سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نیک بخت نشود آن که برادرانش شوربخت اند . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :26
بازدید دیروز :22
کل بازدید :552870
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/10
11:46 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
ارزش گذاری شرکت نوسازی و ساختمان تهران(بخش پایانی):

برآورد اررش خالص دارایی شرکت نوساری و ساختمان تهران:

برای تعیین ارز ش خالص دارایی (NAV) لازم است که ارزش افزوده ایجاد شده از پروژه های شرکت را بدست آوریم که برای این کار نیز باید ارزش فعلی و بهای تمام شده پروژه های شرکت را محاسبه کنیم. در جدول زیر ارزش فعلی آن بخش از پروژه های شرکت که به عنوان درآمد شناسایی نشده (فروش نرفته) است را بدست آورده و از بهای تمام شده آن بخش کم می کنیم. همانطور که در جدول زیر محاسبه شده است، ارزش فعلی و بهای تمام شده به ترتیب 1214420 میلیون ریال و 723738 میلیون ریال می باشد که تفاوت اینها، یعنی ارزش افزوده ناشی از پروژه های شرکت برابر 490681 میلیون ریال است. (لازم به ذکر است که ارزش فعلی پروژه ها بدلیل نامشخص بودن قیمت دقیق متراژ پروژه ها به صورت تخمینی می باشد.)





برای محاسبه ارزش خالص دارایی (NAV) شرکت باید جمع حقوق صاحبان سرمایه (سرمایه شرکت+سایر اندوخته ها +سود (زیان)انباشته ) را با ارزش روز پروژه جمع کرده و از آن بهای تمام شده پروژه را کسر کرد و مبلغ کل را بر تعداد کل سهام تقسیم کرد. همانطور که در جدول زیر نشان داده شده است ارزش خالص دارایی هر سهم شرکت نوسازی و ساختمان تهران حدود 3020 ریال می باشد. این در حالی است که ارزش فعلی هر سهم این شرکت 1813 ریال است. بنابراین ارزش خالص دارایی هر سهم این شرکت بیش از ارزش فعلی آن می باشد.





سود هر سهم پیش بینی شده سال جاری برابر مبلغ 362 ریال است. با در نظر گرفتن P/E مناسب 8.5 در آنصورت ارزش ذاتی هر سهم حدود 3077 ریال برآورد می شود که بیش از ارزش بازار آن می باشد.