سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مایه بیم (از خدا)، دانش است . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :32
بازدید دیروز :18
کل بازدید :553443
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/28
7:55 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
تحلیل کامل تکنیکی شرکت فولاد مبارکه اصفهان تحلیل تکنیکی


??/?/? (??:??)







تحلیل کامل تکنیکی شرکت فولاد مبارکه اصفهان



در شکل زیر نمودار قیمت این سهم از بدو ورود به بازار بورس تا کنون نشان داده شده است. در رفتار گذشته قیمت این سهم سه مرحله عمده و متمایز قابل تشخیص می باشد . قیمت در آغاز یک دوران افزایشی را در پیش گرفته که تا اوایل آبان ماه سال گذشته ( نقطه A ) و تا تشکیل دادن سقف قیمتی در 3976 ریال ادامه یافته است . در عرض حدود یک ماه قیمت یک افت سریع و ریزش تا سطح 3163 ریال را تجربه نموده است . پس از این ریزش قیمت که به عنوان حرکت تصحیحی بازار می توان آن را در نظر گرفت، قیمت از اوایل آذرماه سال گذشته ( نقطه B ) یک روند خنثی را در پیش گرفته است. این روند خنثی قیمت تا حال حاضر نیز ادامه یافته است و قیمت در یک کانال خنثی بین سطوح 3163 و 3474 ریال در حال حرکت می باشد.





بدین ترتیب می توان چنین نتیجه گرفت که قیمت پس از یک موج افزایشی اولیه پر قدرت که در عرض تقریبا 8 ماه بیش از 110 درصد رشد قیمتی را به همراه داشته است، یک موج ثانویه سریع و کاهشی را تجربه نموده است. بنظر می رسد معامله گران پس از این موج تصحیحی کاهشی، بر سر معامله این سهم در قیمت هایی در نزدیکی محدوده 3163 ریال به توافق رسیده و بدین ترتیب بازار در این محدوده قیمتی در حال تثبیت قیمت این سهم باشد.

می توان مشاهده نمود در سطح 3163 ریال برای قیمت یک سطح حمایت قوی تشکیل شده است، بطوریکه قیمت هر بار در نزدیکی این سطح با حمایت خریداران مواجه شده و افزایش هایی جزئی را تجربه نموده است.





در نمودار بالا سطوح بادبزن فیبوناتچی برای نمودار قیمت این سهم ترسیم شد اند. ریزش قیمت در اوایل آبان ماه سال گذشته منجر به نفوذ قیمت در لبه بالایی بادبزن آن شده است . در پیش گرفتن یک دوران خنثی در ادامه توسط قیمت، نزول قیمت به زیر سطوح بعدی بادبزن را سبب شده است تا بدانجا که در اواخر بهمن ماه سال گذشته ( نقطه A ) قیمت لبه پائینی بادبزن خود را نیز شکسته و به زیر آن سوق یافته است. از این مطالب و نزول قیمت به زیر لبه پائینی بادبزن فیبوناتچی آن می توان نتیجه گرفت که روند افزایشی اولیه قیمت اتمام یافته و جهت افزایشی اولیه حرکت قیمت این سهم تغییر یافته است.

این نتیجه با آنچه پیشتر درباره قرار گرفتن قیمت در یک دوران خنثی تثبیتی و حرکت در کانال بین سطوح 3163 و 3474 ریال گفته شد ، سازگاری دارد . در نمودار زیر سطوح حمایت و مقاومت این سهم ترسیم شده اند.





مقادیر این سطوح حمایت و مقاومت به قرار زیر می باشند :



3976
3474
3163
2912
2661
2351
1840




شاخص Rsi پس از آغاز ریزش قیمت از سطح 3976 ریال در اوایل آبان ماه سال گذشته از محدوده خرید های افراطی خارج گشته و تا آستانه ورود به محدوده فروش های افراطی کاهش یافته است . شاخص Rsi پس از خروج از محدوده خرید های افراطی و کاهش یافتن تا مقادیری کمتر از مقدار 70 ، تا حال حاضر قادر نبوده بار دیگر به محدوده خرید های افراطی بازگشته و از شکل گیری یک پتانسیل افزایشی جدید در قیمت خبر داده و علامت خرید صادر نماید.

از سوی دیگر در همین بازه زمانی شاخص فوق در برابر گذر از مرز 30 و وارد شدن به محدوده فروش های افراطی و در نتیجه صدور علامت فروش مقاومت کرده است . در نتیجه شاخص Rsi در شش ماه گذشته و پس از ورود قیمت به کانال خنثی بین سطوح 3163 و 3474 ریال که حرکت قیمت در این کانال خنثی کماکان ادامه دارد ، همواره بین مرز 30 و 70 در نوسان بوده است.

بدین ترتیب این شاخص معتبر از فقدان وجود هرگونه فشار فروشندگی و یا خریداری بر روی این سهم در ماه های گذشته خبر می دهد که روند خنثی اخیر قیمت نیز این تفسیر از شاخص Rsi را تائید می نماید . در حال حاضر نیز شاخص فوق همچنان در وضعیت خنثی قرار داشته و علامت و یا اخطاری از آن مبنی بر تمایل قیمت برای تغییر جهت حرکت خود دریافت نمی شود.



نتیجه گیری



ملاحظه گردید قیمت این سهم در سال گذشته در آغاز ورود خود به بازار بورس دوران پر رونقی را پشت سر گذاشته است . شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته به عنوان یکی از شرکتهای عمده مشمول اصل 44 تحت تاثیر جو مثبت موجود در بازار نسبت به این دست شرکتها مورد استقبال و خرید معامله گران بازار قرار گرفت . از سوی دیگر در بعد اقتصاد جهانی در سال گذشته بازار جهانی فلزات با پشت سر گذاشتن یک دوره پر رونق تاثیر مثبت قابل توجهی را بر بازار سهام کشورمان گذاشت و عمده تمرکز معامله گران بازار نیز بر سهامی همچون فولاد مبارکه و ملی صنایع مس قرار داشت .

بعد از ریزش های موقت و نسبتا جزئی قیمت ، شاهد قرار گرفتن قیمت در یک کانال خنثی بین سطوح 3163 و 3474 ریال بوده ایم که حرکت قیمت در این کانال خنثی تا حال حاضر همچنان ادامه دارد . خروج قیمت از این کانال خنثی و در پیش گرفتن هر گ.نه موج افزایشی جدیدی، منوط به شکل گیری انتظارات جدید بالا نسبت به این سهم در بین معامله گران بازار و در نتیجه آن شکسته شدن سطح مقاومت 3474 ریال می باشد.

بنظر می رسد قیمت این سهم پس از رشد قابل توجهی که در سال گذشته تحت عوامل اشاره شده در فوق داشته است، اکنون در قیمت های تصحیح شده در حال تثبیت خود می باشد .

در شرایط فعلی از یک سو به دلیل در پیش بودن تعدیلات Eps یا احتمال تقسیم سود نقدی مناسب در مجامع آتی می توان تغییر در قیمت‌ ها و افزایش آن ها را انتظار داشت ، اما از سوی دیگر با توجه به جو کلی بازار و همچنین فشار عرضه‌کنندگان اکثر نمادهای عمده نظیر فولاد مبارکه در حال تجربه روند کاهشی می باشد. اما همانطور که اشاره شد در سطح 3163 ریال یک سطح حمایت قوی برای قیمت تشکیل گردیده است و نفوذ قیمت در این سطح حمایت چندان انتظار نمی رود.

تا زمان شکل گرفتن هرگونه انتظارات جدید نسبت به این سهم در بازار ، ادامه یک روند خنثی محتمل ترین سناریو برای رفتار قیمت این سهم در بازه زمانی میان مدت آینده بنظر می رسد . کانال قیمتی بین سطوح 3163 و 3474 ریال را می توان به عنوان محدوده حرکت خنثی قیمت در نظر گرفت.
مبارکه و توانایی تعدیل مثبت
عمومی
??/?/? (??:??)






شرکت فولاد مبارکه قیمت فروش محصولات مختلف خود را در بودجه 87 به صورت زیر پیش بینی نموده است :

قیمت فروش محصولات گرم در محدوده 6950 ریال

قیمت فروش محصولات سرد در محدوده 7400 ریال

قیمت فروش محصولات پوشش دار در محدوده 9020 ریال



در حال حاضر در بورس فلزات محصول گرم خود را 8960 در محدوده ریال ، محصول سرد خود را در محدوده 9300 ریال ومحصولات پوشش دار شرکت در محدوده بالاتر از 1100ریال در حال معامله و فروش می باشد .

خرید سهام گروه فولادی به خصوص خراسان و مبارکه مطابق با توصیه های قبلی ودر محدوده درصد های تخصیصی پیشنهادی ، مورد توصیه کارشناسان ایران تحلیل است .
__________________