سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند رابرای دانشش بزرگ بشمار و درگیری با وی را واگذار [امام کاظم علیه السلا]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :23
بازدید دیروز :42
کل بازدید :552909
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/11
6:53 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

شایعات سنگ آهن به واقعیت رسید



تحلیل شایعه

برخی خبر ها از جلسات افزایش نرخ در سنگ آهن حاکی از آن است که قیمت های 90000 تومان برای هر تن پیشنهاد مدیران دو شرکت چادرملو و گل گهر بوده است اما فولادی ها با نرخ 70.000 تومان موافقت کرده اند . رایزنی ها همچنان ادامه دارد . از طرفی توافقات طرفین باید تا پایان هفته به این مسئله خاتمه دهند .

روزنامه دنیای اقتصاد نیز از قول منابع موثق اعلام کرده است که تا این لحظه افزایش قیمت کنسانتره سنگ‌آهن گل‌گهر از 43هزار تومان به 60هزار تومان و کنسانتره چادرملو از 56هزار تومان به 70هزار تومان نهایی شده .

فولادی ها اعلام کرده اند که رقم های محدوده 70 تا 80 هزار توما ن را تا حدودی قبول دارند اما قیمت های بالا 80 برای این گروه غیر قابل تحمل است .

استدلال گروه سنگ آهن نیز نزدیکی پله به پله با قیمت های جهانی است .

به نظر میرسد محدوده ی قیمتی 75 تا 80 هزار تومتان مورد توافق طرفین قرار بگیرد .

البته این رقم برای سال 87 است که مسلماً قیمت در سال 88 باز هم بالاتر خواهد بود .


گروه تحلیل گری بتا سهم
-----------------------

تحلیل تکنیکال---صفحه ?? ابرار اقتصادی---??/?/????



سرمایه گذاری ساختمان ایران:

این طور به نظر می رسد که قیمت سهام شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران، الگوی دوقلوی کف ایجاد کرده اما هنوز خط گردن شکسته نشده است.

در محدوده 167 تومان دو کف قیمتی با فاصله مناسب مشاهده می شود. الگوی مذکور تقریبا بزرگ است و الگوی موثقی است.

همچنین قیمت سهام شرکت در قالب کانالهای موازی در نوسان است. بازه نوسانی کانال ها چندان بزرگ نیست اما پیووت های متعددی ایجاد کرده است.

در نمودار اندیکاتور شاخص قدرت نسبی سهام شرکت، بر اساس محدوده های مربوط به کف های قیمتی الگوی دوقلوی کف، می توان خط روندی با شیب صعودی رسم کرد. شیب صعودی مذکور ذات روند آتی قیمت های سهام شرکت را نشان می دهد.

با اینکه در نمودار قیمت ها دو کف قیمتی در یک محدوده افقی قرار دارند اما در نمودار RSI کف قیمتی راست از چپ بالا تر است. این واگرایی سیگنالی بر شکسته شدن خط گردن الگو و رشد قیمت سهام شرکت در آینده است.

خط گردن در محدوده 195تومان قرار دارد. قیمت سهام شرکت میانگین متحرک 55 روزه را به بالا قطع کرده و به سوی خط گردن در حال صعود است. البته قبل از رسیدن قیمت به خط گردن، مقاومتی در محدوده 185 و زیر 190 تومان وجود دارد. چنانچه این مقاومت شکسته شود که احتمال آن بسیار بالا است، قیمت به خط گردن خواهد رسید. شکسته شدن خط گردن بر مبنای بالا بودن حجم معاملات و یا کم بودن آن، می تواند به حرکت برگشتی به سوی خط گردن منجر شود. پس این احتمال وجود دارد که پس از شکسته شدن مرز 200 تومان قیمت دوباره به سوی 200 و حتی 195 تومان باز گردد و آنگاه حرکت اصلی صعودی را آغاز کند.

مقاومت 138.2 تا 161.8 درصد فیبوناچی در محدوده 205 – 212 تومان قرار دارند. اما هدف اصلی الگوی در محدوده 200 درصد فیبوناچی در قیمت 223 تومان قرار دارد.

چنانچه هیجان صعودی بالا بگیرد و مقاومت 223 تومان نیز شکسته شود، هدف قیمت در محدوده 233 – 240 تومان قرار خواهد داشت. محدوده قیمتی 240 تومان 261.8 درصد فیبوناچی است و مقاومت مهمی به شمار می رود.
------------------------

تحلیل تکنیکال---صفحه ?? ابرار اقتصادی---??/?/????


معدنی و صنعتی چادرملو:

پس از دوبار ناتوانی قیمت برای عبور از مقاومت 1600 تومان، دوقلوی سقف کوچکی ایجاد شد و با شکسته شدن خط گردن الگوی دو قلوی سقف، قیمت سهام شرکت تا نزدیکی نسبت 38.2 درصد فیبوناچی نزول کرد.

معمولا تصحیح تا رسیدن به یکی از خطوط فیبوناچی انجام می شود، خصوصا نسبت مهمی نظیر 38.2 درصد، اما مرز روانی 1400 بر سر راه افت قیمت ها قرار داشت. با این همه این مرز روانی چندان قدرتمند نیست که بر نحوه تصحیح اثر مهمی داشته باشد. آنچه که باعث نرسیدن قیمت به مرز زیر 1400 شد، خط حمایت کانال های سه تایی است که در نمودار سهام شرکت رسم شده است.

کانال های سه تایی به نسبت کانال های چهارتایی نادر هستند اما در نمودار چادرملو دارای پیووت های متعددی هستند. بنابراین می توان کانال سه تایی رسم شده را کاملا موثق فرض کرد.

این در حالی است که سقف ها در الگوی دوقلوی سقف، در محدوده خط بالایی همین کانال ها ایجاد شده اند و اتفاقا در جهت شیب مثبت کانال، قله سمت راست کمی بالاتر قرار گرفته است اما این اختلاف به حدی نبوده که احتمال ایجاد الگوی سر و شانه را بالا ببرد.

این طور به نظر می رسد که بازار این روزها دوستی صمیمی با سنگ آهنی ها پیدا کرده و به ساز آنها می رقصد. تقریبا افزایش نرخ قیمت سنگ آهن مسلم شده است. احتمال دارد که افزایش نرخ سنگ آهن در بیش از یک مرحله انجام شود و بنابراین در سال مالی 1388 نیز نظیر چنین روزهایی تکرار خواهد شد.

اما به لحاظ بنیادی این موضوع اثر شگرفی بر فولادی ها ندارد و قطعا بلایی که بر سر پتروشیمی اراک و اصفهان آمد به سر فولادی ها نمی آید.

قیمت فولاد هم روند صعودی دارد. گرچه هزینه مواد اولیه و احتمالا هزینه های سربار (مثل نرخ برق و گاز) بالاتر خواهد رفت، اما سود عملیاتی شرکت از هزینه ها سبقت خواهد گرفت.

افت اخیر قیمت های سهام شرکت چادرملو در حالی انجام می شد که نماد دوقلوی آن (گل گهر) متوقف است. در تحلیل اخیر سنگ آهنی ها گفتیم که تصحیح قیمتی کچاد و کگل نمی تواند در این مقطع به صورت هم زمان اتفاق افتد. چراکه کگل تصحیح خود را انجام داده و آماده صعود است، اما کچاد تا سقف ایجاد شده در زیر 1600 تومان هیچ تصحیحی انجام نداده بود. بنابراین تصحیح کچاد اثر بدی بر صعود کگل می گذاشت. بازار بورس ما هم که باید هل داده شود بنابراین چاره ای جز توقف نماد کگل و ایجاد فرصتی برای تصحیح قیمتی کچاد وجود نداشت. با این حساب علت عدم تعدیل مثبت عایدی کگل در مجمع تقسیم سود نیز منطقی به نظر می رسد چون بزرگان بازار این روز را برنامه ریزی کرده بودند.

احتمالا به زودی کگل باز می شود. کچاد نیز روند صعودی را آغاز کرده اما هنوز به هیجانات معروف خود نرسیده است.

در راه صعود قیمت ها اولین مقاومت در محدوده 1590 – 1600 تومان قرار دارد. شکسته شدن این مقاومت در حکم سیگنال Bullish Break Out است. با شکسته شدن 100 درصد فیبوناچی در محدوده مقاومتی مذکور، هدف کلاسیک قیمت در محدوده 200 درصد فیبوناچی در قیمت 1780 تومان قرار دارد.

اما در راه رسیدن قیمت سهام شرکت از 1600 به 1780، باند مقاومتی 1660 – 1700 می تواند با عرضه هایی همراه باشد. در باند مقاومتی مذکور مهمترین سطح همان 1700 تومان است. اما قطعا در میان مدت شکسته خواهد شد.

با شکسته شدن مرز 200 درصد فیبوناچی در محدوده 1780، هدف قیمت 1890 – 1900 تومان خواهد بود.

قطعا در این میان نماد معاملاتی شرکت برای تعدیل مثبت عایدی متوقف خواهد شد.

سقف نسبت قیمت به درآمد سهام شرکت در محدوده 14 قرار دارد، اما تعدیل های مثبتی که در راه است اجازه نمی دهد P/E به این زودی ها به سقف برسد.