سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سودمندترینِ گنج ها، دوستی دل هاست . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :32
بازدید دیروز :70
کل بازدید :553600
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/31
10:20 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
تحلیل بنیادی

تایدواتر خاورمیانه

حوزه عملیاتی و محل انجام عملیات

عملیات کانتینری، عملیات کالاهای فله، عملیات کالاهای عمومی و متفرقه، خدمات کشتیرانی، خدمات دریایی،ترانزیت داخلی و خارجی ولایروبی در بنادر کشور از جمله: امیر آباد، امام خمینی، بندرعباس، خرمشهر، انزلی، بوشهر، خارک، نوشهر، نکا، گمرکات داخلی، مبادی و مقاصد داخلی و خارجی.
-
کشمکش های سیاسی و تاثیر روانی بر قیمت سهم
قراردادهای شرکت به صورت پیمانکاری منعقد می شود. در صورت تحریم تجاری و اقتصادی ایران و عدم مبادلات تجاری و کالا در سطح بین الملل، عملا تاید واتر با مشکلی جدی مواجه خواهد شد. در صورت قطع مبادلات کالا در بنادر جنوبی و تحریم واردات و صادرات کالا از جانب کشورهای همسایه و اروپایی و آمریکایی، رونق از بنادر جنوبی رخت بر بسته و حاشیه سود حتاید با مخاطرات جدی مواجه خواهد شد. هرگونه تحرک نظامی در خلیج فارس و اعلام مواضع غرب مبنی بر تشدید تحریم های اقتصادی و تجاری خود به کاهش حجم مبادلات کالا و تاثیر روانی منفی بر جو بازار سهم خواهد انجامید.
-
افزایش سرمایه شرکت در ابهام

شرکت اعلام کرده بود که قصد دارد تا 150 درصد سرمایه خود را از محل اندوخته طرح و توسعه افزایش دهد. از همین رو و با اطلاع از این وضعیت هر ساله مقداری از سود خود را به حساب اندوخته طرح و توسعه وارد می کرد که از پرداخت مالیات نیز معاف می شد.
اما شرکت برای افزایش سرمایه به مشکل برخورد تا جایی که با تغییر در ساختار اساسنامه نام شرکت و موضوع فعالیت آن را از خدماتی بودن به انجام امورات دریایی تغییر داد.
پس از آن نیز به دلیل گذشت بیش از سه سال از اندوخته ها، مشکلات مالیاتی به سراغ شرکت آمده است.
هیات مدیره شرکت به سهام داران این قول را داده تا مجوز افزایش سرمایه 150 درصد را از سازمان بورس اخذ کند و به تمامی این مشکلات خاتمه دهد.
هم اکنون و با مصوبه مجمع فوق العاده 250 میلیارد تومان از اندوخته های طرح وتوسعه شرکت به حساب سایر اندوخته ها واریز شده است.
-
نکاتی در مورد سود شرکت در سال 86

شرکت در 9 ماه موفق به پوشش 78 درصد از پیش بینی سود خود شده است که مناسب تلقی می شود.
شرکت تا 9 ماهه سال 86، افزایش سود را مدیون کاهش هزینه ها بوده است. به طوری که تعدیل اخیر از 199 به 215 با کاهش فروش شرکت همراه بوده، اما کنترل بهای تمام شده در صورت های مالی از مهم ترین دلایل افزایش سود هر سهم تایدواتر است.
یکی دیگر از دلایل افزایش سود شرکت، افزایش در درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها و درآمد های متفرقه است.
شرکت اعلام کرده است که تعرفه خدمات تخلیه بار نسبت به سال قبل 25 درصد رشد داشته است که البته به همان نسبت هزینه های اجاره نیز افزایش یافته است.
سودآوری شرکت به شدت به آمار تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی وابسته است. آمار تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی تا شهریور 86 به 835 هزار TEU می رسید که این رقم تا پایان بهمن 86 به بیش از 5/1 میلیون TEU رسیده است.شرکت قصد دارد تا مبلغ 1000 ریال را به مجمع جهت تقسیم سود پیشنهاد کند.
-
پیش بینی درآمد شرکت برای سال 87

شرکت تایدواتر پیش بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی 87 مبلغ 1775 ریال اعلام کرده است که نسبت به سال گذشته از کاهش حدود 18 درصد برخوردار بوده است.
-
نکاتی در مورد پیش بینی سود شرکت در سال 86

فروش شرکت در سال 87 نسبت به سال 86 از رشد کمی برخوردار بوده اما هزینه های شرکت با بیش از 16 درصد رشد مواجه شده است.
شرکت در جزییات پیش بینی درآمد هر سهم خود فروش کم تری را از خدمات بندری شناسایی کرده (نسبت به سال قبل)، که به نظر می رسد دلایل این امر احتمال تاثیر تحریم بر شرایط صادرات و واردات کشور است.
شرکت در اعلام سود سهام شرکت های زیر مجموعه نیز بسیار محافظه کارانه عمل کرده است. شرکت قصد دارد تا در سال 87 مبلغ 57 میلیون دلار را صرف خرید دارایی های ثابت کند که به نظر می رسد عمدتاً وسایل کاری حمل ونقل تخلیه و بارگیری و یا خرید زمین های بندر شهید رجایی است.
شرکت قصد دارد تا مبلغ 1200 ریال را به ازای هر سهم تقسیم کند.