سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در انتظار فرج باشید و از رحمت خدا نومید مشوید که محبوب ترینِ کارها نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ ، انتظارفرج است، تا وقتی که بنده مؤمن، بر آن مداومت ورزد . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :15
کل بازدید :553359
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/26
9:52 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
نمایش جزئیات تحلیل
معدنی و صنعتی چادر ملو


تحلیل بنیادین




درصد سهم شناور آزاد 20
درصد تقسیم سود 80
شرکت چادرملو با رفع مشکل پیش آمده در سنگ شکن و بهره برداری موفقیت آمیز خط چهارم کنسانتره در بهمن ماه موفق به تولید 769 هزار تنی سنگ آهن شد (تولید دی ماه شرکت برابر 599 هزار تن بوده است) که به این ترتیب این شرکت جبران کمبود گندله پیش بینی شده نسبت به بودجه را خواهد نمود همچنین این شرکت هفته گذشته مزایده 500 هزار تنی سنگ آهن را درب کارخانه برگزار نمود اما رخداد مهمی که در این صنعت در حال رخ دادن می باشد معامله سنگ آهن در بورس کالا می باشد.
قرار بود که روز دو شنبه و برای اولین بار اولین محموله سنگ آهن توسط شرکت سنگ آهن جلال آباد عرضه شود که عملا این معامله به تعدیق افتاد. همینطور قرار است مازاد تولید سنگ آهن دو شرکت گل گهر و چادرملو نیز در بورس عرضه گردد که اولین پیامد آن حرکت به سمت آزاد سازی قیمت ها می باشد در شرایط فعلی بسیاری از فولاد سازان بخش خصوصی و فولاد خوزستان بخشی از سنگ اهن خود را از طریق واردات تامین می کنند که علاوه بر خرید به قیمت های جهانی مشکلاتی نظیر بازنمودن اعتبارات اسنادی , کرایه حمل هزینه های مانند بیمه و گمرک سبب می شود که تقاضا برای محصولات سنگ آهن بیش از پیش باشد و سبب افزایش رقابت و بالارفتن قیمت شود که سبب خواهد شد قدرت چانه زنی سنگ آهنی برای سال آتی بیش از پیش شود.
با فرض در نظر گرفتن بودجه محتاطانه شرکت برای سال آتی که 1260 ریال اعلام شده است ,سود 90 تومانی امسال و احتمال تقسیم 80% سود خالص طی مجمع آتی پی به ای شرکت با یک نگاه پنج ماهه برابر 7.7 می باشد این در حالیست که رسیدن به سود 190 تومانی با توجه به افزایش قیمت های سنگ آهن و تولید گندله برای شرکت طی سال آتی دور از انتظار نخواهد بود.
پی به ای سهم با برطرف شدن مسائل مربوط به حقوق دولتی و پتانسیل رشد سودآوری که برای شرکت محیا می باشد همچنان قابلیت افزایش در میانمدت را خواهد داشت رسیدن این سهم به 1200 تومان در کوتاه مدت دور از انتظار نخواهدبود.
87/1/1::: 8:59 ص
نظر()