود کند. بنابراین در آینده سهام شرکت چادرملو وارد مرز هیجان خرید خواهد شد.



بررسی روند قیمت سهام شرکت در نمودار هفتگی لگاریتمی: (به تصویر شماره سه توجه کنید)







پس از اعمال افزایش سرمایه 100 درصدی از محل آورده در اواخر سال مالی 1385، قیمت سهام شرکت تا کف کانال ماهانه (تصویر شماره یک) نزول کرد.

افت قابل توجه قیمت سهام شرکت، به جز افزایش سرمایه دلایل دیگری نیز داشت. اعلام عایدی محتاطانه در کنار نگرانی های شدید سیاسی کل بازار را با افتی جدی مواجه ساخت. اما اصل مهمی در تحلیل تکنیکال وجود دارد که می گوید: قیمت ها بالاخره راه خود را پیدا خواهند کرد. همان طور که در تصویر شماره سه مشاهده می شود، پس از پایان بحران، قیمت سهام شرکت دوباره رشد کرده و هم اکنون یکی از سهام ارزنده بازار است.

به طور کلی سنگ آهنی ها همواره شرکت های خوب و سود دهی بوده اند. افزایش قیمت جهانی محصولات در کنار طرح های توسعه ای که راه اندازی شده و یا خواهد شد، انگیزه کافی برای صعود مستمر و قدرتمند را ایجاد کرده است.

اولین حرکت صعودی قیمت تا 23.6 درصد فیبوناچی انجام شد و سقف قیمت 684 تومان را ایجاد کرد. معمولا در نمودار هایی که حرکت صعودی یا نزولی بزرگ و شتاب زده ای انجام می شود، 23.6 درصد فیبوناچی سطح حمایتی مقاومتی مهمی خواهد بود چراکه برای برگشت تا این سطح خرید یا فروش بسیاری انجام شده و بازار اشباع می شود. پس از یک دوره استراحت و تصحیح قیمت، روند صعودی از سر گرفته شد و این بار قیمت سهام شرکت تا 61.8 درصد فیبوناچی بالا رفته و سقف 1097 تومانی را پدید آورد.

قیمت در دوره استراحت به 815 تومان رسید و در موج بعدی قله 1200 تومان را ثبت کرد. به این ترتیب خط روند High to High ایجاد شد که هم اکنون حمایت کننده قیمت سهام شرکت است. (خط روند قرمز رنگ در تصویر شماره سه)

قیمت در موج صعودی بعدی خط روند High to High را به بالا شکست و در محدوده 100 درصد فیبوناچی، قله قیمتی 1590 تومان را ایجاد کرد.

قله 1590 تومان همراه با صعود هیجانی دیگر نماد های مطرح بازار ایجاد شد. بر اساس قوانین تکنیکال، سطوح حمایت و مقاومت پس از شکسته شدن به یکدیگر تبدیل می شوند. بنابراین خط روند High to High که تا به حال یک مقاومت محسوب می شد، به یک حمایت بدل گشته است. همانطور که مشاهده می کنید، آخرین حفره قیمت، در محدوده حمایت خط روند بالا به بالا ایجاد شده است.

در موج صعودی آتی با شکسته شدن 100 درصد فیبوناچی، قیمت سهام شرکت باند مقاومتی 1930 –2060 – 2190 را در پیش روی دارد. اینکه قیمت تا کدام یک از این سه سطح صعود می کند بستگی به روند سودآوری آتی شرکت دارد.

بسیاری از فعالان بازار تعدیل مثبت سنگ آهنی ها در این روز ها را سوخت شده فرض می کنند. اما این تحلیل درستی نیست چراکه در بازار تصحیح کننده، شرایط هیجانی خرید وجود ندارد تا توسط آن بدون افت نسبت قیمت به درآمد تعدیل مثبتی اعمال شود.

اما تعدیل مثبت در این شرایط جای رشد برای آینده را باز می کند. قیمت ها بالاخره راه خود را پیدا خواهند کرد و آن رشدی که از ابتدا در دستور کار بوده بالاخره انجام خواهد شد.

گرچه در کوتاه مدت امواج کوچک نویز هایی ایجاد می کنند اما بالاخره پیروزی شایسته بزرگترین موج بازار است و خوشبختانه بزرگترین موج در سهام شرکت چادرملو صعودی است. بنابراین در مواقعی که نمی دانیم چه کنیم بهترین راه صبر کردن و همراهی با موج بزرگ صعوی است.



بررسی نمودار روزانه لگاریتمی و تعیین موج بعدی: (به تصویر شماره چهار توجه کنید)







پس از موج صعودی AB موج BC در قالب الگویی ادامه دهنده دوره تصحیح و استراحت بازار را پدید آورد. الگوی ایجاد شده در موج BC یک پرچم چهار گوش است. معمولا پس از شکسته شدن چنین الگویی، روند اصلی به همان میزانی که تا ابتدای الگو حرکت کرده است، از انتهای الگو فاصله می گیرد. بر این اساس، موج CD تقریبا با موج AB برابر است.

تصحیح قیمتی اخیر در الگوی ادامه دهنده DE انجام شده است. این الگو یک الگوی ادامه دهنده است و کنج صعودی نام دارد. این الگو نیز هدف قیمتی شبیه به پرچم چهار گوش دارد. این جمله بدان معنی است که با شکسته شدن الگوی کنج صعودی، موج CD در قالب موج EF اتفاق خواهد افتاد.

تصحیح قیمت در موج BC برابر با 38.2 درصد فیبوناچی از موج AB بوده است. همچنین تصحیح قیمت در موج DE نیز 38.2 تا 50 درصد فیبوناچی از موج CD بوده است. بنابراین می توان قیمت های فعلی در کف الگوی ادامه دهنده را ، کف بازار سهام شرکت به حساب آورد. اما نقطه F در چه قیمتی اتفاق خواهد افتاد؟



تعیین قیمت هدف در تحلیل تکنیکال کوتاه مدت: (به تصویر شماره پنج توجه کنید)







در این قیمت احتمالات ایجاد نقطه F را به عنوان پیووت هدف بررسی می کنیم. موج CD بیش از 261.8 درصد فیبوناچی از موج BC بوده است. هنگامی که تصحیح قیمتی در موج BC تنها 38.2 درصد فیبوناچی است، این نشانه ای از سلامت و قدرت روند صعودی است که نتیجه آن صعودی هیجانی تا بالای 261.8 درصد فیبوناچی بوده است.

در تصحیح قیمتی اخیر(موج DE) نیز تصحیح قیمت تا 38.2 – 50 درصد فیبوناچی است و بنابراین موج بعدی می تواند قدرتمند باشد. اما باید به این نکته توجه کرد که تصحیح قیمت این بار کمی بیشتر انجام شده و بنابراین لزوما موج بعدی نباید 261.8 درصد فیبوناچی را بشکند. اما چنانچه بازاری شبیه به بازار داغ اخیر ایجاد شود، 261.8 درصد فیبوناچی نیز قابل دسترس خواهد بود.

در نمودار کوتاه مدت سهام شرکت، حرکات قیمت در قالب الگوی چنگال اندرویی صعودی و همچنین کانال قیمتی صعودی انجام می شود.

اولین مقاومت بر سر راه رشد قیمت ها در محدوده 1490 – 1500 تومان قرار دارد. اما با شکسته شدن الگوی کنج صعودی و افزایش هیجان بازار، این مقاومت توان مقابله با خریداران را نخواهد داشت و بالاخره شکسته خواهد شد.

100 درصد فیبوناچی در محدوده 1590 تومان قرار دارد. شکسته شدن این مقاومت در حکم سیگنال Bullish Break Out بوده و سیگنال صعودی بسیار مهمی است.

هدف کلاسیک قیمت پس از شکست 1590 تومان، 1855 تومان است. اما در میانه راه تلاقی مهمی از مقاومت ها وجود دارد.

در باند مقاومتی 1690 – 1750 تومان، تلاقی خط بالایی چنگال اندرو، خط میانه کانال قیمت و محدوده نسبت های 138.2 تا 161.8 درصد فیبوناچی مشاهده می شود. این تلاقی، مقاومت مهمی است و احتمال افزایش عرضه ها و حتی ایجاد موج تصحیحی کوچک در این محدوده را تقویت می کند.

چنانچه تصحیح قیمت در این محدوده قابل توجه باشد، هدف قیمتی در موج بعدی برای دقت بیشتر باید دوباره بررسی شود. اما هدف قیمتی بلند مدت در محدوده 1900 – 2000 تومان است و بالاخره محقق خواهد شد.

چنانچه مقاومت 1690 – 1750 شکسته شود، هدف قیمت 1850 تومان خواهد بود و اگر هیجان بازار بالا بگیرد، باند مقاومتی 1950 – 2020 تومان ، مقاومت مهم و هیجانی محسوب می شود.



بررسی روند نسبت قیمت به درآمد: (به تصویر شماره شش توجه کنید)








در نمودار P/E سهام شرکت، خط روند نزولی مشاهده می شود. این طور که پیدا است، با رسیدن گزینه های جدید (اصل 44) عطش بازار به سهام معدنی کمتر از سال های گذشته است. با وجود روند سود آوری مناسب و رو به رشد، اما نسبت قیمت به درآمد پایین آمده که می تواند به ضعف نقدینگی بازار نیز مربوط باشد.

به هر حال نسبت قیمت به درآمد در محدوده های 10.5 و 12.5 مقاومت هایی دارد که شکسته شدن آنها به معنی افزایش هیجان و توجه بازار به سهام چادرملو است.



بررسی اندیکاتور های دنباله رو روند: (به تصویر شماره هفت توجه کنید)







قیمت فاصله معنی داری از MA200 دارد که دلیل آن روند صعودی مناسب قیمت است. همچنین افت قیمت اخیر تا محدوده MA55 انجام شده که خبر خوبی برای پتانسیل صعود در آینده است.

قیمت در کف باند بولینگر قرار دارد. احتمالا وقت آن رسیده تا قیمت با رشد به سوی خط بالایی و حرکت ممتد و مماس روی خط بالایی باند بولینگر، صعودی دیگری را تجربه کند.



بررسی اسیلاتور ها: (به تصویر شماره هشت توجه کنید)







در اندیکاتور های SlowSTO ، MACD و MFI واگرایی در کف مشاهده می شود. این سیگنال های مهم، خبر از پایان دوره افت قیمت می دهند. قرار گرفتن این اندیکاتور ها در محدوده کف، نشانه ای از این مهم است که فضای لازم برای رشد آتی قیمت فراهم است و رفته رفته بر هیجان خرید افزوده خواهد شد.

اندیکاتور RSI دو پیووت حمایت ساخته و حرکات کوچک آن در کنار سیگنال سایر اسیلاتور ها، احتمال صعود قیمت را افزایش داده است.
__________________