سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، تو را به آنچه خدایت بدان فرمان داده راهنمایی می کند و زهد، راه ترا به سوی آن آسان می گرداند . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :36
بازدید دیروز :46
کل بازدید :553534
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/30
12:38 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

مخابرات ایران



همان طور که قابل پیش بینی بود مخابرات ایران با افزایش شدید تقاضا در معاملات امروز روبرو شد به گونه ای که با صف خرید حوالی 100 میلیون سهمی، دور جدیدی از افزایش ارزش را انتظار می کشد. در این مورد که این صف شدید پس از چند روز تعادل این سهم در هفته گذشته چرا به وجود آمد، می توان دلایلی را برشمرد:

1- گزارش سه ماهه عملکرد شرکت، امروز بر روی سایت بورس قرار گرفت. سود تلفیقی که در این مدت پوشش یافته بالغ بر 101 ریال بوده و این در حالی است که رقم سال گذشته برابر 298 ریال بوده است. البته رقم 101 ریال با احتساب اصلاحات و سود انباشته است و به طور مستقیم نمی تواند برای تخمین سود سالانه مورد استفاده قرار گیرد. اخابر سود سالانه خود را 172 ریال به صورت تلفیقی در سال جاری پیش بینی کرده است. ضمن آن که شرکت مادر در مدت سه ماهه نخست سال با پوشش 9 ریال سود به ازای هرسهم روبرو بوده در حالی که پیش بینی 23 ریال برای سود سالانه را داشته است. این گزارش با وجود ابهاماتش اما نشان از عملکرد مطلوب شرکت دارد.


2- همان طور که دیروز نیز به این مسئله اشاره داشتیم، شرکت روسی مگافون با اعلام قصد خود برای سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری در صنعت مخابرات ایران که پیش بینی کرده با حضور قدرتمند در مناقصه اپراتور سوم تلفن همراه به وقوع بپیوندد، توجه فعالان بازار را به مزیت های کمتر شناخته شده بازار مخابرات جلب کرده است. این خبر خود به اقبال مجدد به این نماد انجامید.


3- شرکت مخابرات ایران همچنان مجمع عمومی عادی سالیانه خود را برگزار نکرده است و پیش بینی می شود که ظرف ماه جاری به این امر اقدام کند. با توجه به شنیده شدن شایعاتی مبنی بر اعلام قریب الوقوع زمان دقیق مجمع، استقبال به این سهم افزایش یافته است. با توجه به این که شرکت تحت ضوابط اصل 44 قانون اساسی عرضه شده بنابراین به احتمال فراوان با تقسیم سود 80 درصدی مواجه می شود.

با در نظر گرفتن این مسائل می توان این پیش بینی را داشت که سهم ظرف روزهای آینده با افزایش تقاضا روبرو شود و سازمان خصوصی سازی نیز با اخذ مجوز به عرضه تدریجی 5 درصد دیگر از مالکیت این شرکت اقدام کند. این اقدام باعث افزایش قیمت سهم می شود تا با قیمتی مناسب وارد مجمع شود اما پیش بینی روند سهم پس از مجمع بستگی به تحولات آتی دارد. شاید اگر بازار به این جمع بندی برسد که سهم با تعدیل مثبت عایدی مواجه است، روند نماد در میان مدت نیز کماکان صعودی باشد.

----------------------------------

مدیریت سرمایه گذاری امید:

قیمت سهام شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید حدوده 61.8 درصد فیبوناچی را تصحیح کرد و در برخورد با یکی از خطوط حمایتی کانال های موازی برگشت صعودی را تجربه کرد.

نماد شرکت سرمایه گذاری امید وابستگی بسیار زیادی به سنگ آهنی ها دارد و افزایش نرخ سنگ آهن و به دنبال آن افزایش قیمت سهام سنگ آهنی ها می تواند بر سهام شرکت سرمایه گذاری امید اثر مثبت و ویژه ای داشته باشد.

خط روند نزولی کوتاه مدت در نمودار سهام شرکت به بالا شکسته شده است و روند صعودی در حال قدرت گرفتن است.

حمایت 535 تومان در نزدیکی میانگین متحرک 55 روزه اتفاق افتاده است و از این جهت نیز حائز اهمیت است.

مقاومت 61.8 درصد فیبوناچی در محدوده 595 تومان قرار دارد. بنابراین باند مقاومتی 595 تا 600 تومان می تواند با عرضه هایی همراه باشد.

با شکسته شدن این مقاومت، قیمت سهام شرکت 100 درصد فیبوناچی را در 630 تومان در پیش روی دارد. شکسته شدن 630 تومان سیگنال بسیار مهم Bullish Break Out است و هدف قیمتی آن در محدوده 728 تومان قرار دارد.

قبل از رسیدن قیمت به 200 درصد فیبوناچی (728 تومان)، محدوده مقاومتی 670 – 690 تومان می توان با عرضه هایی همراه باشد. اما قرار گرفتن مقاومت 161.8 درصد فیبوناچی (690 تومان) در محدوده مقاومتی یکی از خطوط کانال های موازی و خط میانه چنگال اندرو، باعث شده تا مقاومت 690 تومان مقاومت مهمی به شمار رود.

بنابراین این احتمال وجود دارد که هدف قیمت از 728 تومان به 690 تومان تقلیل یابد. از سوی دیگر چنانچه هیجان بازار به حدی بالا رفت که حتی 728 تومان نیز شکسته شد، هدف قیمت در محدوده 261.8 درصد فیبوناچی در محدوده 780 – 790 تومان قرار خواهد داشت.

---------------------

عملکرد سال 86 سیمان مازندران تشریح شد

مجمع عموی عادی سالیانه سیمان مازندران با حضور 95 درصد از سهامداران این شرکت درمحل هتل ارم برگزار گردید.
مهندس زرکش مدیرعامل این شرکت طی سخنانی در این جلسهبه تشریح عملکرد این شرکت در سال مالی گذشته و برنامه های سال جاری این شرکتپرداخت.
وی عملکرد این شرکت را با توجه به مشکلاتی که طی سال 86 با آن روبرو بوده است را مطلوب توصیف کرد همچنین با اشاره به به تعطیلی کارخانهبه دلیل نبود سوخت در سال گذشته که به دلیل سرمای بی سابقه در منطقه روی داد گفت:?عمده تغییراتی که در پیش بینی های صورت گرفته مشاهده می شود ناشی از همین امراست.
وی اضافه کرد: در طول سال گذشته با وجود مشکلات ناشیاز سرما و عدم محقق شدن وعده های مسئولین دولتی در راستای حمایت از این کالا و عدماجازه صادرات سیمان شرکت توانسته است با پیشرفت اهداف توسعه ای خود آینده روشنی راپیش روی خود قرار دهد.
زرکش ادامه داد: با راه اندازی طرح توسعه و افزایشظرفیت شرکت تولید محصولات این شرکت به 3/2 میلیون تن در سال برسد که رقم بسیارمطلوبی می باشد ایشان زمان بهره برداری از این طرحها را خرداد ماه سال جاری اعلامکرد.
در پایان این جلسه با پیشنهاد هیات مدیره مبلغ 350ریال سود به ازای هر سهم به مجمع ارایه شد که مورد تصویب مجمع نیز قرارگرفت.
همچنین مدیرعامل شرکت سیمان مازندران با اشاره بهاین مطلب که تدابیر لازم جهت جلوگیری از بروز مشکلاتی همچون مشکل تامین سوخت موردنیاز شرکت گفت: با توجه به افزایش احتمالی که سیمان در سال جاری خواهد داشت وهمچنین افزایش ظرفیت تولید کارخانه سال جاری سال بسیار مطلوبی برای شرکت خواهد بودو شرکت بتواند EPS 760 ریالی خود را محقق سازد

بهره برداری از طرح افزایش ظرفیت"سمازن" در خردادماه

با بررسی عملکرد بازار در این نکته بخوبی نمایان می گردد که سیمانی ها روند صعودیخود را همچنان حفظ کرده اند و سرمایه گذاران تمایل زیادی بر سرمایه گذاری در اینبخش دارند که این موجب رونق گیری بازار سهام این صنایع در بورس گردیده است البتههنوز ابهامات زیادی در مورد سرنوشت سیمان در مورد خروج این کالا از سبد حمایتی وجوددارد که موجب افزایش ریسک سرمایه گذاری در این بخش شده است. اما به دلیل وجودشایعاتی پیرامون صدور مجوز افزایش قیمت این محصول و افزایش مصوب سیمان در این فصلاز سال شرکتهای سیمانی علی رغم وجود ابهامات زیاد از وضعیت مطلوبی برخوردارباشند.
یکی از شرکتهایی که به تولید این کالا مشغول استشرکت سیمان مازندران می باشد که فعالیت خود را از سال 1353 شروع کردهاست.
این شرکت در سال 1373 به سهامی عام تبدیل گشته است وسهام آن با نماد " سمازن" در تالار فرعی مورد معامله قرار می گیرد و سهامدار اصلیآن شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان می باشد. همچنین رتبه نقدشوندگی این شرکتدر حال حاضر 103 می باشد و آخرین ارزش این شرکت در صنعت خود 95/4 درصد است که ازاین لحاظ در مقایسه با دیگر شرکتهای حاضر در این بخش از جایگاه خوبی برخوردار است



تعدیل مثبت 225 ریالی پیش‌بینی درآمد هر سهم سیمان مازندران درسال مالی 87

شرکت سیمان مازندران پیش‌بینی درآمد هر سهمسال مالی منتهی به 30/12/87 با سرمایه 273 میلیارد و 996 میلیون ریال را مبلغ 985ریال اعلام کرد.</SPAN>
بر اساس اطلاعیه اداره نظارت بر ناشران بورسی، شرکت سیمان مازندران «سهامی عام» مورخ 11/01/87 سود هر سهم برای سال مالی منتهی به 30/12/87 را مبلغ 760 ریال اعلام کرده بود.
شرکت سیمان مازندران «سهامی عام» دلایل تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را افزایش نرخ فروش سیمان از 12/04/87 اعلام کرده است.
همچنین این شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب، 208 درصد افزایش فروش، 204 درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته ، 249 درصد افزایش سود عملیاتی و 193 درصد افزایش سود پس از کسر مالیات را نشان می‌دهد.
براساس این گزارش هیئت‌مدیره در نظردارد به ازای هر سهم 650 ریال سود خالص سال مالی 87 را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.
شرکت سیمان مازندران «سهامی عام» با نماد «سمازن» ، درگروه سیمان، آهک و گچ و با 899 سهامدار در بازار دوم فعالیت می‌کند.

 
باید گفت تولید کنندگان سیمان خواه بواسطه خروج سیمان از سبد حمایتی یا دریافت افزایش نرخ با افزایش سود آوری قابل ملاحظه ای روبرو خواهند بود. و تعدادی از شرکت های سرمایه گذاری نیز که در سبد سهامشان شرکت های سیمانی جایگاه قابل توجه ای دارد، نیز از این امر منتفع خواهند شد. شاید به منظور ایجاد شفافیت لازم و جلوگیری از کسب سود برای دارندگان اطلاعات نهانی بهتر باشد چنین نمادهایی توسط مقام ناظر تا کسب اطلاعات دقیق بسته شود. لزوما نباید به توقف طولانی این نمادها فکر کنیم. اگر اخبار منتشره صحت ندارد و توسط تصمیم گیرندگان اصلی رد می شود، بازگشایی ها به سرعت اتفاق خواهد افتاد. اگر اخبار صحیح بوده و در حال حاضر فقط بحث افزایش نرخ در این مرحله مد نظر تصمیم گیرندگان باشد، به راحتی میزان افزایش نرخ فروش و تاثیر آن بر سود آوری قابل محاسبه است و شرکت ها می توانند در زمانی کوتاه پیش بینی های تعدیل شده خود را به بازار ارسال دارند. شایان ذکر است قبلا نیز این امر در خصوص شرکت های پتروشیمی سابقه داشته و شرکت های سیمانی نیز می توانند پیش بینی خود را بر اساس مفروضات مختلف به چند روش محاسبه و مبلغ سود هر سهم را در هر یک از حالتها شفاف اعلام نمایند.
---------------------