سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترین همدم، دانش است . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :24
بازدید دیروز :45
کل بازدید :553175
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/18
6:8 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
گزارش کلی خبرهای داغ

پیش بینی بازار دوشنبه 29/11/86


نماد فولاد مبارکه دیروز در پایان وقت مجدد پس از انجام معامله عمده دارای صف خرید شد و معاملات عمده این نماد به شدت بر روند بازار تاثیر گذار است و انجام و عدم انجام آن بازار را با نوسانات شدید و تشکیل و جمع آوری صف فروش و در ادامه تشکیل صف خرید و . . . مواجه ساخته و موجب شده سرمایه گذاران در تصمیم گیری دچار مشکل شوند.

از سویی دیگر شنیده می شود این شرکت به دلیل فروش مناسب، توانایی تعدیل عایدی مناسبی را دارد و این مسئله موید پتانسیل سود آوری شرکت است. برخی کارشناسان ریزش سهم تا محدوده 3000 ریال را نیز دور از انتظار نمی دانند و لی به نظر نمی رسد این اتفاق رخ دهد و با توجه به ارزندگی سهم احتمالاً در محدوده 3130 ریال سهم مورد اقبال مناسبی از سوی بازار قرار بگیرد. احتمالاً امروز بلوک سوم فولاد نیز مورد معامله قرار می گیرد و روند قیمتی این سهم را شفاف تر می سازد.

نماد فولاد مبارکه موجب شد شاخص مجددا به مرز 10000 واحد نزدیک شود. دیروز شاخص قیمت، به عدد 10070 رسید و در پایان معاملات ثبت گردید.

بازار، هفته چهارم منفی بودن روند خود را در حال تجربه است.

روز گذشته شاهد تشکیل صف خرید روی نماد بانک کارآفرین بودیم که این صف با عرضه ناگهانی معادل صف خرید، در هم شکست اما فشار خریداران موجب شد تا قیمت سهم ریزش نسبی را شاهد باشد و همانگونه که قبلاً اشاره شده بود کارشناسان اعتقاد دارند این سهم توانایی رشد تا محدوده 4500 ریال را تا مجمع خود خواهد داشت و کارشناسان ایران تحلیل معتقد هستند این سهم به احتمال قوی محدوده 4000 ریال را در مرحله اول تجربه خواهد نمود. سطوح حمایت و مقاومت آن نیز در قسمت رتبه بندی ارائه گردیده است.

برای بانک پارسیان نیز علیرقم ریسک پایین در این گروه انتظار رشد قیمتی مناسبی را در این مقطع نداریم.

در گروه پتروشیمی، کارشناسان اعتقاد دارند که سرمایه گذاران می توانند پتروشیمی خارک را با کنترل روند عرضه و تقاضا در فرصت مناسب به پرتفوی خود بیافزایند. حدود 10 تا 15 درصد را می توان به گروه پتروشیمی اختصاص داد. پتروشیمی اراک نیزدر قیمت های مناسب تر برای سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت تر می تواند گزینه مناسبی در این گروه باشد.

در گروه خودرویی، کارشناسان اعتقاد دارند نماد پارس خودرو توانایی تعدیل بالاتر از 20 درصد را تا پایان سال را دارد و به علت نا مشخص بودن وضعیت مدیریتی بدون حضور بازار گردان با فشار فروش مواجه می شود.

گروه خودرویی را نیز می توانید 5 تا 10 درصد در پرتفوی خود نگهداری نمایید. سهام پارس خودرو در محدوده قیمتی 1700 ریال و کمتر می تواند گزینه مناسبی در این گروه باشد. کارشناسان معتقدند این سهم از نظر قیمتی توان رشد تا محدوده 2000 ریال را خواهد داشت.

نماد مس نیز امروز به محدوده 7070 ریال رسید و با نزدیک شدن به محدوده 7000 ریال می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد و انتظار می رود امروز از اقبال نسبی مناسب بازار در این محدوده برخوردار باشد.

کابل باختر:
با توجه به دریافت وام 2 میلیون دلاری از محل وام های کم بهره در دراز مدت شرکت قصد راه اندازی پروژه خط تولید کابل های آلومینیومی را در دستور کار خود قرار داده است. پیش بینی می شود این طرح برای سال 1387 راه اندازی گردد.

پتروشیمی اصفهان:
با توجه به شنیده های بازار این شرکت EPS اعلامی خود را برای سال آینده حدود 1050 ریال اعلام خواهد کرد.


خبرهای داغ به نقل ازدیگران


(ایران تحلیل در قبال خبرهای داغ به نقل از دیگران هیچ گونه مسئولیتی ندارد.)



چادرملو:
شنیده شده این شرکت با تعدیل مثبت عایدی مواجه شده و تصمیم دارد و به زودی این تعدیل را به بازار سرمایه اعلام نماید.



لوله و ماشین سازی ایران:
گفته می شود طرح توسعه این شرکت با پیشرفت قابل ملاحظه ای همراه شده و همین امر احتمال تعدیل مثبت عایدی در شرکت لوله و ماشین ایران را افزایش داده است.



ملی صنایع مس ایران:
اخبار و زمزمه هایی که از این شرکت به گوش می رسد حاکی از آن است که شرکت ملی صنایع ایران تصمیم دارد طرح توسعه در دست اجرای خود را تاپایان خرداد ماه 87 به بهره برداری برساند.



تکین کو:
شنیده ها حاکی از آن است که شرکت تکین کو از محل فروش محصولات تولیدی خود با سود قابل ملاحظه ای همراه شد و تصمیم دارد از محل این سود عایدی خود را مورد تعدیل قرار دهد.



سرمایه گذاری معادن و فلزات:
می گویند این شرکت از محل رشد زیرمجموعه های خود با تعدیل مجدد مثبت عایدی همراه شده است.



توس گستر:
اخبار و زمزمه هایی که از این شرکت به گوش می رسد حاکی از آن است که شرکت توس گستر تصمیم دارد برخی پروژه های راه اندازی شده خود را در ماه اخیر واگذار نماید.



مهرکام پارس:
می گویند این شرکت قرار دادهای جدیدی جهت تولید لوازم خودرو و با برخی شرکت های خلیج فارس منعقد نموده است.



رایان سایپا:
شنیده شده است شرکت رایان سایپا از محل ارایه خدمات لیزینگ خودرو به مشتریان خود با لیزینگ خودرو به مشتریان خود با سود مناسبی همراه شده احتمال تعدیل مثبت عایدی در این شرکت قوت بیشتری یافته است.

گزارش کلی خبرهای داغ




پیش بینی بازار یک شنبه

حجم معاملات بازار در هفته اخیر به طور میانگین در حدود 40 تا 60میلیارد تومان بود که بخش عمده ای از آن مربوط به معاملات عرضه اولیه پتروشیمی فن آوران و انجام معامله بلوکی فولاد می باشد.

علی رغم کاهش قابل توجه قیمت و وضعیت بنیادی مناسب بسیاری از سهام ها، همچنان بازاربا حجم معاملات پایین و عدم استقبال از این نمادها پیش می رود.



به نظر می رشد بازار با کمبود نقدینگی شدید مواجه است. لذا رونق مجدد بازار طی یکی دو ماه آینده دور ا ز انتظار است. لذا با توجه به وجود سهام های ارزنده ای همچون ملی مس، فولاد مبارکه و خوزستان، پتروشیمی خارک و .... توصیه می شود خرید این نمادها بصورت پله ای و با دید میان مدت ( تا مجمع سالانه ) صورت گیرد.


با توجه به عدم معامله عمده روز گذشته روی نماد فولاد با توجه به وابستگی بازار به گروه فولادی، جو مناسبی را تجربه نمی کند. خریدارا ن این بلوک ها به دلیل فشار زیاد دولت برای عرضه به هر صورت احساس می کنند با خرید نکردن در هر مرحله امکان خرید با شرایط مناسبتر آن را دولت فراهم خواهد کرد و این مسئله موجب عدم اقبال مناسبی روی سهم های فولادی و سنگ آهنی گشته است.

کارگزاران برای نماد فولاد مبارکه پس از پایان معاملات روز گذشته و عدم انجام معامله عمده بلوک دوم به چیدن صف فروش مشغول شدند.

فولاد مبارکه سهام ارزنده ای است که شرایط بازار روند رشد آن را با مشکلات زیادی روبرو ساخته است. از نظر بسیاری از کارشناسان در صورت تصمیم گیری های صحیح تر و متناسب و هماهنگ تر با بازار، با توجه به پتانسیل موجود در شرکت ها وضعیت کنونی را تجربه نمی کرد.

البته در ماه پایانی سال مطابق مطالب بالا همواره به دلیل تغییرات و خروج بخشی از سرمایه ها از بازار در اغلب موارد فرصت خرید وجود دارد. فولاد خوزستان نیز دارای پتانسیل های مناسبی است و مطابق توصیه های بالا می توانید اقدام به خرید نمایید.

در گروه بانکی اقتصاد نوین دیروز پس از افزایش سرمایه بازگشایی گردید و با توجه به رشد نسبی آن و امکان کاهش قیمت نسبی آن با کنترل عرضه و تقاضا در فرصت مناسب می توانید به سهم وارد شوید و در گروه بانکی می توان انتظار رشد مناسبی از سهم را داشت. کارآفرین نیز در این گروه دارای پتانسیل رشد مناسبی است و می تواند تا محدوده 4000 ریال تا مجمع رشد را در مرحله اول تجربه نماید.

در این گروه بانک پارسیان نیز به دلیل p/e و تقسیم سود مناسب با نزدیک شدن به مجمع می تواند مورد اقبال نسبی بازار قرار بگیرد. در مجموع این نماد با وجود ریسک پایین انتظار رشد قابل توجه سهم را در این مقطع نداریم.

در گروه خودرویی نیز نماد پارس خودرو به دلیل مشکلات هیئت مدیره و مشخص نبودن مدیر عامل شرکت با عرضه های قابل توجی مواجه است البته بازار گردان با 0.11+ تا 500 هزار سهم را خریدار است.


سرمایه گذاری توسعه صنعتی:
آخرین شایعات در مورد " وتوصا " حاکی از آن است که شرکت مذکور قصد فروش شرکت زیر مجموعه ( پلی نار ) را دارد. به نظر می رسد که بهای تمام شده این شرکت برای " وتوصا " حدود 2.7 میلیارد تومان است و قصد فروش سهام این شرکت را با بهای 12.8 میلیارد تومان دارد. با این امر می توان انتظار داشت افزایش عایدی این سهم تا محدوده 240 ریال باشد.

چادرملو:
این سهم به منظور اعلام عایدی جدید متوقف شده است. طبق شنیده های بازار پیش بینی می شود عایدی 1280 ریال برای سال مالی آتی این شرکت اعلام شود.

آلومینیم ایران:
با توجه به اینکه قیمت جهانی آلومینیم طبق نظر کارشناسان با احتمال افزایش قیمت مواجه خواهد شد، لذا پیش بینی می شود که این شرکت با پوشش عایدی برای سال آینده با مشکل مواجه نگردد ولی به دلیل فاصله گرفتن قیمت جهانی نسبت به بودجه ارائه شده به بازار برای سال مالی جاری، احتمال کاهش عایدی این سهم وجود دارد. از سوی دیگر طبق خبرهای اعلامی به دلیل سوختن ترانس ردکی فایر خط قدیمی ایرالکو 70 دیگ از 600 دیگ ایرالکو به دلیل ورود آب، از مدار تولید خارج شده است.


خبرهای داغ به نقل ازدیگران

(ایران تحلیل در قبال خبرهای داغ به نقل از دیگران هیچ گونه مسئولیتی ندارد.)



چینی ایران :
شنیده شده است شرکت سرمایه گذاری ملی ایران در حال جمع آوری سهام این شرکت از بازار سرمایه می باشد.

ایران ارقام :
شنیده ها حاکی از آن است که شرکت ایران ارقام از محل انعقاد برخی قراردادهای جدید باتعدیل مثبت عایدی مواجه شده است.

پتروشیمی فن آوران :
اخبار و زمزمه هایی که از این شرکت به گوش می رسد حاکی از آن است که شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در روزهای اخیر سهام این شرکت را به طور گسترده از بازار سرمایه جمع آوری نموده است.

ایرالکو :
فعالان بازار معتقدند با توجه به سیرصعودی قیمت جهانی آلومینیوم و شناسایی سود از محل فروش محصولات در این شرکت احتمال سیرصعودی سهام شرکت ایرالکو در روزهای آتی وجود دارد.

کاغذ سازی کاوه :
گفته می شود شرکت کاغذ سازی کاوه از محل فروش محصولات خود با سود مناسبی همراه شده و احتمال تعدیل مثبت عایدی نیز در این شرکت وجود دارد.

ایران دوچرخ :
می گویند شرکت ایران دوچرخ با تعدیل مثبت عایدی همراه شده و تصمیم دارد در سال جاری این تعدیل را به بازار سرمایه اعلام نماید.

رینگ مشهد :
شنیده شده است شرکت رینگ مشهد تصمیم دارد طی سال مالی جاری عایدی خود را مورد تعدیل قرار دهد.

تولی پرس :
اخبار و زمزمه هایی که از شرکت تولی پرس به گوش می رسد حاکی از آن است که این شرکت از محل فروش مناسب محصولات خود را سود مناسبی همراه شده و تصمیم دارد میزان آن را به زودی به بازار سرمایه اعلام نماید.
__________________