سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه مجادله اش فراوان شود، از اشتباه ایمن نماند . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :33
بازدید دیروز :18
کل بازدید :553444
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/28
8:30 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
تحلیل بنیادی

فولاد خوزستان
روز یکشنبه نماد فولاد خوزستان متوقف شد و در معاملات دیروز بازگشایی شد. بازگشایی «فخوز» بدون حتی یک روز معطلی باعث خواهد شد بسیاری از سهام داران این سهم سردرگم شوند. اما این بهترین فرصت برای خرید و یا اقدام جدید در گروه فولاد است.
نماد این شرکت برای تعدیل سود سال 86 متوقف شد که با اعلام تعدیل18 درصد، پیش بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی 86 به 946 ریال رساند که بسیار خیره کننده است.، دلایل افزایش سود از سوی شرکت اعلام نشده است اما واضح است که کاهش هزینه ها و افزایش بهای محصولات مهم ترین عامل رشد سود فولاد خوزستان است. این شرکت سود سال 87 خود را مبلغ 930 ریال اعلام کرده است.
-
نکاتی در مورد پیش بینی درآمد هر سهم
رشد فروش، کاهش هزینه ها و بهای تمام شده و همچنین کاهش مالیات از عوامل موثر بر افزایش سود شرکت بوده است. رشد فروش بیلت در سه ماهه پایانی دلیل عمده افزایش فروش شرکت و تعدیل آن بوده است.
شرکت سیاست تقسیم سود خود را 70 درصد اعلام داشته است.
-
نکاتی در مورد پیش بینی درآمد هر سهم
فروش شرکت در سال 87 نسبت به سال گذشته حدود 44 درصد رشد داشته است. اما بهای تمام شده شرکت با رشد 58 درصد مواجه بوده است. با تمامی این توصیفات سود پس از کسر مالیات شرکت رشد 17 درصد را نشان می دهد. افزایش فروش شرکت ناشی از افزایش تولید در بلوم و بیلت است که با توجه به طرح توسعه شرکت به دست می آید. شرکت برای سال 87 بهای تمام شده خود را بسیار بالا برده است که ناشی از رشد بهای سنگ آهن و قراضه است. شرکت سیاست تقسیم سود خود را مانند سال 86 معادل 70 درصد اعلام کرده است.
-
طرح و توسعه
نزدیک ترین طرح و توسعه شرکت، طرح افزایش تولید از 4/2 به 2/3 میلیون تن (معادل 35 درصد) است. در آخرین اطلاعات به دست آمده پیشرفت کار 41 درصد بوده است. تاریخ بهره برداری سال 1388 است. پروژه زمزم 2 معادل 99 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در سال جاری به بهره برداری می رسد.
-
احتمال افزایش سرمایه
احتمال افزایش سرمایه 50 درصد از سوی شرکت وجود دارد که در مجمع سال 87 بررسی خواهد شد.
-
جو عمومی گروه فولاد
قیمت گذاری دولتی و توقف فروش این شرکت ها در بورس فلزات بر روند گروه های فولادی تاثیر گذار بوده است. پیش بینی می شود با برطرف شدن این موضوع «فخوز» یکی از بهترین گزینه ها برای رشد است.
-
خرید و فروش با چه قیمتی
فروشندگان: نگهداری این سهم گزینه مناسب تری تلقی می شود تا فروش آن و البته باید خاطر نشان ساخت که این امر برای سهام داران میان مدت مهم است. کوتاه مدت ها باید سعی کنند تا سهم خود را به بالاترین قیمت ممکن بفروشند. به سهام داران توصیه می شود در صورتی که دید میان مدت به این سهم دارند آن را تا قبل از مجمع و یا حتی حضور در مجمع نگه دارند. اما در صورتی که قصد فروش سهم را دارند پیشنهاد می شود قیمت فروش خود را به بالای 300ر6 ریال افزایش دهند. 300ر6 ریال کف فروش این سهم محسوب می شودو فروش به قیمت های پایین تر چندان منطقی نیست. باز هم توصیه می شود در فروش سهم عجله نکنند.
-
خرید با چه قیمتی

خریداران: خرید این سهم باتوجه به حجم مبنای کم و احتمال رشد سریع بسیار مناسب به نظر می رسد. سهام داران کوتاه مدت می توانند به راحتی از نوسان قیمت سهم استفاده کنند. با توجه به در پیش بودن مجمع و پیش بینی سود سال 87 شرکت (930 ریال) به خریداران کوتاه مدت توصیه می شود سهم را در محدوده قیمتی 900ر5 تا 700ر5 خریداری کنند. نزدیکی به قیمت های 700ر5 ریال می تواند حاشیه سود آن ها را افزایش دهد.خریداران میان مدت نیز شرکت در مجمع و افزایش سرمایه احتمالی را در نظر داشته باشند. این افراد می توانند روی خرید سهم 800ر5 تا 000ر6 ریال نیز برنامه ریزی داشته باشند. مطمئنا خرید در قیمت های پایین تر بهترین گزینه است.