سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را از قریش پرسیدند ، فرمود : ] اما خاندان مخزوم : گل خوشبوى قریش‏اند ، دوست داریم با مردانشان سخن گفتن ، و زنانشان را به زنى گرفتن . امّا خاندان عبد شمس : در رأى دور اندیش‏ترند و در حمایت مال و فرزند نیرومندتر . لیکن ما در آنچه به دست داریم بخشنده‏تریم ، و هنگام مرگ در دادن جان جوانمردتر ، و آنان بیشتر به شمارند و فریبکارتر و زشت کردار ، و ما گشاده زبان‏تر و خیرخواه‏تر و خوبتر به دیدار . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :47
کل بازدید :553402
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/27
5:49 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
گزارش کلی خبرهای داغ
عمومی
??/?/?? (??:??)

گزارش کلی خبرهای داغ

پیش بینی بازار:

همان طور که در پیش بینی قبلی عنوان شد، بازار به خاطر گزارش دوپهلوی سازمان بین المللی انرژی اتمی و گزارش 16 نهاد اطلاعاتی ایالات متحده که ابهامات زیادی به وجود آورد، تحریم های اخیر را کم اثرتر پیش بینی می کند.

ایجاد صف های خرید طی دو روز گذشته می تواند بیانگر این پیش بینی باشد. البته احتمال جمع شدن صف های خرید طی روزهای آتی و رکود دوباره بازار وجود دارد. در زیر اشاره ای مختصر به وضعیت برخی گروه های سهام خواهیم داشت:

سهام گروه سنگ آهن به خاطر روند صعودی قیمت جهانی سنگ آهن در کوتاه مدت احتمال می رود افزایش قیمت داشته باشد. روز گذشته سهام گل گهر به خاطر طرح توسعه تولید گندله و داشتن p/e پایین 7.6 نسبت به سهام چادرملو با صف خرید 2.6 میلیون سهمی عنوان پرتقاضاترین سهم بازار را به خود اختصاص داد.

صنعت بانکی نیز با توجه به اینکه یک صنعت واسطه ای است، بحران های سیاسی خلل چندانی در سودآوری آن ها ایجاد نمی کند. انتظار حفظ تعادل آن ها را حتی در شرایط نامتعادل بازار می توان داشت. از سهام این گروه می توان سهام بانک کارآفرین اقتصاد نوین را مورد توجه قرار داد.

صنعت دارویی نیز با توجه به اینکه احتمالا اکثر شرکت های این گروه در نیمه دوم سال مجوز افزایش نرخ را دریافت نمایند و در صورت توفیق در این امر می توان انتظار تعدیل مناسب آن ها را داشت، گزینه هایی هستند که احتمالا تعدیل مثبت عایدی خواهند داشت.

در این گروه نیز سهام گروه دارویی سبحان قابل پیشنهاد است.

سهام گروه سیمانی نیز با توجه به احتمال افزایش نرخ سیمان و با در نظر گرفتن این موضوع که قیمت بازار سهام های این گروه اغلب کمتر از 10 تا 15 درصدرتفوی با دیدگاه سرمایه گذاری بلند مدت قابل توصیه می باشد.

انتظار رشد این گروه منوط به آزادسازی قیمت های سیمانی می باشد و در مورد سرمایه گذاری در این گروه توجه به این مسئله ضروری می باشد.

جوشکاب یزد:
با توجه به شنیده ها این شرکت قصد تقسیم 1000 ( 90 درصد از سود ) ریال سود نقدی را در مجمع عادی سالیانه خود دارد. لازم به ذکر است که سود تقسیمی بالا از جمله دلایل توجه بازار نسبت به سهام " بکاب " می باشد.


ملی صنایع مس:
با توجه به بودجه اعلامی شرکت می توان انتظار داشت که شرکت در گزارش 12 ماهه خود رشد عایدی تا سطح 1530 ریال را داشته باشد. انتظار فعالان بازار در سه ماهه پایانی سال رشد قیمتی سهم می باشد.

با ما:
با توجه به نرخ های فعلی جهانی سرب و روی می توان عایدی سال آینده این شرکت را حدود 3900 ریال برآورد کرد. کارشناسان بر این عقیده اند که سهم تا محدوده قیمتی 18000 ریال ریزش را تجربه کند.

خبرهای داغ به نقل از دیگران ( 19 آذر )

(ایران تحلیل در قبال خبرهای داغ به نقل از دیگران هیچ گونه مسئولیتی ندارد.)

چینی ایران :

شنیده شده است شرکت چینی ایران از محل فروش مناسب محصولات خود با احتمال تعدیل مثبت عایدی همراه شده است.

داروسازی زهراوی :

گفته می شود شرکت داروسازی زهراوی تصمیم به ایجاد خط تولید جدید جهت افزایش میزان محصولات در این شرکت گرفته است.

آذرآب :

اخبار و زمزمه هایی که از این شرکت به گوش می رسد حاکی از انعقاد قرار داد ساخت نیروگاه حرارتی 650 مگاواتی بیستون در شرکت آذرآب اراک می باشد.

توسعه معادن روی :

شنیده ها حاکی از تصمیم شرکت سرمایه گذاری صنعتی ایران جهت حمایت از سهام شرکت توسعه معادن روی در بازار سرمایه می باشد.

فرآوری موادمعدنی :

می گویند شرکت فرآوری مواد معدنی تا پایان سال مالی جاری با تعدیل منفی عایدی به صورت پلکانی همراه شده است.

داروسازی اسوه :

گفته می شود شرکت داروسازی اسوه از محل فروش محصولات جدید خود طی ماه های اخیر با تعدیل مثبت عایدی همراه شده است که به زودی میزان این تعدیل به بازار سرمایه اعلام خواهد شد.

پتروشیمی اراک :

می گویند مدیران این شرکت تصمیم دارند عایدی شرکت پتروشیمی اصفهان را پس از اعمال افزایش سرمایه مبلغ 720 ریال به بازار سرمایه اعلام نمایند.
__________________