سفارش تبلیغ
صبا ویژن
استمرار غفلت، بینایی را کور می کند . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :19
بازدید دیروز :53
کل بازدید :553640
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/3/1
7:54 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

بازار روز گذشته روندی مثبت، آرام و متعادل را طی کرد و با افزایش 599/10 واحدی شاخص خود را تا 10092بالا کشید و حجم معاملاتی قریب به 10 میلیارد تومان را تجربه کرد.
-
گروه سنگ آهن
در این گروه نماد شرکت های سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری توسعه معادن وفلزات، چادرملو و گل گهر 23 درصد از حجم معاملات را به خود اختصاص دادند و روند متعادل و مثبتی را طی کردند.
به نظر می رسد این روند مثبت در روزهای آتی نیز ادامه پیدا کند. قابل ذکر است که سهام های این گروه در حال انجام معاملات اصلاحی خود برای شروع رشد بلندمدت و پایدار خود هستند.
-
½گروه فولاد
در این گروه صف فولاد خوزستان به میزان پنج میلیون برگ این سهم را به عنوان سهمی با بیشترین صف خرید معرفی کرده است حجم معاملات در این گروه حدود 9 درصد از حجم معاملات بازار در روز گذشته بوده است.
جو متعادل و بدون تنش در این گروه تعادلی نسبی را در این گروه به وجود آورده است. افزایش قیمت های جهانی رشد را در این گروه محتمل تر کرده است.
-
گروه بانکی
در این گروه پیرو تصمیمات جدید دولت مبنی بر کاهش سود بانکی در عقود مبادله ای تا 10 درصد که در گروه های اقتصادی دولت در حال بحث و مذاکره است بانک پارسیان با عرضه ای در حدود 5/4 میلیون برگ سهم مواجه شد که به نظر می رسد با حمایت سهامدار عمده صف فروش این سهم جمع آوری شد و بدون صف فروش کار خود را به پایان رسانید. قابل ذکر است که این سهم با حمایت قوی در قیمت حدود 170 تومان مواجه است.
-
گروه دارویی
با توجه به نزدیکی به فصل مجامع و تحلیل های ارائه شده مبنی بر تعدیل سود در سهام های این گروه سهام های این گروه روز خوبی را پشت سر گذاشتند. به نظر می رسد روند پایدار و رو به رشدی را سهام های این گروه در ماه های آینده تجربه کنند.
-
شرکت ملی مس
نماد این شرکت با انجام معامله قریب به یک میلیون برگ سهم و رشدی اندک در روز گذشته کار خود را به پایان رسانید. این سهم در حال حاضر در دامنه ای تنگ در حال نوسان است و با رشد مکرر قیمت جهانی مس و تعدیل مثبت در این شرکت باید منتظر رشد قیمت در این شرکت باشیم.
معاملات انجام شده در بازار با توجه به تابعیت فصلی در بازار سهام به نظر مطلوب می رسد.
شروع نوسان های معنی دار و حجم های معامله صورت گرفته در بازار نسبت به سال های گذشته زودهنگام تر است و روزهای خوشی را برای سهام داران در نیم سال اول نوید می دهد

سهام کارگران فولاد آزاد می‌شود
گفته‌های بازار: در بازار دیروز شایع شده بود که کارگران فولاد مبارکه با پرداخت 145تومان به ازای هر سهم می‌توانند، رسما سهامدار فولاد مبارکه شده و سهام ترجیحی خود را آزاد کنند. کارگران فولاد، 5/3درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارند، اما به دلیل قسطی بودن شرایط واگذاری این میزان سهام آنها در وثیقه بوده و آزاد نیست.
شنیده‌های ما: به گفته منابع خبری موثق، کارگران فولاد می‌توانند با پرداخت نقدی سهام واگذار شده، سهام خود را آزاد کنند، اما به طور متوسط هر کارگر برای آزادسازی سهم خود از وثیقه نیاز به 12 تا 13میلیون تومان وجه نقد دارد. در ظاهر قیمت واگذاری سهام فولاد به کارگران برای هر سهم 180تومان بوده نه 140 تومان.
بهره‌برداری از طرح آنیلینگ «فجر»
گفته‌های بازار: معامله‌گران گروه فلزی شایعه کرد‌اند که طرح آنیلینگ شرکت فجر سپاهان قبل از برگزاری مجمع این شرکت به بهره‌برداری می‌رسد. افزون بر این گفته می‌شود، EPS سال 86 «فجر» به 270ریال رسیده که 50درصد آن در مجمع عمومی عادی سالانه تقسیم خواهد شد.
شنیده‌های ما: براساس اخبار رسیده طرح آنیلینگ شرکت به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و در صورت تامین مواداولیه، این شرکت موفق به تولید ورق‌های روغنی خواهد شد.
بنابر اطلاعات رسیده، مجمع شرکت در خردادماه برگزار و طی آن 50درصد سود در صورت تصویب مجمع تقسیم خواهد شد، ضمن این که EPS شرکت در سطح 270ریال افزایش نیافته است، اما احتمال افزایش چند ریالی EPS بعید نیست.
شایعه 155EPSتومانی برای «شاملا»
گفته‌های بازار:‌ در شرایطی که شرکت معدنی املاح ایران به زودی مجمع عمومی عادی سالانه برگزار می‌کند، در بازار شایعه شده که پیش‌بینی سود شرکت تا سطح 155تومان افزایش یافته است که قرار است 125تومان آن در مجمع تقسیم شود.
شنیده‌های ما: منابع خبری احتمال تعدیل مثبت EPS شرکت معدنی املاح را تایید می‌کنند، اما میزان این تعدیل مشخص نیست.
«کف» فقط 400تومان
گفته‌های بازار: برخی از معامله‌گران در تالار شیشه‌ای شایعه کرده‌اند که سرمایه‌گذاری ملی ایران بر سر فروش 16درصد از سهام داروگر با قیمت 400تومان با یک خریدار به توافق رسیده است. دیگر شایعه مطرح شده در بازار درباره «ونیکی» این است که این شرکت برنامه تعدیل نیرو داشته است
شنیده‌های ما: منابع خبری در این رابطه گزارش می‌دهند که شرکت «کف» روی قیمت 300 تا 350تومان خریدارانی دارد، اما نظر «ونیکی» فروش سهام کف به قیمت 400تومان است. این منابع تعدیل نیرو در «ونیکی» را مربوط به نیروهای خدماتی می‌دانند، اما ظاهرا مدیران «ونیکی» به جای این تعدیل نیروی اندک، بدنه کارشناسی شرکت را تقویت کرده و کارشناسان زبده‌ای را به شرکت آورده‌اند. </B>