سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] فرزند را بر پدر حقى است و پدر را بر فرزند حقى . حق پدر بر فرزند آن بود که فرزند در هر چیز ، جز نافرمانى خداى سبحان ، او را فرمان برد ، و حق فرزند بر پدر آن است که او را نام نیکو نهد و نیکش ادب آموزد و قرآنش تعلیم دهد . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :38
بازدید دیروز :18
کل بازدید :553449
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/28
11:7 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
فرمول قیمت گذاری خوراک پالایشگاه‌های نفت خام تعیین شد
خبرگزاری فارس: دولت به منظور تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع نفتی فرمول قیمت گذاری خوراک پالایشگاه‌های نفت خام را تعیین کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، با تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در امور نفت ، وزارت نفت مجاز شد از طریق شرکت‌های تابعه به منظور تشویق سرمایه گذاری بخش غیر دولتی نسبت به قیمت گذاری خوراک پالایشگاه‌های نفت خام اقدام نماید.
دولت با این تصمیم ، مهمترین مانع حضور بخش خصوصی در صنایع پایین دستی نفت (پالایشگاه و پتروشیمی)یعنی نامشخص بودن قیمت خوراک این صنایع (نفت خام،گاز طبیعی،میعانات گازی)برداشت.
با تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در امور نفت در جلسه مورخ 20/12/86 به استناداصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، به وزارت نفت اجازه دادند از طریق شرکت‌های تابعه به منظور تشویق سرمایه گذاری بخش غیر دولتی ( داخلی و خارجی ) نسبت به قیمت گذاری خوراک پالایشگاه‌های نفت خام ( میعانات گازی و نفت فوق سنگین ) که فاقد قیمت معین و بازار بین‌المللی است، براساس فرمول Price Conden sate =57% Na +17/2% Gas oil+22/5% ker،حداکثر به مدت ده سال اقدام نمایند.
همچنین وزارت نفت مجاز شد از طریق شرکت‌های تابعه در ضرایب فرمول یاد شده درمقاطع زمانی یک تا سه سال و در مذاکرات با طرف خارجی تجدید نظر نماید .
در همین راستا نمایندگان ویژه رئیس جمهور در امور نفت به وزارت نفت اجازه دادند از طریق شرکت‌های تابعه به منظور تشویق سرمایه گذاری بخش غیر دولتی اعم از داخلی و خارجی در احداث پالایشگاه‌های میعانات گازی در شهر‌های شیراز ، بندر عباس ، و جزیره قشم در قرارداد‌های فروش خوراک معادل سه در صد (3%) به قیمت فرمول مصوب خوراک پالایشگاه‌های یاد شده حداکثر به مدت ده سال تخفیف لحاظ کند.
این مصوبه در تاریخ 3/2/87 با امضای معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد .
__________________