سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که با حق درآویخت ، خون خود بریخت . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :29
کل بازدید :552925
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/12
11:0 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
س از مدت‌ها با استقبال سرمایه‌گذاران از سهام شرکت‌های فولادی و معدنی شاخص‌ها افزایش یافتند. بهبود وضعیت بازار به دلیل انتشار اخبار مثبت مربوط به وضعیت این شرکت‌ها از طرف مسوولان بازار و همچنین حمایت مسوولان وزارت اقتصاد و ریاست جمهوری از بازار و احتمال عدم توافق کشورهای غربی در خصوص موضوع هسته‌ای بوده است. در بین گروه‌های مختلف شرکت‌هایی وجود دارند که سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت بازدهی بسیار خوبی را نصیب خود کنند. مسوولان اقتصادی کشور می‌دانند که برای اجرای مناسب اصل «44» قانون اساسی باید زمینهء رونق بازار سرمایه را بیش از پیش فراهم کنند.

گروه سنگ‌آهن

با استناد به سخنان مسوولان بورس مشکل بهرهء‌مالکانه موقتی بوده و با رفع این مشکل وضعیت سودآوری شرکت‌های این گروه طبق روند گذشته تداوم خواهد یافت. شرکت گل‌گهر با فروش بخشی از محصولات خود با قیمت‌های جهانی سود هر سهم خود را تا 400ر2 ریال افزایش خواهد داد.شرکت چادرملو نیز که سال آینده شاهد بهره‌برداری کامل از بزرگ‌ترین طرح سرمایه‌گذاری خود است می‌تواند سود هر سهم را تا 50 درصد افزایش دهد.انتشار اخبار نامطلوب باعث افت 20 درصدی قیمت سهام این دو شرکت ظرف یک ماه اخیر شده است. شایسته است، از این پس برای هیچ یک از شرکت‌های موجود در بورس اخبار مبهم و ریسک‌افزا منتشر نشود.


گروه فولاد

با ایجاد تعادل در معاملات شرکت فولاد مبارکه سایر شرکت‌های این گروه مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند و انتظار می‌رود با انجام معاملهء عمدهء ‌بلوک 20 درصدی فولاد ،موقعیت این گروه استحکام بیش‌تری یابد.

گروه خودروسازی

گروه سایپا متشکل از زامیاد، پارس‌خودرو، سایپا دیزل، سایپا آذین و سایپا طی روزهای گذشته مورد استقبال کم‌نظیر سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند که مهم‌ترین عامل آن بازارگردانی غیررسمی و حمایت درست سرمایه‌گذاری سایپا از سایپا است.همچنین احتمال پویایی در ایران‌خودرو به کمک سرمایه‌گذاری رنا و سمند وجود دارد