سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که ما أهل‏بیت را دوست گیرد ، درویشى را همچون پوشاک بپذیرد [ و گاه این سخن را به معنى دیگر تأویل کنند که اینجا جاى آوردن آن نیست . ] [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :70
کل بازدید :553577
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/31
3:45 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
گزارش کلی خبرهای داغ
عمومی
??/??/?? (??:??)
پیش بینی بازار روز سه شنبه


دیروز نماد فولاد خراسان بعد از تعدیل 11 درصدی سود هر سهم در حالی باز شد که سهام ارزنده ای همچون فولاد مبارکه و فولاد خوزستان با صف فروش مواجه بودند. به خاطر روند منفی فولادی ها این سهم که انتظار می رفت در قیمتهای بالای 390 تومان باز شود در محدوده قیمتی 357 تومان معامله شد. لذا توصیه کارشناسان ایران تحلیل، نگهداری سهم با هدف قیمتی حدود 400 تومان می باشد.



سهام فولاد مبارکه و فولاد خوزستان نیز با توجه به کاهش قیمت قابل توجه آنها، در این قیمتها ارزنده هستند و خرید پلکانی و نگهداری با دید میان مدت قابل توصیه است.



دیروز شنیده ها حاکی از انجام معامله 280.000 تن کنسانتره شرکت گل گهر به نرخ 104 یورو بود که در صورت صحت این خبر، کسب سود 270 تومانی برای هر سهم بسیار محتمل خواهد بود. لذا انتظار می رود با توجه به احتمال کاهش بهره مالکانه مصوب کمیسیون تلفیق و سود آوری قابل توجه شرکت در سال جاری و سالهای آتی روند صعودی قیمت این سهم مجددا از سر گرفته شود.



سهام چادرملو نیز وضعیت سودآوری رو به رشد قابل توجهی دارد و خرید و نگهداری آن با دید مجمع و هدف قیمتی 13،000 ریال قابل توصیه است.



سهام سرمایه گذاری معادن وفلزات و امید نیز با توجه به اینکه اکثر پرتفوی این دو شرکت شامل سهام چادرملو و گل گهر است، پیش بینی می شود در این قیمتها متعادل و روند صعودی خود را از سر گیرند. لذا در مورد این دو شرکت توصیه به نگهداری داریم ولی در خصوص خرید فعلا توصیه نمی شود .


سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نیز با توجه به طرحهای توسعه شرکتهای زیرمجموعه آن و nav بالای این سهم انتظار می رود مورد توجه بازار واقع شود. خرید و نگهداری این سهم با دید میان مدت و با هدف قیمتی 2800 ریال قابل توصیه است.


سرمایه گذاری بانک ملی نیز با توجه به nav حدود 300 تومانی آن در این قیمتها با هدف قیمتی 1،600 ریال تا مجمع قابل توصیه است.


در گروه دارویی نیز شرکت داروسازی سبحان نیز احتمالا طی یکی دو روز آینده روند افزایشی تا قیمت 410 تومان را شروع خواهد کرد. همچنین سهام های داروسازی اسوه، سینادارو و پارس دارو نیز همچنان مورد توصیه کارشناسان ایران تحلیل می باشد.


پتروشیمی فن آوران نیز در این قیمتها به حداکثر قیمتی خود رسیده است. توصیه بر این است که بخشی از این سهم در پرتفوی کاهش یابد.


پتروشیمی خارک نیز با توجه به پوشش 90 درصدی سود پیش بینی شده در این قیمتها ارزنده است وانتظار می رود تا محدوده قیمتی 17،500 ریال رشد نماید.

گل گهر:
آخرین خبرها در مورد این شرکت حاکی از انجام مزایده 280 هزار تنی سنگ آهن این شرکت در قیمت 104 یورویی می باشد که با بررسی های انجام شده مشخص شده که از محل فروش این مزایده توانایی شناسایی 220 ریال سود به ازای هر سهم را دارد.

سرمایه گذاری امید:
برخی از فعالان بازار بر این عقیده اند که احتمال توقف نماد این سهم جهت تعدیل مثبت عایدی طی روزهای آتی وجود دارد که در این صورت و با توجه به حمایت های سهامداران عمده می توان انتظار توجه بازار را نسبت به سهام مذکور داشت.

فولاد مبارکه:
با بررسی های انجام شده مشخص شد که معاملات بلوکی این شرکت طی هفته آینده انجام خواهد شد. لازم به ذکر است مشخص شده که خریدار 5 درصد از سهام بلوکی فولاد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، 5 درصد دیگر شرکت های سرمایه گذاری امید و سرمایه گذاری سپه و 5 درصد سوم صندوق سرمایه گذاری بانک ملی هستند.خریدار 5 درصد مابقی هنوز به صورت قطعی معلوم نشده است.

فولاد خوزستان:
برخی از کارشناسان تکنیکی انتظار تعدیل مثبت 700 ریالی را تا یک ماه آینده از این سهم دارند. طی معاملات امروز از فشار فروش این سهم کاسته شده و به تعادل در عرضه و تقاضا رسیده است.



خبرهای داغ به نقل از دیگران


(ایران تحلیل در قبال خبرهای داغ به نقل از دیگران هیچ گونه مسئولیتی ندارد.)




پتروشیمی فن آوران:
گفته می شود این شرکت طرح تولید پروپیلن در متانول با ظرفیت تولید 120 هزار تن درسال را در دست اجرا دارد.



کالسیمین :
می گویند شرکت سرمایه گذاری اعتضاد غدیر در حال جمع آوری و حمایت از سهام این شرکت در بازار سرمایه می باشد.



سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران:
شنیده شده است این شرکت از محل فروش 20 درصد از سهام شرکت کاشی حافظ سود شناسایی کرده و با احتمال تعدیل مثبت عایدی روبه رو شده است.



پتروشیمی خارک:
شنیده ها حاکی از تصمیم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری جهت عرضه سهام این شرکت در بازار سرمایه می باشد.



مپنا:
اخبار و زمزمه هایی که از این شرکت به گوش می رسد حاکی از احتمال تعدیل مثبت عایدی تا سقف 350ریال در شرکت مپنا می باشد.



بهنوش ایران:
شنیده شده است شرکت سرمایه گذاری ملی ایران در حال جمع آوری تدریجی سهام این شرکت از بازار سرمایه است.



فولاد مبارکه:
گفته می شود شرکت فولاد مبارکه با تعدیل مثبت عایدی تا سقف 700 ریال تا پایان سال مالی جاری روبه رو شده است.



پاکسان:
می گویند شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی تصمیم دارد سهام این شرکت را در بازار سرمایه عرضه نماید.



گل گهر:
شنیده ها حاکی از آن است که شرکت گل گهر از محل انجام مزایده های سنگ آهن سود شناسایی و با تعدیل مثبت عایدی به میزان 10 درصد رو به رو شده است.



بانک پارسیان:
فعالان بازار معتقدند با توجه به حمایت های شرکت سرمایه گذاری صباتامین از سهام این سرمایه گذاری در سهام بانک پارسیان را ارزنده و کم ریسک ارزیابی می کنند.
__________________