سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، همنشین نیکویی برای ایمان است . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :25
بازدید دیروز :22
کل بازدید :552869
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/10
11:44 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
رتبه بندی 100 سهم برتر بورس - 15 اسفند 86

در استفاده از این جدول به موارد زیر دقت کنید:

1- پانزدهم هرماه، ایران تحلیل تمام شرکتهای تابلوی معاملات همان روز را مورد بررسی دقیق قرار می دهد.

2- رتبه نقد شوندگی سهام ، بر اساس فرمول ویژه ای قابلیت نقدشوندگی و گردش معاملات هر سهم را نشان می دهد. اعداد کوچکتر در این ستون نشان دهنده نقدشوندگی بیشتر سهم است.

3- ریسک سهم، ناپایداری بیشتر قیمتی یک سهم و نیز مشکلات احتمالی سرمایه گذاری بر روی سهام یک شرکت را نشان می دهد. این عدد به صورت نسبی از 1 تا 10 برای شرکتهای مختلف نسبت داده شده است. ریسک اعلام شده توسط کارشناسان ایران تحلیل پیش بینی شده است و اعداد کوچکتر نشانه ریسک کمتر سرمایه گذاری بر روی سهم است.

4- ارزیابی ایران تحلیل در ستون چهارم در 4 سطح C، B، A و D نسبت داده شده اند. این ارزیابی شامل مجموعه ای از پتانسیل های بنیادی، تکنیکی و شایعات و جو بازار پیرامون یک سهم با توجه به جمیع جهات و از جمله صنعت آن سهم صورت پذیرفته است.

5- سهام گروه A شامل شرکتهایی هستند که از نظر ایران تحلیل در موقعیت کنونی بورس در بهترین موقعیت برای رشد و بازدهی میان مدت قرار دارند.

6- گروه B شرکتهایی را شامل می شوند که علی رغم پتانسیلهای مناسب بنیادی در مقایسه با دیگر شرکتها از مقبولیت کمتری برخوردارند. سرمایه گذاری در این شرکتها با دیدگاه کمی بلند مدت تر و با بررسی بیشتر و در قیمتهای مناسب توصیه می شود.

7- گروه C شامل شرکتهایی هستند که اقبال بازار فعلا بر روی آن شرکتها یا صنایع مربوط به آنها وجود ندارد. رشد این شرکتها منوط به تغییر اساسی در وضعیت صنعت یا اقتصاد و دگرگونی در موقعیت بنیادی و یا مدیریتی شرکت می باشد. سرمایه گذاری در این شرکتها با ریسک بالایی همراه است و خرید آنها فعلا توصیه نمی شود، ضمن اینکه خروج از این سهام و سرمایه گذاری در رده های بالاتر می تواند مناسبتر باشد.

8- شرکتهای گروه D اصولا از اکثر جنبه ها ، ارزنده سرمایه گذاری با هیچ نوع دیدگاهی نیستند. این شرکتها عموما با مشکلات عدیده فروش و سودآوری، مشکلات مدیریتی، عدم اقبال بازار، صنایع کهنه و روبه زوال و نیز نقد شوندگی بسیار مشکل همراه هستند. فروش سهام این شرکتها در اولین فرصت ممکن بهترین و منطقی ترین تصمیم محسوب می شود.

9- در پایان نیز با توجه به وزن هریک از معیارهای درنظر گرفته شده ، امتیاز کل شرکت از 1 تا 1000 به صورت یکسان محاسبه و درج شده اند. دقت شود که بالاترین امتیاز نشان دهنده بهترین شرایط از نظر مجموع شرایط مورد بررسی است. ترتیب فهرست پایین نیز بر اساس امتیاز کل کسب شده توسط شرکت می باشد.

10- ایران تحلیل بنا دارد در آینده پیشنهادات جزئی تری در مورد موقعیت سرمایه گذاری بر روی هر یک از سهم ها با دیدگاههای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ارائه دهد. با این حال در شرایط کنونی و تا کسب نظرهای کاربران و تجربیات بیشتر، تنها به رتبه بندی نهایی انجام شده و حتی الامکان در رتبه های A و B اقدام نمایید.

11- سهام شناور معیار مناسبی برای تصمیم گیری در مورد مدت زمان باقی ماندن بر روی سهم است. سهام شناور نشان دهنده میزان سهامی از شرکت است که امکان خرید و فروش آن در بورس وجود دارد.

12- ایران تحلیل، این محصول را آغازی برای اجرای طرح بزرگ خود در رتبه بندی و اعتباردهی به شرکتهای بورسی به صورت مرتب و ماهیانه محسوب می کند. در این راه از نظرها، راهنماییها و انتقادهای سازنده تمامی کاربران استقبال می شود.

13- ایران تحلیل همچون گذشته در برابر هر نوع سرمایه گذاری کاربران سایت بر اساس پیشنهادات صورت گرفته، سلب مسئولیت می نماید
.
__________________