سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستى ورزیدن نیمى از خرد است . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :15
کل بازدید :553362
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/26
10:38 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
تداوم جو مثبت به‌خاطر اخبار بسیار خوب منتشر شده درخصوص موضوع هسته‌ای و همچنین رفع بهانه‌تراشی چینی‌ها برای تجار ایرانی باعث شده است تا سرمایه‌گذاران نسبت به آیندهء بازار خوش‌بین‌تر شوند و با آرامش بیش‌تری نسبت به خرید اقدام کنند. حمایت رییس‌جمهوری و مسوولان بلندپایهء اقتصادی از بازار سرمایه نیز مهم‌ترین دلیل داخلی برای تداوم روند افزایشی شاخص‌ها عنوان شده است. از آن‌جا که افزایش نقدینگی می‌تواند تورم سنگینی را بر جامعه تحمیل کند انتظار می‌رود مسوولان سیاسی و اقتصادی کشور با توجه ویژه به بازار سرمایه زمینهء جذب نقدینگی را فراهم کنند.

جذب نقدینگی از طریق بازار سرمایه از یک طرف باعث کاهش تورم و از طرف دیگر موجب پویایی بازار و تسهیل خصوصی سازی می‌شود.


گروه فلزات رنگین


افت قیمت‌های جهانی مس و روی در هفته‌های اخیر موجب کاهش قیمت سهام شرکت‌های فعال در این گروه شده است، به‌طوری که شرکت‌های توسعهء معادن روی، کالسمین، فرآوری مواد معدنی با ضریب P/E کم‌تر از متوسط بازار، دارای صف‌فروش هستند. شرکت ملی مس نیز با ضریب P/E نزدیک به متوسط ضریب بازار دارای صف‌فروشی برابر با 16 میلیون سهم است.

وضعیت فعلی حاکم بر بازار باعث می‌شود تا شرکت‌های این گروه نیز خود را به جمع شرکت‌های بالای جدول برسانند و روند کاهشی قیمت آن‌ها معکوس خواهد شد. همان‌طور که پیش از این عنوان شد قیمت هفت هزار و 500 ریال برای «فملی» با توجه به قیمت فعلی فلز مس منطقی است و انتظار می‌رود طی روزهای آینده، صف‌فروش شرکت‌های این گروه جمع‌آوری شود.


گروه سنگ‌آهن


پتانسیل افزایش سود شرکت‌های این گروه، مورد تایید همهء افراد فعال در بازار است و احتمال افزایش سود به میزان 50 تا 100 درصد در سال آینده برای شرکت‌های گل‌گهر و چادرملو بسیار زیاد است. استقبال بسیار زیاد سرمایه‌گذاران از این دو شرکت باعث شده است تا صف‌های خرید آن‌ها هر روز طولانی‌تر شود.


گروه فولاد


شرکت‌های فولاد خوزستان، مبارکهء اصفهان و خراسان که به‌خاطر افزایش قیمت محصولات می‌توانند سود سال‌جاری و سال آیندهء خود را افزایش دهند دارای صف‌های سنگین خرید هستند. احتمالا فولاد خوزستان به‌خاطر عرضه نشدن حجم مبنا همچون دورهء گذشته مشمول قانون رفع گرهء معاملاتی خواهد شد.

درخصوص ارزش هر سهم فولاد مبارکه نیز قیمت‌هایی در برخی رسانه‌ها منتشر شده است که مقایسهء میزان تولید این شرکت با شرکت‌های مشابه، می‌تواند موجب سردرگمی سرمایه‌گذاران شود. توجه صرف به ارزش جایگزینی بدون توجه به سایر محدودیت‌ها و پتانسیل موجود در کشور، می‌تواند باعث قیمت‌گذاری کم‌تر از ارزش واقعی فولاد شود
__________________