سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه اندیشناک پایان است، از فرو رفتن در آنچه نمی داند، باز ایستد و هرکه ندانسته به کاری بشتابد، خود را خوار کند [امام صادق علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :21
بازدید دیروز :22
کل بازدید :552865
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/10
10:54 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
هفتهء گذشته به لحاظ افزایش شاخص‌‌ها و افزایش میزان تقاضا یکی از بهترین هفته‌ها ظرف دو ماه گذشته بود. تداوم انتشار اخبار مثبت باعث شده است تا به تدریج اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار افزایش یابد و میزان تقاضای موجود در بازار برای بسیاری از شرکت‌ها از میزان عرضه فراتر رود.

از آنجا که احتمال تحریم بسیار ضـعیــف اســت و شـش کشـور نتوانسته‌اند به توافقی در این خصوص دست یابند، بنابراین سناریوی افزایش شاخص‌ها ظرف هفتهء آتی تایید می‌شود.

گروه سنگ‌آهن

متوسط ضریب P/E این گروه_ به پایین‌ترین مقدار خود رسیده است.

شرکت‌های چادرملو و گل‌گهر از زمان ورود بورس تاکنون همواره دارای ضریب P/E بیش از مقدار فعلی بوده‌اند. انتظار می‌رود با حمایت رییس‌جمهوری از بازار سرمایه و تاکید ایشان بر رفع مشکلات مربوط به گروه معدن، سود هر سهم شرکت‌های این گروه افزایش نسبتا خوبی داشته باشد. افزایش حداقل 50 درصدی سود این دو شرکت در سال آینده مورد قبول همهء فعالان بازار است اما ابهام درخـصوص بهرهء مالکانه و مسایل سیاسی باعث افت ضریب P/E برای این دو شرکت شده بود.

در شرایط فعلی با توجه به اخبار مثبت سیاسی و تصمیم مقامات ارشد برای حمایت از بازار به خصوص معدن، انتظار می‌رود قیمت سهام این دو شرکت حداقل به رکوردهای دورهء گـذشتـه یعنی 11 هزار ریال برای «کچاد» و 25 هزار ریال برای «کگل» برسند.

گروه پتروشیمی

صــف خــریــد نسبتـا سنگیـن پتروشیمی خارک به خاطر قیمت جـهانی متانول و استقبال بازار از شرکت‌های پتروشیمی اراک و اصفهان به خاطر P/E نسبتا پایین باعث شده است تا سایر شرکت‌های این گروه مثل پتروشیمی آبادان و فارابی نیز مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

مشخص نیست که چرا عرضهء سهام پتروشیمی فن‌آوران چندین بار به تـعـویـق افتـاده اسـت. ضعـف در هماهنگی بین عرضه‌کنندگان و تاکید بورس بر مشخص شدن نوع قرارداد مواد اولیهء این شرکت از جمله مهم‌ترین دلایل تعویق در عرضهء سهام این است.

با توجه به تثبیت قیمت متانول در محدودهء 450 دلار برای هر تن در آسیا و 600 دلار در هر تن در آمریکا با توجه به ظرفیت یک میلیون تنی تولید متانول در پتروشیمی فن‌آوران چنین به نظر می‌رسید که در صورت عرضهء سهام، این شرکت مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

گروه فولاد


استقبال نسبتا خوب سرمایه‌گذاران از سهام شرکت‌های فولاد خوزستان و فـولاد خـراسان باعث شد تا روز چهارشنبه صف‌فروش فولاد مبارکه پــایـدار نبـاشـد و بـا جمـع‌آوری صف‌فروش زمینه برای افزایش قیمت شرکت‌های این گروه در هفتهء جاری فراهم شده است.

شـرکـت‌هـای فولاد خوزستان و خراسان در این گروه به عنوان سهام رشدی که سودهای آیندهء آن‌ها می‌تواند افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد مطرح هستند. فولاد مبارکه نیز با افزایش فـروش محصـولات گـزینـهء نسبتا کـم‌ریسکـی بـرای سرمایه‌گذاران میان‌مدت است.

گروه تجهیزات


شـرکـت‌هـای تـراکتـورسـازی، کمباین‌سازی و هپکو که از جمله شرکت‌های با ضریب P/E کم‌تر از متوسط بازار به حساب می‌آیند، گزینهء مناسبی برای سرمایه‌گذاران با درجهء ریسک‌پذیری پایین هستند. از آن‌جا که پوشش سود اعلام شده توسط این شرکت‌ها در دوره‌های گذشته نسبتا خوب بوده است بنابراین سرمایه‌گذاران اطمینان کافی دارند که سود هر سهم این شرکت کاهش نخواهد یافت
__________________