سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا کس که بامدادى را دید و به شامگاهش نرسید ، و بسا کس که در آغاز شب بر او رشک بردند و در پایان آن نوحه کنانش گریستند و دریغ خوردند . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :30
بازدید دیروز :53
کل بازدید :553651
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/3/1
12:36 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
بررسی آخرین اطلاعیه فولاد خوزستان
فولاد خوزستان

??/?/?? (??:??)

بررسی آخرین اطلاعیه فولاد خوزستان:


شرکت در گزارش پیش بینی سال 87 خود با رشد تولید از لحاظ تناژ به مقدار 11 درصد مواجه بوده است. برای سال 87 شرکت فولاد خوزستان مقدار تولید خود را به 2،400،000 تن رسانده است که با در نظر گرفتن افزایش قیمت های جهانی شرکت رقم فروش 1627 میلیارد تومانی را در پیش بینی خود لحاظ نموده است.



رشد درآمد فروش شرکت نسبت به سال قبل با 44 درصد رشد مواجه بوده که بیشتر آن ناشی از افزایش شدید قیمت های جهانی فولاد می باشد. با توجه به اینکه شرکت سنگ آهن مصرفی خود را نسبت به 65 درصد خرید داخلی و 35 درصد خرید خارجی انجام می دهد، لذا در قسمت بهای تمام شده کالای فروش رفته با رشد 7 درصدی مواجه هستیم.



شرکت در قسمت خرید خارجی سنگ آهن مجبور به خرید بدون دریافت یارانه و با قیمت های روز جهانی می باشد که بالا رفتن فیمت های جهانی تاثیر بسزایی در بهای تمام شده شرکت داشته است.



با توجه به راه اندازی پروژه زمزم 2 در سال جاری، پیش بینی می گردد شرکت به پیش بینی تولید خود برسد. همچنین شرکت طرح افزایش ظرفیت فولادسازی خود را در سال 1388 به بهره برداری می رساند که منجر به رشد تولید تا سطح 3،200،000 خواهد شد.



شرکت در قسمت هزینه های مالی با رشد قابل توجهی مواجه نبوده و کماکان شرایط سال قبل را سپری می کند. با توجه به متوسط P/e صنعت و شرکت، می توان انتظار حداقل بازگشایی در محدوده 5،400 ریال را برای سهم در مقطع زمانی فعلی داشت.



پیش بینی ها حکایت از رشد قیمتی سهم در میان مدت تا محدوده 6،500 ریال را دارد.

شرکت اعلام نموده که در مجمع عادی سالیانه که احتمالا در یک ماه برگزار می شود، قصد تقسیم سود 50 درصدی را دارد. لازم به ذکر است در بازار شنیده می شود فولاد خوزستان با افزایش سرمایه 40 درصدی از محل آورده تا پایان سال جاری نیز روبه روست.
__________________