سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] بهترین کارها آن بود که به ناخواه خود را بدان وادارى . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :33
بازدید دیروز :32
کل بازدید :553216
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/19
8:7 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
در بازار شنیده شده که کالسیمین با اعلام 30% تعدیل منفی ، پیش بینی سود هر سهم خود را به حدود 300 تومان رسانده است .

در تحلیل این شایعه باید گفت که گروه روی همواره یکی از شایعه ساز ترین های بازار بودند . نماد کالسیمین برای تعدیل منفی متوقف شده است ، که البته این همزمانی توقف برای 2 نماد دیگرآن یعنی فراوری و ملی سرب و روی نیز وجود دارد . اما هنوز هیچ گزارشی از سوی شرکت و سازمان بورس ارائه نشده که حاکی از تعدیل 30% فاسمین باشد .

با توجه به عدم پوشش فروش در دوره 6 ماهه و همچنین محقق نشدن سود حاصل از سرمایه گذاری ها به دلیل کاهش سود ملی سرب و روی ، احتمال اعلام سود در محدوده ی 300 تومان وجود دارد .
------------------------------------
دارویی اسوه
نماد شرکت دارویی اسوه که اخیراً متوقف شده بود با اعلام سود سال 87 خود و رشد حدود 20% نسبت به پیش بینی 86 ، نمادش برای بازگشایی آماده است .

پیش بینی سود اعلام شده از سوی دارویی اسوه برای سال مالی 87 حدود 190 تومان می باشد که نسبت به سال 86 از رشد چشمگیری برخوردار بوده است .

پی به ای بالای این سهم (حدود 10) ، می تواند مانع از رشد قیمتی آن طی باز شدن نماد باشد .

به نظر میرسد اصلاح قیمتی سهم تا مرز 13000 ریال امری کاملاً ضروری به نظر میرسد .
--------------------------------------
تحلیل شایعه
در بازار این شایعه منتشر شده است که فخاس به زودی برای برگزاری مجمع فوق العاده به منظور افزایش سرمایه 50% متوقف خواهد شد .

در تحلیل این شایعه باید گفت که فخاس به زودی برای برگزاری مجمع فوق العاده متوقف می شود ، اما دلیل این توقف افزایش سرمایه نیست بلکه انتخاب هیئت مدیره است .

اما باید خاطر نشان ساخت که در برنامه های فولاد خراسان افزایش سرمایه 50% وجود دارد و ممکن است که این افزایش سرمایه در ماه های ابتدایی سال 87 اعمال شود .
-----------------------------------------------
تحلیل شایعه
نماد شرکت نفت پارس که اخیراً متوقف شده بود با اعلام سود سال 87 خود و رشد حدود 10% نسبت به پیش بینی 86 ، نمادش برای بازگشایی آماده است . با توجه به اعلام پیش بینی سود جدید از سوی نفت پارس که 1215 ریال می باشد ، بازگشایی در قیمت های بسته شده صورت می گیرد و نمی توان انتظار رشد چندانی را از سهم داشت .

فعالان بازار از محدوده ی قیمت 6000 ریال برای بازگشایی صحبت می کنند .
-------------------------------------
تحلیل شایعه
در حالی که در بازار از عدم خریدار برای بلوک های فولادی صحبت می شود و دلیل آن را هم نبود نقدینگی کافی می دانند . به نظر میرسد برای فولاد خریداران بالقوه وجود داشته باشد .

برخی با توجه به شرایط موجود تنها معامله 1 بلوک از فولاد را محتمل می دانند . اما باید گفت که حداقل تامین اجتماعی و آستان قدس رضوی از خریداران بالقوه فولاد مبارکه هستند .

این شبه دولتی ها هم اکنون درصد بسیار کمی از سهام فولاد را در اختیار دارند و به شدت علاقه مندند تا به درصد مالکیت خود اضافه کنند .

به نظر میرسد احتمال تشکیل کنسرسیوم برای خرید بلوکی فولاد هم بعید است ، چرا که تا به امروز خبری از تشکیل آن منتشرنشده است .