سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ مردم نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، کسی است که لباسش از کردارش بهتر باشد ؛ لباسش لباسِ پیامبران باشد و کردارش کردارِ جبّاران . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :42
کل بازدید :552886
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/11
4:2 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
 
شهادت امام هادی (سلام الله علیه ) را به همه دوستاران اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت عرض می نمایم
 
خلاصه گزارش مجمع فولاد خراسان

مجمع شرکت فولاد خراسان در ساعت 8:30 دقیقه صبح روز پنچ شنبه 13/04/87 با حضور بیش از 90 درصدصاحبان سهام برگزار گردید .

هیئت مدیره برنامه های اصلی شرکت را در ماههای جاری موارد زیر عنوان نمود :



پیگیری اجرای طرح تولید فولادسازی به ظرفیت 720 هزار تن و اجرای مدول یک احیاء مستقیم به ظرفیت 800 هزارتن.

انجام و اتمام مطالعات فنی واحدهای تولید فولاد از سنگ آهن .

شرکت در حال حاضر از یک کوره ریخته گری ، فرآیند مربوط به آن و نورد تشکیل شده است

، ولی باتوجه به لزوم دستیابی به رشد متداوم و برنامه های پیش بینی شده شرکت ، مدیران تمام تلاش های خود را برای موارد زیر انجام خواهند داد و امید تحقق آن ها رادر آینده نزدیک دارند.

1- دستیابی به تولید 1.8 میلیون تن فولاد در بخش فولادسازی و بالغ بر700 هزارتن در بخش نورد .

2- دستیابی به فرآیند کامل چرخ تولید حتی تا مرحله برداشت و استخراج سنگ آهن از معادن (قابل توجه این که شرکت شرکت درمعدن خواف طرح تغلیظ سنگ آهن را به ارزش 13000 میلیارد ریال به صورت مشترک در دست اجرا دارد .)

3- افزایش ظرفیت تولید با نصب و راه اندازی ماشین آلات خریداری شده و تحقق بخشی از برنامه های مطروحه از این طریق.

4- دستیابی به تولید 750 هزار تن نورد در صورت راه اندازی طرح جوش بیلت .

5- راه اندازی و بهره برداری هردو مدول احیاء تا پایان نیمه اول سال آینده.



همچنین در این خصوص شرکت یک واحد یک میلیون تنی گندله سازی را نیز در برنامه کار دارد که مسئولین شرکت در حال تهیه اسناد مناقصه آن هستند و شرکت بهره برداری از طرح را درسال 89 در نظر گرفته است .

با توجه به موارد بالا در واقع 2.6 میلیون یورو از سرمایه گذاریهای شرکت در نیمه اول سال 88 به مرحله بهره برداری خواهند رسید که تأثیر قابل توجهی را نیز در سود آوری شرکت به دنبال خواهد داشت .

- افزایش ظرفیت 630 هزارتنی به 800 تا 850 هزارتن با تغییر در طراحی با برآورد مبلغ 40 میلیارد ریال در سال 89 برآورد گردیده .

- ظرفیت تولید بخش نورد از 550 به 650 هزارتن خواهد رسید .

در مجموع جمع کل هزینه های پروژه های طرح های توسعه ای شرکت مبلغ 465 میلیون یورو معادل 2140 میلیارد تومان برآورد گشته است .



در پاسخ به سؤالات سهامداران به چند مورد پر اهمیت تر زیر می توان اشاره نمود.




بازرس قانونی شرکت اعلام نمود ذخایر مالیاتی کافی در صورت ها دیده شده است و مالیات های تکلیفی شرکت از طرفین به طور کامل دریافت گردیده است و شرکت از این بابت در آینده مشکلی را متحمل نخواهد بود .



همچنین علل تأخیر در بهره برداری و عقب بودن طرح ها از برنامه مسئله سرمای هوادر سال گذشته و مشکلات بین المللی موجود بیان شد و اعلام گردید که ما تنها دچار تأخیر شده ایم و سعی نمودیم که هرگز با توقف مواجه نشده ایم و نخواهیم شد و اکثر ماشین آلات در حال ارسال به کشور می باشند .

مدیران شرکت در پاسخ سؤال نمایندگان ایران تحلیل حاضر در جلسه به موارد زیر اشاره نمودند :

- حدود 20 تا 25 درصد از آهن قراضه شرکت از خارج از کشور تأمین می شود و ...



عملکرد سه ماهه شرکت در سال 87

- تولید محصولات نورد 167.651 تن

- تولید محصولات باری فلزی 158.675 تن

و تاکنون 160 هزارتن محصول به بازار ارسال گردیده است .



- زمان پرداخت سود شرکت نیز متعاقباً با توجه به شرایط شرکت و بررسی آن هیئت مدیره اعلام خواهدشد .

پیشنهاد هیئت مدیره برای تقسیم سود عبارت بود از :



5% سود قابل تقسیم به حساب اندوخته قانونی

30% سود قابل تقسیم ، تقسیمی بین سهامداران شرکت

65% سود قابل تقسیم انتقال به حساب اندوخته جهت طرح های توسعه ای و انتقال آن در آینده نزدیک به حساب افزایش سرمایه انجام خواهد شد .



در این خصوص در نهایت با نظر و تایید سهامداران حاضر در جلسه ، تقسیم 300ریال سود نقدی مورد تصویب مجمع قرار گرفت .



در پایان جلسه جناب آقای ملاحسین آقا ، مدیر عامل شرکت معادن و فلزات در سخنان خود به عنوان یکی از سهامداران عمده وضعیت شرکت را تنها برای بلندمدت مناسب ارزیابی کرد و اعلام نمود با توجه به نیاز نقدینگی شرکت فولاد خراسان در کوتاه مدت و میان مدت نمی توان از شرکت انتظار رشد و بازدهی مناسبی داشت .



لازم بذکر است که با بررسی های کارشناسان ایران تحلیل در روزهای پایانی معاملات سهام فولاد خراسان ، قبل از برگزاری مجمع ، سرمایه گذاری معادن و فلزات ، عمده خریدار حاضر در بازار بشمار می آمد . سرمایه گذاری معادن و فلزات بیش از 48 میلیون سهام این شرکت را طی روزهای قبل از مجمع ، از بازار جمع آوری نمود. ارزش خریداری فولاد خراسان به حدی بود که مدیران معادن و فلزات برای تامین مالی اقدام به فروش چادر ملو در محدوده قیمتی کمتر از 13000 ریال در بازار می نمودند.



این مسئله و عدم ارزندگی سهام این شرکت که موردتاکید ایشان بود می تواند در مجمع سرمایه گذاری معادن و فلزات مورد سؤال سهامداران این شرکت قرار گیرد . به نظر می رسد سخنان ایشان در جهت ایجاد فرصت خرید برای این نماد مطرح گردیده و از سوی سرمایه گذاری معادن و فلزات برای حضور پر رنگ تر در ترکیب مدیریتی این شرکت تلاشهای بیشتری را شاهد باشیم .
__________________

 

سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی

سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی امروز در اکثر اوقات بدون صف خرید اما در درصد حداکثر مثبت معامله می شد. نزدیک به 22 میلیون سهم شرکت معامله شد و بیش از 2 میلیون سهم دیگر برای خرید به انتظار فردا نشستند. شرکت در حالی با اقبال روبروست که اخبار خوش مجمع عادی سالیانه پتروشیمی خارک حکایت از سود مناسب امسال این شرکت می کند. شخارک عنوان کرده که در 3 ماهه نخست سال جاری 1150 ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرده و این در حالی است که رشد قیمتهای جهانی محصولات شرکت بیشتر در نیمه دوم سال رخ می دهد.

اگر سود شخارک را به یک سال تعمیم دهیم، 460 تومان به ازای هر سهم در سال جاری سود شناسایی خواهد شد که این در شرایطی است که قیمتهای کنونی را مبنا قرار دهیم. اما با توجه به چشم انداز بازار جهانی نفت و احتمال قریب به یقین رشد بهای انواع مشتقات نفت و پتروشیمی، می توان ادعا کرد که شتاب رشد سود این شرکت در نیمه دوم سال تسریع خواهد شد. با این شرایط رشد سودآوری و ارزش سهم شخارک بر خالص ارزش دارایی های وصندوق می افزاید.

تحولات شخارک فعالان بازار را به این باور رسانده که پتروشیمی فن آوران نیز با چنین وضعیتی روبروست به گونه ای که سود شفن امکان تعدیل دارد. نماد این شرکت برای برگزاری مجمع عمومی عادی پایان این هفته متوقف می شود و احتمال اعمال تعدیل عایدی برای این سهم نیز وجود دارد. این دو شرکت در حالی امکان رشد ارزش خالص دارایی های وصندوق را فراهم می آورند که این شرکت سرمایه گذاری با افتتاح طرح های پتروشیمی زیر مجموعه اش مواجه است و از این حیث موقعیت بسیار مناسبی در سال های پیش رو دارد.

زامیاد


در حالی که نماد زامیاد همچون دیگر شرکتهای خودرویی پس از برگزاری مجمع و تقسیم سود با نرخ های نزدیک به تعادلی بازگشایی شده بود و با روی گردانی سهامداران وضعیت مناسب معاملاتی نیز نداشت، امروز اقبال به این نماد بازگشت و شاهد تشکیل صف خرید نیز بودیم. 3/4 میلیون سهم بر این نماد معامله شد و بیش از 3 میلیون سهم دیگر نیز در صف تقاضا باقی ماندند. نکته قابل لحاظ دیگر در نماد زامیاد، نرخ حمایتی بازار گردان سهم بود که تقاضای خرید خود را امروز در نرخ 1192 ریال وارد کرده بود. اما بازار همان گونه که آورده شد، تمایل به معامله در نرخ های بالاتر داشت.

از مزایای این سهم می توان به این نکته اشاره کرد که شرکت سایت دوم تولیدی خود را در شهرستان کاشان در سال آینده به بهره برداری خواهد رساند و با افزایش تولید از این محل روبروست. ضمن آن که زامیاد در سال جاری تولید مدل انژکتوری وانت نیسان را رشد چند برابری خواهد داد تا جایگزین نوع کاربراتوری شود. فروش نوع انژکتوری 2 درصد حاشیه سود بیشتر نسبت به نوع کاربراتوری دارد. این حاشیه سود بیشتر برای شرکتهای خودرویی که زیر فشار رشد شدید هزینه ها و تثبیت نرخ های فروش قرار دارند، بسیار حائز اهمیت است.

نکته دیگری که می توان در مورد این شرکت اشاره کرد مربوط به پیش بینی بالای هزینه ها در بودجه سال جاری است که این سیاست را به مانند دیگر شرکتهای گروه سایپا اعمال کرده است. این در حالی است که به هر دلیل اگر تنها یک درصد نیز هزینه ها کمتر از این پیش بینی محقق شود، حاشیه سود با رشد چند درصدی روبرو می شود که این از مزایای این شرکت است. یادآوری می شود که این اتفاق در سال گذشته رخ داده و شرکت را منتفع کرده بود.

نسبت P/E زامیاد با نرخ فعلی کمتر از 2 است که امکان تعدیل این P/E وجود دارد اما بعید است که این اتفاق در مقطع فعلی بیافتد. ویژگی های بنیادی سهم و نسبت P/E کمک می کند که سهم با بازدهی مناسبی با دیدگاه بلندمدت مواجه باشد.

داروسازی کوثر

نماد داروسازی کوثر در شرایطی امروز باز شد که قیمت بیشتر در حوالی نرخ تعادلی بود. قیمت بسته شدن 4831 ریالی سهم، نسبت P/E برابر 2/4 را رقم می زند که برای گروه دارو بسیار پایین است. P/E متوسط این گروه حوالی 6 است. این در حالی است که دکوثر با تقسیم سود کمتر از 50 درصدی، سود انباشته مناسبی را در حسابهای خود ایجاد می کند که احتمال افزایش سرمایه از محل این سود را تقویت می کند. بنابراین افزایش اقبال بازار به این سهم که موجب معامله 318 هزار سهم شد، را می توان ناشی از این دلایل دانست. البته به این نکته نیز باید توجه داشت که موکول شدن ارائه مجوز افزایش قیمت دارو به نیمه دوم سال، جو رکود را بر گروه دارو حاکم کرده که می تواند پارامتری منفی برای رشد دکوثر در مقطع کنونی باشد.

__________________

87/4/16::: 7:37 ع
نظر()