سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در گفتارى فرموده است که : ] و بر آنان والیى فرمانروا شد که کار را بر پاداشت و استقامت ورزید تا دین برقرار گردید . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :45
بازدید دیروز :46
کل بازدید :553543
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/30
2:9 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
قیمت سنگ آهن افزایش یافت

پس از هفته‌ها بحث و جلسه بین تولیدکنندگان فولاد و معدنکاران سرانجام قیمت هرکیلو سنگ آهن با رشد 25/56 درصدی از 48 تومان به 75 تومان رسید.

محمود نوریان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن چادرملو با اعلام این خبر گفت: بر اساس توافق صورت گرفته قیمت فروش هر کیلو سنگ آهن به فولادسازان از ابتدای امسال 75 تومان تعیین شد که 11 تومان آن توسط معدنکاران به صندوق بازنشستگی صنعت فولاد پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه قیمت جدید سنگ آهن از ابتدا تا پایان سال بر روی فروش این محصول اعمال خواهد شد ادامه داد: قیمت هر کیلو سنگ آهن در سال گذشته 48 تومان بود که اواخر سال 86 برای رشد 20 درصدی آن توافق شد و قیمت هر کیلو سنگ آهن 2/57 تومان تعیین شد ولی با تصمیم گیری اخیر،این قیمت اعمال نمی شود و در واقع بهای هرکیلو سنگ آهن 75 تومان خواهدبود.
وی با بیان اینکه تاکنون فولادسازان ملزم به پرداخت حقوق دولتی به صندوق بازنشستگی صنعت فولاد بوده‌اند گفت: باتوجه به خصوصی سازی واحدهای فولادی ممکن است در آینده این واحدها نتوانند حقوق دولتی خود را پرداخت کنند که به همین دلیل تصمیم گرفته شد 11 تومان ناشی از افزایش قیمت سنگ آهن، توسط معدنکاران به این صندوق پرداخت شود تا به این ترتیب بهره مالکانه معادن سنگ آهن نیز از سوی معدنکاران به سازمان توسعه و نوسازی معادن پرداخت شده باشد.
نوریان با اشاره به اینکه افزایش قیمت سنگ آهن علاوه بر معدن چادرملو شامل معدن گل گهر نیز می‌شود تصریح کرد:باتوجه به اینکه قیمت جهانی فولاد کاهش یافته ما از افزایش قیمت فعلی سنگ آهن راضی هستیم.
وی افزود: سعی داریم در توافقات صورت گرفته قیمت سنگ آهن و فولاد را به یکدیگر ربط دهیم تا در صورت افزایش یا کاهش قیمت فولاد، قیمت سنگ آهن نیز قابل تغییر باشد.
مدیرعامل شرکت چادرملو با بیان اینکه توافق صورت گرفته درمورد افزایش قیمت سنگ آهن تأثیر نامناسبی بر
EPS شرکت‌های فولادی و سنگ آهنی نخواهد داشت گفت: سعی می‌کنیم در سال‌های آینده نیز با حضور فولادسازان برای تعیین قیمت سنگ آهن و به عنوان دو بنگاه اقتصادی تصمیم گیری کنیم و به توافق برسیم.
به گفته وی با احتساب 11 تومان حق صندوق بازنشستگی فولاد و کسر آن از معدنکاران در نهایت قیمت هر کیلو سنگ آهن برای معدنکاران 160 ریال افزایش یافته است.
نوریان همچنین با بیان اینکه قیمت هرکیلو سنگ آهن خوزستان نیز 71 تومان تعیین شده است گفت: قیمت سنگ آهن دانه بندی شده چادرملو، قابل استفاده در واحدهای کوره بلند نیز از 28 تومان به 44 تومان افزایش یافت.

--------------------------------------

 

کارگزاری کارآمد:

محاسبات سود کچاد

در محاسبه ای که هم اکنون بر سود جدید چادرملو پس از اعمال قیمت های تازه کنسانتره و سنگ دانه بندی شده، انجام شد به این نتیجه رسیدیم که سود هر سهم حدود 30 تومان افزایش می یابد که این یک رشد 23 درصدی برای سود فعلی 126 تومانی است. لازم به ذکر است که چادرملو به جز افزایش نرخ محصولات سنگ آهنی با رشد تولید و نرخ فروش گندله نیز روبروست که جمع این مزایا، کارشناسان را به این باور رسانده که سود هر سهم این شرکت حتی تا بیش از 200 تومان به ازای هر سهم نیز قابلیت رشد دارد.

 

--------------------------

 

مخابرات

 

البته اختلاف نظر میان افراد همیشه وجود دارد و هرکسی بنا به تحلیل خود اقدام به خرید یا فروش می نماید
در مورد این سهم اختلاف نظر بین کارشناسان بیشتر است و دلیل آنهم حجم زیاد اطلاعات آنهم بصورت ناقص است.
اما تحلیل من برای خرید نه تکنیکال است و نه فاندامنتال بلکه رفتارمنتال است یعنی چه؟
1-دولت از آسمان میان مردم پول تقسیم می کند و در تیزر تبلیغاتی می گوید فرض کنید یک روز از آسمان پول ببارد!
خوب وقتی قرار است پول ببارد که یکماهه تبدیل به زیان نمی شود
2-حداقل 5 درصد از این عرضه توسط کارمندان مخابرات خریداری شده است
کاهش قیمت آنهم برای کارمند که این پول را کارمندی جمع کرده یعنی تعارض
هیچ مدیری میان کارمندان خود تعارض را تقسیم نمی کند
3- قرار است 51 درصد بلوک مدیریتی این سهم عرضه شود 35 درصد خارجی و 16 درصد داخلی
دولت شاید به داخلی ها را ارزان فروشی کند ولی از خارجی ها نمی گذرد
یعنی اگر بگذرد خود را زیر سئوال برده ژس قیمت افزایش می یابد
4- قیمتی که در بازار و بوسیله عرضه وتقاضا مشخص شود آنهم بوسیله حجم عظیمی از افراد معتبرترین قیمت است پس اینهم توجیحی برای قیمت بالا که دولت می خواهد از خارجی ها بگیرد
5- یکی از دوستان رانتامنتالی میگفت مخابرات سود 87 را می خواهد 34 تومان اعلام کند وتا قبل از مجمع سال بعد این سود را تا 60 تومان تعدیل کند
خوب اگر این اطلاعات صحیح باشد که هست با دادن یک پی بر ای حداقل 5 قیمت این سهم 300 تومان بدست می آید
شما نیز اگر در گذشته بقیه سهام اصل 44 دقت کنید میبینید این رقم نه تنها بالا نیست بلکه پایین هم می باشد همانطور که فولاد 190 تومانی با آن حجم مبنا 600 تومان شد
فخوز 300 تومانی 1300 تومان شد کشتی و...
راستی داشت یادم می رفت یک دلیل دیگه
این سهم 570 ریال بازای هرسهم پول نقد دارد و با سود مجمع امسال ....
خوب دولت چطور این پول را تقدیم خارجی ها می کند
مخابرات تنها یک راه دارد افزایش قیمت
با سهم بمانید و از سود آن لذت ببرید

البته اگر قرار باشد به خارجی ها عرضه شود باید به این نکته توجه داشت که متوسط پی به ای سهام مخابرات در کشور های دیگر بالای 25 است