سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به دوستی آن که به عهد خود وفا نمی کند، اعتماد مکن . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :20
بازدید دیروز :13
کل بازدید :552967
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/14
8:54 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

پیش بینی ومعادن
عنوان خبر:

همان طور که دیروز عنوان کردیم، نماد سرمایه گذاری معادن و فلزات در صورتی که امروز از سطح 770 تومان عبور کند، سقف سال گذشته را پشت سر گذاشته و به سوی اهداف جدید قیمتی خواهد رفت. میزان معاملات سهم تا این لحظه آن قدر پرحجم نبوده که بتوان با قاطعیت از گذر از این سطح اطمینان یافت اما به نظر می رسد با توجه به اقبال به شرکتهای چادرملو، گل گهر و فولاد خراسان و افزایش قیمت آن ها که رشد ارزش خالص دارایی های ومعادن را به دنبال دارد، این سهم طی روزهای آینده به سوی اهداف تازه قیمتی حرکت کند

-----------------------------------------

بازگشایی ولساپا
عنوان خبر:

نماد رایان سایپا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بازگشایی شد. هم اکنون سهم با بیش از 26 درصد کاهش، در نرخ 1800 ریال معامله می شود. شرکت در مجمع، 800 ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد در حالی که 862 ریال عایدی در سال 86 داشته است.

---------------------------------------

بازگشایی شپترو
عنوان خبر:

نماد پتروشیمی آبادان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بازگشایی شد. اولین معامله در قیمت 710 تومان و با رشد 5/3 درصدی انجام شده اما فروشندگان در قیمتهای فراتر از 750 تومان حاضر به عرضه هستند. این در حالی است که شرکت در مجمع، 875 ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد. سود واقعی سال 87 برابر 1045 ریال بوده است.

سود سال 87 شرکت، 1250 ریال عنوان شده که P/e با این رقم 6/5 است. این در حالی است که پتروشیمی آبادان به دلیل پروژه های متعددش که سال هاست با تاخیر اجرایی همراهند اما تولید را با افزایش زیادی روبرو می کنند، با P/e بالای 10 نیز معامله می شده و همواره سطح نسبت قیمت به درآمد بیش از گروه پتروشیمی داشته است. شرکت در سال جاری پروژه جدید Pvc را به بهره برداری می رساند و وعده داده دیگر پروژه ها را در سال آینده وارد مدار تولید کند. در صورت افتتاح این طرح ها، شرکت توان رشد قیمتی را در سال جاری خواهد داشت.

------------------------------------------

وضعیت خزامیا
عنوان خبر:

نماد زامیاد در حالی در درصدهای منفی معامله می شود که این شرکت در تاریخ 29 خرداد مجمع عمومی عادی سالیانه را برگزار خواهد کرد. شرکت در سال مالی 86 معادل 720 ریال سود به ازای هر سهم پوشش داده و پیش از این نیز اعلام کرده قصد تقسیم 100 درصد سود را البته پس از کسر تعدیلات سنواتی و کسورات قانونی دارد. این امکان نیز وجود دارد که به سبب نیاز پروژه کاشان شرکت به نقدینگی، درصد تقسیم سود در مجمع کاهش یابد.

سود سال 87 زامیاد به ازای هر سهم، 685 ریال اعلام شده است. بنابراین اگر نماد زامیاد هم مانند پارس خودرو پس از برگزاری مجمع، با کاهش قیمتی معادل تقسیم سود بازگشایی شود، با قیمتهایی بین 100 تا 110 تومان به معاملات گام خواهد گذاشت که با سود سال 87، P/e برابر 6/1 خواهد داشت. این P/e برای سهمی که با تغییر ترکیب تولید به سوی وانت های انژکتوری توان افزایش حاشیه سود را دارد و با هر یک درصد رشد حاشیه سود، بیش از 10 درصد رشد سود خواهد داشت، به واقع شگفت انگیز خواهد بود.

------------------------------------------

صف وصندوق
عنوان خبر:

نماد صندوق بازنشستگی کشوری به دنبال استقبال از دو سهم پتروشیمی خارک و فن آوران با صف خرید روبرو شده است.  این شرکت به طور معمول در روزهای اواخر تابستان و اوایل پاییز به سبب توجه بازار به سهام پتروشیمی مورد توجه قرار می گیرد و با رشد نرخ مواجه می شود. وصندوق به جز این دو شرکت پتروشیمی، سرمایه گذاری های ارزنده ای در شرکتهای در آستانه بهره برداری پتروشیمی انجام داده که به ظرفیت رسیدن آنها، خالص ارزش دارایی های سهم را به طرز قابل ملاحظه ای رشد خواهد داد.

------------------------------------------------