سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، پایبندی به برادریِ دیرین را دوست می دارد . پس بر آن، مداومت کنید . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :15
کل بازدید :553348
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/26
4:47 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
شایعات

افزایش سرمایه 100% شبهران


در تحلیل این شایعه باید گفت که نفت بهران برنامه 100% افزایش سرمایه را در دستور کار خود قرار داده که سرمایه شرکت از 18 میلیارد به 36 میلیارد تومان خواهد رسید .
با توجه به اندوخته 234 میلیارد ریالی شرکت در حساب اندوخته طرح و توسعه، این افزایش سرمایه 100% از محل اندوخته خواهد بود که می تواند گزینه مناسبی برای سهامداران میان مدت و بلند مد ت باشد .


تعدیل مثبت پارس خودرو

بر طبق اخبار منتشر شده در رسانه ها، پارس خودرو موفق شده است تا باز هم رکورد شکنی کرده و تولید خودروی خود را افزایش دهد . از همین رو احتمال تعدیل مثبت شرکت وجود دارد . درتحلیل این شایعه باید گفت که متوسط تولید خودرو در شرکت پارس خودرو در 9 ماه ابتدای سال حدود 16 هزار دستگاه در ماه بوده است که این رقم در 2 ماه دی و بهمن به طور متوسط 20 هزار دستگاه در ماه بود . در صورتی که پارس خودرو با همین سرعت به پیش برود می تواند حدود 4000 هزار دستگاه بیشتر از بودجه 205 هزار دستگاه خود تولید کند .
مدیران شرکت بهبود برخی خطوط از جمله خطوط رنگ کارخانه را دلیل این رشد ناگهانی می دانند .
اما در مودر تعدیل مثبت این شرکت باید گفت که تنها در یک صورت این شرکت شاهد رشد 10% سود خواهد بود . پارس خودور در کنترل هزینه ها طی 9 ماهه ابتدای سال عملکرد مناسبی داشته . تنها در صورت حفظ این عملکرد برای 3 ماهه پایانی سال می توان به رشد سود هر سهم شرکت تا 560 ریال امیدوار بود .


سپاه و خرید صدرا

هفته های پایانی سال 86 بود که شایعه خرید صدرا توسط سپاه پاسداران در بازار شنیده شد . امابعد از مدت کوتاهی این خبر به شدت تکذیب شد . این روز ها باز هم این شایعه در بین فعالان بازار وجود دارد.

اما در تحلیل این اخبار و شایعات باید گفت که می توان دلیل اصلی این شایعات را احتمال خرید صدرا از سوی سپاه دانست .
قرارگاه خاتم الانبیا یکی از شرکت های فعال اقتصادی سپاه پاسداران است که دربسیاری از پروژه ها ، مناقصه ها و مزایده ها شرکت می کند و برنده می شود . حال این شرکت یکی از شرکت های مشمول تحریم قرار گرفته و شرایط تامین مالی برای ان بسیار دشوار شده است .
شرکت کردن این بنگاه اقتصادی در بسیاری از مناقصه های نفتی و پتروشیمی هم اکنون با مشکل مواجه شده است . همین امر این بنگاه را به این فکر انداخته تا با خرید صدرا ودور زدن موقت تحریم ها حضور خود را دوباره در مناقصه ها و مزایده ها پر رنگ کند .
این امر می تواند تا حدودی خرید سهام مدیریتی صدرا را از سوی سپاه پاسداران معقول جلوه دهد .

صدرا داره عزیز میشه ... چون سپاه پاسداران خاطرخواهش هست .... بانک ملی که مال این حرفها نبود وپدرخودش وصدرا وسهامدارانش رو درآورد

پیشنهاد ساخت سکوهای دریایی فاز ?? و ?? پارس جنوبی به شرکت صدرا


در حال حاضر ساخت دو سکو از مجموع ? سکوی فازهای ?? و ?? پارس جنوبی باتوجه به کامل بودن ظرفیت شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران به شرکت صدرا پیشنهاد شده است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس صبح امروز با بیان این مطلب افزود: سیاست اصلی شرکت ملی نفت به ویژه در منطقه پارس جنوبی حمایت از سازندگان، پیمانکاران و مشاوران داخلی بوده است.
وی درخصوص آخرین وضعیت ساخت فاز ?? پارس جنوبی در دو بخش خشکی و فراساحل گفت:: مطالعات مهندسی این فاز به پایان رسیده، ، تعداد کمپرسور و لوله ها نیز خریداری و تجهیزات سرچاهی آن نیز در شرف ورود به سایت است.
وکیلی با اشاره به عقد قرارداد بخش دریایی آن با شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: مراحل ساخت جکتهای این بخش توسط این شرکت در حال انجام بوده که از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: علاوه بر تولید LNG در فاز ?? از هم اکنون نیز برای ساخت واحد شیرین سازی در بخش بالادستی آن نیز پیش بینی هایی انجام گرفته است.
وکیلی درخصوص مذکرات با شرکتهای خارجی برای حضور در فاز ?? یادآور شد: در حال حاضر با سه شرکت ONV اتریش، ادیسون اینترنشنال ایتالیا و شرکت ONGC هند مذاکراتی در حال انجام بوده و فروش LNG به این شرکتها را منوط به سرمایه گذاری آنها در بخش بالادستی کرده ایم.
وی همچنین از گشایش اعتبار ??? میلیون دلاری مورد نیاز فاز ?? خبر داد و اظهار داشت:‌این اعتبار از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران اختصاص پیدا کرده تا مشکلات مالی آن حل شود.
وی ا در مورد سرمایه گذاری شرکتهای خارجی در فازهای ?? تا ?? میدان گازی پارس جنوبی گفت: برای فازهای ?? تا ?? با سه کنسرسیوم مختلف از جمله شرکتهای ترکیه ای در حال مذاکره هستیم همچنین باتوجه به شرایط خاص دریا در فاز ?? یک مجتمع مستقل تعریف شده است.
وی افزود: همچنین برای فازهای ?? و ?? پارس جنوبی نیز علاوه بر شرکت گاز پروم روسیه با چندین شرکت معتبر نیز با روشهای بیع متقابل و فاینانس در حال مذاکره هستیم.
در ادامه این نشست نوبخت مدیر فازهای ?? و ?? پارس جنوبی زمان اتمام این دو فاز را پایان سال ?? عنوان کرد و افزود: از سوی بانک صنعت و معدن مبلغ یک میلیارد دلار برای تامین مالی این دو فاز تخصیص پیدا کرده که بازپرداخت آن ?? ماه پس از تکمیل این دو فاز است.
در این مراسم همچنین سردار رستم قاسمی در مورد پروژه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پارس جنوبی گفت: باتوجه به قرارگاه در لیست تحریم ،از شرکتهایی که در این لیست نیستند برای ساخت و تکمیل فازهای پارس جنوبی استفاده خواهیم کرد.