سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چشمها، پیش قراولان دلهایند . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :18
بازدید دیروز :22
کل بازدید :552862
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/10
10:12 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
«وصندوق» چشم انتظار فن‌آوران
گفته‌های بازار: در شرایطی که پتروشیمی فن‌آوران خود را برای ورود به بورس آماده می‌کند و این هفته میزبان گروهی از کارشناسان بازار سرمایه است، معامله‌گران در گوشه‌ای دیگر سهام صندوق بازنشستگی را مورد توجه قرار داده‌اند. شایعه‌سازان می‌گوید: «وصندوق» 17درصد از سهام فن‌آوران را در اختیار دارد که با ورود سهام این شرکت به بازار می‌تواند EPS خود را افزایش دهد. گمانه‌زنی‌ها از احتمال ورود صندوق بازنشستگی به بازار با قیمت بالای 300تومان حکایت دارد، در شرایطی که ظاهرا قیمت تمام شده فن‌آوران برای «وصندوق» 277تومان است، بدان معنی که ورود این شرکت به بورس با قیمت 300تومان نمی‌تواند پیش‌بینی سود «وصندوق» را دچار افزایش قابل توجهی نماید، مگر اینکه سهام فن‌آوران با قیمت 400تومان در بورس عرضه شود.
شنیده‌های ما: براساس خبرهای رسیده از صندوق بازنشستگی هنوز تصمیمی در رابطه با قیمت عرضه فن‌آوران اتخاذ نشده که تاثیرهای این عرضه در پیش‌بینی سود «وصندوق» قابل تشخیص باشد؛ بنابراین نمی‌توان در شرایط کنونی درباره تعدیل یا عدم تعدیل پیش‌بینی سود شرکت اظهارنظر کرد.


EPS «خپارس»تعدیل می‌شود
گفته‌های بازار: در بازار شایع شده که پارس‌خودرو از محل معافیت مالیاتی افزایش سرمایه و تولید خودروی L-90، پیش‌بینی سود خود را 200ریال در گزارش 9ماهه تعدیل خواهد کرد.
شنیده‌های ما: اما امور سهام «خپارس» می‌گوید که تاثیرهای معافیت مالیاتی افزایش سرمایه در پیش‌بینی سود خود را پیش از این اعلام کرده که میزان آن 160ریال است، بنابراین پارس‌خودرو در حال حاضر غیر از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از هیچ محل دیگری با تعدیل EPS مواجه نیست.


EPS «شسم» کاهش می‌یابد؟
گفته‌های بازار: همزمان با انتشار گزارش‌هایی از کاهش قیمت فروش سم تولیدی سموم علف‌کش در بازار شایعه شده که از این بابت پیش‌بینی سود «شسم» کاهش خواهد یافت.
براساس گزارش‌های منتشره نرخ فروش هر لیتر سم تولیدی از 7هزار و 910تومان که در بودجه 86 پیش‌بینی شده بود به 6هزار و860تومان رسیده است. در ظاهر «شسم» در ابتدای سال 86 موجودی انبار قابل توجهی داشته که در 6ماهه اول آنها را فروخته است، بنابراین تاثیرات این کاهش قیمت در 6ماهه محسوس نبوده، اما با توجه به قیمت فروش کنونی، احتمال تعدیل منفی EPS شرکت بعید نیست.
بازار فروش سم‌های تولیدی مدتی است که رقابتی شده و سموم علف‌کش برای حضور مستمر در این بازار ناچار به کاهش قیمت محصولات خود شده است.
شنیده‌های ما: اما در ظاهر شرکت هنوز آثاری از این کاهش قیمت را احساس نکرده و پیش‌بینی خود را کاهش نخواهد داد.
__________________