سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنچه دیده بیند در دل نشیند . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :92
کل بازدید :553056
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/15
9:0 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
بورس _ سه شنبه بیست و پنجم دی ماه



طبق پیش بینی های انجام شده معامله گران بورس تهران امروز به عرضه های گسترده ای روی آوردند که بخش عمده ای از این عرضه ها از سوی حقیقی های بازار هدایت می شد. تا جایی که امروز، روز عرضه های گسترده در بورس تهران از سوی گروهی از معامله گران نامگذاری شد.

در گروه خودرو: سایپا با عرضه 38 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات بازار را به خود اختصاص داد. در پی این عرضه صف خرید " خساپا " از بین رفت. پارس خودرو نیز که این روزها با شایعه انتصاب مدیر عاملش به عنوان مدیر سایپا رو به روست، عرضه 8 میلیون سهمی را پشت سر گذاشت. افزون بر این زامیاد با معامله 7.5 میلیون سهمی دیگر نماد صدرنشین بازار بود.

ایران خودرو دیزل هم در پی بروز مجدد شایعه فروش قطعه زمین بلوار اسفندیار به بهایی بیش از 100 میلیارد تومان از صف خریدی نزدیک به 4 میلیون سهم را تجربه کرد. مهرکام پارس نیز پس از تجربه معامله 2 میلیون سهمی نوسان نزدیک به 2 درصد مثبت را شاهد بود.

گروه بهمن نیز با معامله 1.5 میلیون سهمی دیگر نماد مورد توجه این گروه بود. نکته جالب توجه در معاملات گروه خودرویی حمایت بی دریغ سرمایه گذاری سایپا از نماد " خساپا " بود. تا جایی که با بازارگردانی غیر مستقیم " شطیف " روی قیمت 209 تومان موجب شد نماد مزبور افت قیمت را در معاملات بازار امروز تجربه نکند.

در گروه فلزی فولاد مبارکه اصفهان با دارا بودن صف خریدی معادل 36 میلیون سهم عرضه شد. در حالیکه گفته می شود روز 4 شنبه برای افزایش 15 تومانی بسته می شود. فولاد خوزستان نیز عرضه 920،000 سهم از صف خرید 5.6 میلیونی خود را شاهد بود. امروز در گروه فلزی شایعات مربوط به ایرالکو در رابطه با احتمال کاهش eps تائید نشد. چرا که ظاهرا کاهش مصرف برق و استفاده بهینه از نیروی انسانی مزایایی برای ایرالکو دارد که هزینه استهلاک راه اندازی خط جدید را پوشش می دهد.

گالوانیزه فجر سپاهان هم جمع آوری 840،000 سهم را احتمالا از سوی خریدار سهام مدیریتی خود پشت سر گذاشت. بر اساس آخرین خبرهای رسیده گفته می شود مدیر عامل سابق فجر با عنوان عضو هیئت مدیره شرکت انتخاب شده و در کنار هاشمی مدیر عامل فعلی به فعالیت می پردازد. بر اساس آخرین اخبار به دلیل توانایی های مهندس هاشمی شرکت استیل آذین با عنوان مالک فجر قصد تغییر وی را ندارد.

گروه سیمان
امروز بیشترین عرضه های معامله گران را شاهد بود. به طوریکه صف خرید سیمان فارس و خوزستان یکباره در محدوده 7.5 میلیون سهم عرضه شد که در پی آن تقاضای خرید " سفارس " به 1.5 میلیون سهم کاهش یافت. از سوی دیگر سیمان کرمان پس از عرضه 1 میلیون سهمی صف خرید خود را از دست داد. سیمان تهران نیز پس از عرضه 1.5 میلیون سهمی را کاهش تقاضای خرید در محدوده 1.7 میلیون سهم را شاهد بود. سیمان سپاهان نیز عرضه 1 میلیون سهمی را پشت سر گذاشت.

پیش از این نیز این رفتار از سوی معامله گران پیش بینی شده بود چرا که به رغم اظهار نظرهای پراکنده مجموعه دولت موافق آزادسازی کامل نرخ سیمان نیست و مسئولین وزارت بازرگانی و وزارت صنایع شیر نیز شب گذشته خبر قطعی در این رابطه اعلام نکرد. بنابراین به نظر می رسد افزایش نسبی نرخ و سازماندهی بازار توزیع سیمان از جمله اقداماتی است که به نظر می رسد انجام آن در این حوزه به واقعیت نزدیکتر باشد.

در گروه واسطه گری مالی سرمایه گذاری امید به رغم دارا بودن صف خرید 22 میلیون سهمی به دلیل تغییر قریب الوقوع سال مالی عرضه قابل توجهی را از سوی بانک سپه شاهد نیست. هرچند محدوده 391 تومانی نیز برای عرضه های گسترده از سوی بانک سپه جذابیتی ندارد، اما ظاهرا عرضه های خود بانک سپه از روز آینده آغاز می شود.

درهمین گروه سرمایه گذاری معادن و فلزات صف خریدی به میزان 5.2 میلیون سهم را شاهد است. بانک پارسیان نیز عرضه بیش از 3 میلیون سهمی را پشت سر گذاشت.

در گروه معدنی توسعه معادن روی صف خریدی به میزان 3.5 میلیون سهم داشت که فقط 518 هزار سهم آن عرضه نشد. سنگ آهن گل گهر نیز پس از عرضه 1.2 میلیون سهمی صف خریدی به میزان 600.000 سهم را شاهد بود. چادرملو هم امروز به میزان 1.5 میلیون سهم معامله شد.

در گروه ماشین آلات و دستگاه های برقی کنتورسازی ایران که بر اساس اظهارات مدیر عامل جدید در آستانه تعدیل مثبت eps قرار دارد، پس از مدت ها تحمل صف فروش یکباره به میزان 270،000 سهم صف خرید شد و نوسان نزدیک به 2 درصدی را تجربه کرد. ضمن اینکه به میزان 390،000 سهم مورد معامله قرار گرفت.

در گروه شیمیایی پتروشیمی خارک عرضه 2 میلیون سهمی را شاهد بود. صنایع شیمیایی ایران در این گروه به دلیل افزایش نرخ نفت سفید با شایعه احتمال تعدیل منفی eps رو به روست، صف خریدی معادل 800.000 سهم را شاهد است. پتروشیمی اراک هم جمع آوری نزدیک به 2 میلیون سهم خود را شاهد بود.

امروز در مجموع سهام 191 شرکت در بورس تهران داد و ستد شد که در پی این داد و ستدها ارزش معاملات به بیش از 304 میلیارد ریال رسید. شاخص قیمت نیز رشد 64 واحدی را تجربه کرد.