سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را گرامی بدارد، او را به دوستیِ خود مشغول می سازد . [.امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :13
کل بازدید :552962
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/14
8:25 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
گروه فولاد


با توجه به آن که دو شرکت فولادی خراسان و خوزستان با صف خرید مواجه هستند و بازدهی بیش از 50 درصد را تنها ظرف یک ماه اخیر برای سهامداران خود داشته اند، گمانه زنی هایی مبنی بر تخمین وضعیت دو سهم در آینده نزدیک صورت می گیرد. تفاوت این دو با فولاد مبارکه آن است که یک مرحله از تعدیل مثبت عایدی سال 87 را اعلام کرده اند که بازتابی از رشد قابل توجه محصولات فولادی را نشان داده اما فولاد مبارکه هنوز دست به این تعدیل نزده و متقاضیان بی شماری دارد.


بنابراین به جز آن دسته از سهامدارانی که به هر دلیل نقدینگی نیاز دارند و یا به صورت سنتی، مایل به حضور در مجمع نیستند، تمامی سهامداران با فولاد به مجمع می روند. این در حالی است که چنین وضعیتی برای فخوز و فخاس مصداق ندارد. سهامداران این دو شرکت از عایدی مناسبی تاکنون برخوردار شده اند و برای فروش آمادگی بیشتری دارند.


با توجه به این که مجمع فخاس در 13 تیر و فخوز در 9 تیر ( به احتمال زیاد) برگزار خواهد شد، بسیاری در حال بررسی اوضاع برای حضور یا عدم حضور در مجمع هستند. به نظر می رسد با نزدیک شدن به مجمع این دو شرکت، شاهد عرضه های بیشتری باشیم اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که سهامداران عمده که در عرضه های بلوکی این دو شکست خورده یا خواهند خورد و یا حتی برندگان، برای جمع آوری سهام بیشتر از بازار، ممکن است با تقاضای خود کماکان روند این دو سهم را بدون تزلزل و با صف خرید تثبیت کنند.


لازم به ذکر است که دو شرکت فولادی خراسان و خوزستان از نظر بنیادی ارزنده هستند و بررسی ها حاکی از ادامه رشد قیمتشان در یک بعد میان مدت می کند. فردا مقایسه ای تحلیلی از تفاوت قیمت بازار محصولات و آخرین نرخ های پیش بینی شده این سه شرکت در همین بخش و به صورت گزارشی جداگانه ارائه خواهیم کرد که توجه شما را به خواندن آن جلب می کنیم.


موتورسازان تراکتور


نماد موتورسازان تراکتور پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و اعمال افزایش سرمایه 35 درصدی باز شد. البته این نماد دو روز پیش هم بازگشایی شده بود که به علت معامله کم و کشف قیمت نامناسب، آن معاملات ابطال شده بود. در معاملات امروز تعداد 71 هزار سهم حد فاصل 1300 ریال تا 1550 ریال معامله شد و در پایان بازار قیمت پایانی آن 1346 ریال محاسبه شد. سهم در حالی با P/e برابر 2/2 به استقبال معاملات فردا رفت که کمتر چنین نسبت قیمت به درآمدی را به خود دیده است. بنابراین احتمال می رود در معاملات فردا شاهد صف خرید سهم خواهیم بود. بررسی روند عرضه و تقاضای سهم این مسئله را بیشتر نمایان می کند. البته باید توجه داشت که روند حرکتی سهم بسیار وابسته به سهم تراکتورسازی است.

شایان ذکر است بر اساس اعلام شرکت، افزایش سرمایه تا زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور توصویب صورت های مالی سال 1386 به ثبت نخواهد رسید و خریداران حق تقدم ، در مجمع عایدی از این بابت نخواهند داشت ، در آمد خالص محقق شده 12 ماهه حسابرسی نشده سال 86 معادل 604 ریال است.


آلومینیوم ایران


آلومینیوم ایران پس از مدتها با صف خرید اندک 66 هزار سهمی در معاملات امروز روبرو شد. وضعیت بنیادی این شرکت همانند دیگر شرکتهای گروه معادن، بیشتر متاثر از نرخ های فروش است که با نوسانات قابل توجه همیشگی همراه است. قیمتهای جهانی آلومینیوم در حالی بین 2800 تا 2900 دلار در نوسان است که کماکان بسیاری از کارشناسان، رشد قیمت این فلز تا 3500 دلار را دور از ذهن نمی دانند. هرچند فایرا با پیش بینی های خوش بینانه خود در مورد نرخ های فروش، تا حدی از جذابیت خرید سهم می کاهد. شرکت در سال گذشته تخمین زده بود هر تن محصول را معادل 2808 دلار بفروشد که قیمتها در اکثر مواقع پایین تر از 2500 دلار بود و امسال نیز از پیش بینی فروش 3000دلاری سخن گفته است. در معاملات امروز 5 هزار سهم در نرخ مثبت سه درصد 11632 ریال معامله شد که در نرخ یاد شده حدود 66 هزار سهم تقاضای خرید باقی مانده بود. نرخ پایانی معاملات آن 11307 ریال محاسبه شده است.


بانک پارسیان


به دنبال اعلام حفظ نرخ سود بانکی در ارقام 12 درصدی، بانک پارسیان در غیاب دو سهم بانکی کارآفرین و اقتصاد نوین با صف خرید روبرو شده است. سهم به نرخ 200 تومانی رسیده و به نظر می رسد که سهامداران عمده که قصد کنترل روند سهم را دارند، با این شرایط مجبور به رضایت به صعود قیمتی سهم هستند. در معاملات امروزحدود 600 هزار سهم در نرخ 2004 ریال عرضه شد و در این نرخ 3/2 میلیون سهم تقاضا در پایان معاملات وجود داشت. نرخ پایانی امروز 1960 ریال محاسبه شد.


سرمایه گذاری غدیر :

با توجه به این که در حال حاضر ارزش روز دارایی های این شرکت نسبت به ارزش بازار شرکت بالاتر می باشد ( حدود 3500 ریال ) پیش بینی می گردد سهم در مرحله اول تا محدوده قیمتی 2300 ریال رشد نماید .


سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی:

با توجه به رشد زیرمجموعه های این شرکت در بخش پتروشیمی ( فناوران و خارک ) که منجر به رشد ارزش این شرکت شده ( NVA ) پیش بینی می گردد سهام این شرکت در مرحله اول تا محدوده قیمتی 2280 ریال رشد نماید .


سرمایه گذاری معادن و فلزات :

با تحقیقات انجام شده مشخص شد که شرکت فولاد مبارکه قصد جمع آوری سهام مذکور را تا محدوده قیمتی 8500 ریال از بازار دارد . لازم بذکر است که تاکنون موفق به مالکیت 23 درصدی این شرکت شده است

* گزارشی از محدوده قیمتی متانول *
عمومی
??/?/?? (??:??)






طی هفته گذشته قیمت تک محموله های متانول در بازارهای مختلف جهانی سمت و سویی متفاوت از یکدیگر نشان داد.

در چین و کره قیمتها کاهش یافته در تایوان و جنوبشرقی آسیا افزایش یافت و در اروپا/ آمریکا و هند ثابت بود. در چین بواسطه شروع بکار مجدد چندین واحد متانول و همچنین توقف و کاهش تولید در چند واحد مصرف کننده این محصول از جمله فرمالدئید و دی ام ئی (بعلت عدم صرفه اقتصادی) قیمتها کاهش یافت. در این منطقه قیمت متانول وارداتی با 20 دلارهرتن کاهش به 520 تا 530 دلارهرتن سی اف آر رسید و قیمت فروش داخلی این محصول نیز با 250 یوان هرتن کاهش به 4500 تا 4650 یوان هرتن رسیده است.

در کره نیز قیمتها با 10 دلار 10 دلارهرتن کاهش به 520 تا 540 دلارهرتن سی اف آر رسید. در تایوان قیمت متانول با 10 دلارهرتن افزایش به 470 تا 490 دلارهرتن سی اف آر رسیده است. در جنوبشرقی آسیا قیمتها 30 دلارهرتن افزایش یافته و به 450 تا 470 دلارهرتن سی اف آر رسید. در هند قیمت متانول ثابت و برابر 430 تا 440 دلارهرتن سی اف آر است.

در اروپا و آمریکا قیمتها تقریبا ثابت و به ترتیب برابر 440 و 449 تا 455 دلارهرتن فوب است.

باتوجه به تداوم روند کاهشی قیمت این محصول در بازار چین بعنوان عمده واردکننده این محصول در آسیا و (کاهش حجم واردات از سوی این بازار (و به تبع آن کاهش حجم محموله هایی که توسط تجار سایر کشورهایی آسیایی از خاورمیانه خریداری شده و مجددا به چین صادر میشود انتظار میرود روند نزولی قیمتها در سایر بازارهای آسیایی در هفته های آتی تسریع شود.



شرکت مخابرات ایران :

با توجه به صورتهای مالی شرکت ، کارشناسان بر این عقیده اند که سهام این شرکت در محدوده قیمتی 1500 ریال در بازار بورس عرضه می شود.



خبری از مجمع ملی مس :

با توجه به اخبار موجود ، این شرکت قصد تقسیم سود به میزان هر سهم 1200 ریال را در مجمع سالیانه خود دارد.

تاریخ برگزاری مجمع سالیانه شرکت در هفته دوم تیرماه می باشد



نورد قطعات فولادی :

طبق اخبار موجود با بررسی های بعمل آمده بر روی نرخ فروش محصولات شرکت و وضعیت تولید این شرکت در گزارش 3 ماهه خود با تعدیل عایدی تا محدوده 830 ریال مواجه می باشد .


رشد ناگهانی قیمت های جهانی مس
عمومی
??/?/?? (??:??)





قیمت های جهانی مس دیروز تا مرز 8250دلار رشد کرده که موجب اقبال معامله گران به نماد "فملی"گردیده است.


گزارشی از محدوده قیمتی گوگرد *
عمومی
??/?/?? (??:??)






در حال حاضر پیش بینی قیمت نسبتا" مشخصی برای گوگرد متصور نمی باشد. ظاهرا" تولیدکنندگان گوگرد نظیر عربستان سعودی در مذاکرات خود در فروشهای قراردادی موضع سرسختانه تری در پیش گرفته اند.

خبرهایی مبنی بر درخواستهای 1000 دلار هر تن CFR شمال افریقا نیز از سوی فروشندگان گوگرد به گوش می رسد اما بایست منتظر ماند تا نتیجه نهایی مشخص گردد. محموله ای از کانادا در راه چین می باشد، اما فعالیت برای خرید در چین ناچیز است. در هندوستان ، تولیدکننده مهم کودهای شیمیایی یعنی GSFC می گوید سه پیشنهاد فروش گوگرد را که کمترین آنها 867 دلار هر تن CFR بوده است دریافت نموده اما هنوز تصمیم نهایی به خرید نگرفته است. آخرین قیمت خرید این شرکت 822 دلار هر تن CFR بوده است. انتظار می رود تا 15 ژوئن تولید کننده مهم گوگرد در هندوستان یعنی شرکت Reliance قیمت این ماه خود را اعلام نماید.

قرار است پالایشگاه جدیدی را شرکت Reliance در اوایل دسامبر امسال به ظرفیت 1.24 میلیون بشکه در روز راه اندازی نماید که بطور قطع مجموع ظرفیت تولید گوگرد این شرکت را بطور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. با توجه به شرایط اخیر می توان انتظار داشت در صورت انجام توافقی در هفته آینده قیمت گوگرد نسبت به آخرین قیمتها تا حدودی افزایش یابد.
--------------------
ازدواج فرزندان آدم چگونه بوده است؟