سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترینِ فریضه ها و واجب ترین آنها بر انسان، شناخت پروردگار و اقرار به بندگی اوست . [امام صادق علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :42
کل بازدید :553672
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/3/2
5:20 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
توسعه معادن روی ایران

تحلیل بنیادین
نماد سرمایه
(میلیارد ریال)
ارزش بازار
(میلیارد ریال)
EPS
(ریال)
PE
(واحد)
کروی 548 1803 1042 3

درصد سهم شناور آزاد
درصد تقسیم سود
90
90
بخش عمده سود شرکت توسعه معادن روی وابسته به سود شرکت کالسیمین است. به دلیل کاهش قیمت فروش و ریزش معدن انگوران و افت تولید و سودآوری پیش بینی میشود که تنها نیمی از درامد نقدی پیش بینی شده معادن روی از محل سود کالسیمین تحقق یابد. همچنین شرکت دیگر زیر مجموعه معادن روی یعنی فراوری مواد معدنی درامد هر سهم خود را 908 ریال در نظر گرفته که درشش ماهه اول سال تنها 11 درصد سود پوشش داده شده است. همچنین تحقق 45 ریالی سود حاصل از فروش سرمایه گذاریها مبهم است و در نتیجه آنهم تاثیر منفی بر سودآوری شرکت دارد. در نتیجه امکان تعدیل منفی سود بسیار محتمل است و خریداران حقوقی با نگاه به ریزش قیمت و ارزش ذاتی معدن برای بلند مدت خریدار سهم هستند. لذا نگهداری به سرمایه گذاران حقیقی توصیه نمی شود.



شایعات
 


تحلیل تکنیکال
 

سطوح بازدارنده از رشد
385
470
قیمت زمان تحلیل
335
سطوح بازدارنده از افت
325
310
در بلند مدت روند سهم صعودی بوده است اما از آنجاییکه موجهای این سهم تکمیل شده بودند افت قیمت حداقل تا سطح 340 تومان بسیار محتمل بود .
در حال حاضر با برخورد به ساپورت 340 تومان خود که سطح مهمی هم می باشد دوران مثبتی را آغاز کرده است که از جنس استراحت تلقی می شود .
همانطور که در بالا هم به آن اشاره داشتیم موجهای پیشرو سهم که از چهار سال پیش حرکت رو به بالای خود را شروع کرده بودند در نیمه دوم پارسال تکمیل شدند که طبیعتا سهم وارد دوران اصلاحی گردید .آنچه الان به نظر می رسد حضور سهم در موج آخر از سه موج اصلاحیش می باشد .
با این اوصاف قیمت سهم به افت خود ادامه خواهد داد چرا که موجهای اصلاحی آن هنوز هم تکمیل نشده اند .
یک نکته خوب که اشاره به میل سهم بر اتمام دوران استراحتش می کند واگرایی مثبتیست که در اندیکاتورهای نوع انرژی سهم (RSIوMACD)دیده می شود .
در منحنی هفتگی هم اگر به بررسی زمانهای برگشت سهم بپردازیم می بینیم که 6 هفته معاملاتی دیگر تا یکی از مقاومت های زمانیش فاصله دارد .


آرشیو تحلیلهای شرکت